Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

28. marca 2018

Pred Veľkou nocou ľudia najviac nakupujú v hyper- a supermarketoch



Veľkonočné sviatky sú po Vianociach druhým najsilnejším obdobím na nakupovanie, ako aj na pečenie. Počas veľkonočného týždňa si ľudia doprajú o tretinu viac ako počas ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 28. marca (TASR) - Veľkonočné sviatky sú po Vianociach druhým najsilnejším obdobím na nakupovanie, ako aj na pečenie. Počas veľkonočného týždňa si ľudia doprajú o tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku a v tomto čase intenzívnejšie nakupujú od pondelka do štvrtka.


"Veľká noc je jedným z dôležitých období v roku pre maloobchodníkov z hľadiska spotreby domácností v oblasti potravín. Slovenský kupujúci nakúpi v tomto týždni každý rok až o tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku," povedal Ladislav Csengeri, riaditeľ Consumer Panel Services GfK Czech and Slovakia.

Veľkonočné nákupy sú z hľadiska nákupu potravín prvým silným obdobím v roku, čo sa týka množstva nákupu, ale aj vynaložených prostriedkov na tovar. Domácnosti pred Veľkou nocou nadpriemerne nakupujú hlavne výrobky charakteristické pre toto obdobie. Vo zvýšenej miere sa nakupujú alkoholické a nealkoholické nápoje, sladkosti, mlieko, maslo, rôzne prípravky používané pri pečení alebo ozdobovaní, majonéza aj mäsové produkty ako napríklad šunky či klobásy.

Z hľadiska výdavkov domácnosti najviac nakupujú pred Veľkou nocou v hypermarketoch a supermarketoch. V hypermarketových formátoch nakupujú ľudia väčšinu potravín na veľkonočný stôl, ide najmä o produkty, ako sú alkoholické nápoje, majonéza, vajcia, sladkosti a podobne. Mäso na Veľkú noc nakupujú slovenské domácnosti okrem hypermarketov aj v supermarketoch či špecializovaných predajniach, ako sú mäsiarstva.

Pred Veľkou nocou sú typické aj nákupy vo zvýhodnenej cene a domácnosti ich rady využívajú. Zvýhodnené ceny využili predovšetkým na nákup alkoholu, nealkoholických nápojov či sladkostí. Podiel výdavkov na nákupy v akcii v prípade týchto kategórií tvorí viac ako polovicu.

TASR informovala Katarína Lepiešová z GfK Slovensko.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Mimovládky chcú reformy polície, prokuratúry a ústavného súdu
<< predchádzajúci článok
Toyota zvoláva pre airbagy od Takaty do servisov ďalších milión áut