|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. februára 2016
Predaj domácich potravín dosiahol v druhom polroku 2015 podiel 62,5 %
Na archívnej snímke minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ľubomír Jahnátek.
Zdieľať
Na archívnej snímke minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ľubomír Jahnátek. Foto: TASR – Štefan Puškáš
Bratislava 11. februára (TASR) – Domáce potraviny mali v 2. polroku 2015 pri predaji v obchodoch 62,5-% podiel. V 1. polroku minulého roku tento podiel dosiahol 62,4 %. "Ak si zoberieme toto číslo 62,5 %, myslím si, že je to veľmi dobré číslo, vzhľadom na chaos, ktorý je momentálne v oblasti potravín na európskom trhu," uviedol dnes šéf Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR Ľubomír Jahnátek pri prezentácii výsledkov prieskumu podielu predaných slovenských potravín v obchodoch v SR."Máme mierny nárast oproti prvému polroku 2015. Robili sme prieskum na 46 veľkých obchodných reťazcoch, ktoré majú podiel na trhu SR viac ako 10 miliónov eur ročne. V tejto štatistike oproti iným štatistikám už nie je spoločnosť Carrefour, vzhľadom na svoje vlastné ekonomické problémy," spresnil.
V prieskume podľa Jahnátka najlepšie dopadol hydinársky priemysel. "Tento priemysel mal za celú dobu sledovania najvyšší podiel, a to 86,4-%. Med mal 85,8-% a cukrovarnícky priemysel 80,9-% podiel. Viac ako 75-% podiel v reťazcoch mali domáce konzumné zemiaky, a to 79,8-%. Mäso čerstvé, mrazené, spolu s mäsovými výrobkami zaznamenali v hodnotenom období 77-% podiel, výrobky pekárenského a cukrárskeho priemyslu mali 76,9-% podiel, liehovarnícke výrobky 76,7-% podiel, pivovarnícke výrobky 76,4-% a cestovinárske výrobky 76-% podiel," doplnil.
"V oblasti (výrobkov) mliekarenského priemyslu sme dosiahli podiel 69,4 % a vinárskeho priemyslu 66 %. Výroba hotových jedál a lahôdok 64,8 % a mlynský priemysel 61,2 %. V prípade zeleniny mierneho pásma máme podiel 39,8 %, u ovocia mierneho pásma 31,7 %. Bohužiaľ na chvoste je tukový priemysel, vzhľadom na to, že kapacity na výrobu olejov boli zastavené, tu je podiel 31,4-%. Cukrovinkársky priemysel dopadol najhoršie, mal podiel iba 21,4 %," doplnil.
Najvyšší podiel slovenských potravín sa podľa neho v hodnotenom období predával v spoločnostiach obchodného reťazca Coop Jednota. "Priemer za Coop Jednota je na 68,2 %," povedal. Najhoršie z hľadiska podielu slovenských potravín je na tom spoločnosť Lidl, ktorá mala 16,4-% podiel. Zo zahraničných reťazcov mal Kaufland 54-% podiel, Tesco Stores 51-% podiel a Billa 45,6-% podiel predaných domácich potravín.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR