|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. apríla 2019
Predaj jazdených áut s elektrickým pohonom sa v Česku rozbieha pomaly
Na snímke elektromobil Tesla Model 3.
Zdieľať
Na snímke elektromobil Tesla Model 3. Foto: TASR/AP
Praha 3. apríla (TASR) - Aj v českých autobazároch sa pomaly rozbieha predaj jazdených áut s elektrickým pohonom. Tie predané by sa však dali zatiaľ spočítať na prstoch jednej ruky. Napriek tomu, že predajcovia hovoria o vzostupe ich predaja o stovky percent, v skutočnosti sa ich predá len pár kusov ročne.Napríklad najrozšírenejšia domáca sieť autobazárov AAA ich vlani predala len 17. Výsledok bol trojnásobne lepší než v roku 2017. Vôbec prvé čisto elektrické auto ponúkla spoločnosť v roku 2014. Márne, jazdené auto Tesla S si počas roka nikto nekúpil. Informoval o tom portál iDNES.cz.
Ešte na začiatku vlaňajška preto spoločnosť rýchly nástup elektromobility v krajine nepredpokladala. Avšak EÚ sprísnila emisné limity pre nové autá. Preto autobázary urýchlene školia svojich nákupcov, aby dokázali odhaliť problémové vozidlá a určiť predajnú cenu.
Aktuálne sa štyri roky staré modely elektromobilov predávajú približne za 450.000 a viac Kč (17.466,90 eur).
Bazárové ceny vozidiel, ktoré menia majiteľa skôr ako rok od uvedenia do prevádzky, tak v porovnaní s cenou nového auta klesajú len mierne. Predávajú sa za sumu vyššiu ako 800.000 Kč.
„Je tu veľa predsudkov, či s tým môže ísť človek do umývačky, či 'nevyhodí' celú dedinu v prípade, ak si vozidlo zapojí do zásuvky doma, alebo ako je to s batériami. Či u jazdených áut bude musieť zaplatiť stovky tisíc za nové batérie, pretože to je najdrahšia časť auta," tak zhrnul základné obavy zákazníkov Pavel Foltýn zo spoločnosti Auto ESA. Cena akumulátorov totiž tvorí až 40 % nákladov celého vozidla.
U nových elektroáut výrobca spravidla garantuje osemročnú životnosť batérií, ktorú však obmedzuje najazdením 160.000 km.
Okrem vysokých základných výdavkov a obáv o ďalšie investície, zatiaľ rýchlemu nástupu elektroáut podľa majiteľov autobazárov bráni aj to, že sa v Česku predáva málo nových elektroáut. Z viac ako 260.000 vlani zaregistrovaných vozidiel bolo podľa Združenia automobilového priemyslu batériových vozidiel len 703 kusov. V roku 2017 ich bolo iba 307.
(1 EUR = 25,763 CZK)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR