|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. decembra 2012
Pred výstavbou diaľnice budú monitorovať veľké šelmy
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) v rámci prípravy výstavby diaľnice D1 Turany - Hubová pripravuje tender na vykonávanie monitoringu veľkých šeliem. Odhadované náklady na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. decembra (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) v rámci prípravy výstavby diaľnice D1 Turany - Hubová pripravuje tender na vykonávanie monitoringu veľkých šeliem.
Odhadované náklady na poskytovanie uvedenej služby sú 750 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), vyplýva z predbežného oznámenia vo Vestníku verejného obstarávania.
Výstavba 13,5-kilometrového úseku D1 Turany - Hubová s tunelmi Rojkov a Havran by mala začať v polovici roka 2015 a trvať do roku 2019. Odhadované stavebné náklady dosahujú 700 mil. eur bez DPH.
Výstavba sa rozdelí
Ministerstvo dopravy navrhuje rozdeliť výstavbu tejto diaľnice na dve časové fázy, aby mohla byť financovaná zo zdrojov Európskej únie v súčasnom aj budúcom programovom období eurofondov.
Environmentálni aktivisti žiadali prehodnotiť projekt výstavby diaľnice medzi Turcom a Liptovom a navrhovali novú trasu diaľnice s tunelom Korbeľka.
Európska komisia (EK) akceptovala postup Slovenska pri skúmaní vplyvov výstavby diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie. Generálne riaditeľstvo pre životné prostredie EK odsúhlasilo finálnu správu nezávislého experta Petra Rotha, ktorá konštatovala, že výstavba úseku medzi Martinom a Ružomberkom nebude mať významný negatívny vplyv na integritu území Natura 2000 a stavba môže byť financovaná z eurofondov.
Ministerstvo dopravy a NDS teraz rozpracujú navrhnuté zmierňujúce opatrenia, pričom všetky zmeny projektu od roku 2002 prejdú procesom posúdenia vplyvu na životné prostredie (EIA) a tiež územným a stavebným konaním.
Diaľnicu dokončia v roku 2014
Diaľničiari medzitým vyhlásili verejnú súťaž na vypracovanie dokumentácií na stavebné povolenie, ponuku a stavebného zámeru, ako aj na výkon autorského dozoru pre stavbu trvalého vysunutého pracoviska Strediska správy a údržby diaľnic Žilina a veľkého odpočívadla Turany pre diaľnicu D1 Dubná Skala - Turany.
Predpokladaná cena zákazky je 100 tis. eur bez DPH. Vybudovanie vysunutého pracoviska diaľničného strediska v blízkosti mimoúrovňovej križovatky Dubná Skala má zabezpečiť prevádzku a údržbu úseku D1 Dubná Skala - Turany do sprevádzkovania oboch susediacich stavebných úsekov D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala a Turany - Hubová.
Následne bude slúžiť pre optimalizáciu, resp. dostupnosť správy a údržby tunela Višňové po jeho vybudovaní a sprevádzkovaní. Práce na diaľnici Dubná Skala - Turany v dĺžke 16,5 kilometra začali v lete 2011 a dokončené majú byť v roku 2014. Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. má diaľnicu postaviť za zmluvnú cenu 137,75 mil. eur bez DPH.
Odhadované náklady na poskytovanie uvedenej služby sú 750 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), vyplýva z predbežného oznámenia vo Vestníku verejného obstarávania.
Výstavba 13,5-kilometrového úseku D1 Turany - Hubová s tunelmi Rojkov a Havran by mala začať v polovici roka 2015 a trvať do roku 2019. Odhadované stavebné náklady dosahujú 700 mil. eur bez DPH.
Výstavba sa rozdelí
Ministerstvo dopravy navrhuje rozdeliť výstavbu tejto diaľnice na dve časové fázy, aby mohla byť financovaná zo zdrojov Európskej únie v súčasnom aj budúcom programovom období eurofondov.
Environmentálni aktivisti žiadali prehodnotiť projekt výstavby diaľnice medzi Turcom a Liptovom a navrhovali novú trasu diaľnice s tunelom Korbeľka.
Európska komisia (EK) akceptovala postup Slovenska pri skúmaní vplyvov výstavby diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie. Generálne riaditeľstvo pre životné prostredie EK odsúhlasilo finálnu správu nezávislého experta Petra Rotha, ktorá konštatovala, že výstavba úseku medzi Martinom a Ružomberkom nebude mať významný negatívny vplyv na integritu území Natura 2000 a stavba môže byť financovaná z eurofondov.
Ministerstvo dopravy a NDS teraz rozpracujú navrhnuté zmierňujúce opatrenia, pričom všetky zmeny projektu od roku 2002 prejdú procesom posúdenia vplyvu na životné prostredie (EIA) a tiež územným a stavebným konaním.
Diaľnicu dokončia v roku 2014
Diaľničiari medzitým vyhlásili verejnú súťaž na vypracovanie dokumentácií na stavebné povolenie, ponuku a stavebného zámeru, ako aj na výkon autorského dozoru pre stavbu trvalého vysunutého pracoviska Strediska správy a údržby diaľnic Žilina a veľkého odpočívadla Turany pre diaľnicu D1 Dubná Skala - Turany.
Predpokladaná cena zákazky je 100 tis. eur bez DPH. Vybudovanie vysunutého pracoviska diaľničného strediska v blízkosti mimoúrovňovej križovatky Dubná Skala má zabezpečiť prevádzku a údržbu úseku D1 Dubná Skala - Turany do sprevádzkovania oboch susediacich stavebných úsekov D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala a Turany - Hubová.
Následne bude slúžiť pre optimalizáciu, resp. dostupnosť správy a údržby tunela Višňové po jeho vybudovaní a sprevádzkovaní. Práce na diaľnici Dubná Skala - Turany v dĺžke 16,5 kilometra začali v lete 2011 a dokončené majú byť v roku 2014. Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. má diaľnicu postaviť za zmluvnú cenu 137,75 mil. eur bez DPH.