![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

V predaji vedú desaťdňové elektronické diaľničné známky (eDZ) s viac ako 1,185 milióna predanými kusmi. Nasledujú ročné známky s počtom viac ako 1,125 milióna kusov a 30-dňové známky s takmer 212.000 kusmi. Významnú časť z celkového balíka predaných eDZ si v prvom polroku zakúpili zahraniční vodiči. Z hľadiska príjmov to predstavuje 22,5 %.
Najviac známok sa podľa NDS už tradične predalo v januári. Ako priblížila hovorkyňa diaľničiarov Michaela Michalová, tento vývoj sa pravidelne opakuje od začiatku predaja diaľničných známok vplyvom pravidelnej novej emisie ročných diaľničných známok, a rovnako aj vplyvom zimného dovolenkového obdobia. "Ďalší nárast sa očakáva v čase letných prázdnin, a to najmä pri predaji krátkodobých, najmä desaťdňových známok. Preto upozorňujeme motoristov, aby si na svojom vozidle skontrolovali platnosť elektronickej diaľničnej známky ešte pred cestou na letnú dovolenku," zdôraznila Michalová.
V prvom polroku dominuje predaju medzi motoristami stále nákup elektronickej diaľničnej známky na obchodných miestach (1,475 milióna kusov), nasleduje nákup cez web (spolu 947.936 kusov). Takýto spôsob predaja eDZ tvorí 96 %. Ostatný percentuálny podiel tvoria predaj cez mobilnú aplikáciu a mýtomaty.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR