|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. októbra 2005
Pred Veľkou cenou Japonska
V dvoch piatkových tréningoch pred Veľkou cenou Japonska monopostov F1 boli najrýchlejší testovací jazdci McLarenu a Toyoty.
Zdieľať
Zábava v objatí zákrut
Zákruty a kombinácie na trati sú veľkou výzvou pre všetkých, ktorí sa postavia na štart. Preto je v Suzuke pre pretekárov aj zábavné jazdiť. Majú pred sebou veľa rôznych zákrut, od pomalých až po vysokorýchlostné. Unikátny profil osmičky si vyžaduje mať správne nastavený voz. Jazdci sa väčšinou do Japonska tešia, lebo Japonci sú totálni nadšenci efjednotky. Okruh v Suzuke je dlhý 5,807 km a pretekárov čaká 53 kôl v celkovej dĺžke 307,573 km.
Priebežné poradie MS
Jazdci
1. Alonso (Renault) 117
2. Räikkönen (McLaren) 94
3. M. Schumacher (Ferr.) 60
4. Montoya (McLaren) 60
5. Fisichella (Renault) 45
Pohár konštruktérov:
1. McLaren Mercedes 164
2. Renault 162
3. Ferrari 98
4. Toyota 81
5. Williams BMW 59
Strieborné šípy útočia na titul
V pohári konštruktérov majú pred víkendovou Veľkou cenou Japonska strieborné monoposty McLaren-Mercedes náskok iba dva body. Z posledných dvanástich pretekov však Räikkönen s Montoyom vyhrali deväť a sú na najlepšej ceste svoju bilanciu zlepšiť aj na Ďalekom východe. „Urobíme všetko, aby sme zvíťazili v Pohári konštruktérov. Určite na to máme,“ potvrdil bojovú náladu v tíme Kimi Räikkönen. Súboj s Renaultom bude určite dramatický aj preto, že čerstvý majster sveta Alonso si už nemusí dávať pozor a na trati bude agresívnejší.
Pred štartom
Ralf Schumacher (Toyota)
„Na jazdu pred rozvášnenými japonskými fanúšikmi sa už veľmi teším. Ja som tu v roku 1996 vyhral japonské preteky F3000 a na túto krajinu mám len pekné spomienky. Vždy sa sem rád vraciam. Veľmi radi by sme bodovali a keby sa to dalo, tak sa budeme usilovať aj o pódium.“
Juan Pablo Montoya (McLaren)
„Ja a Kimi sa pokúsime nazbierať čo najviac bodov. Určite chceme pre svoj tím získať Pohár konštruktérov. Kompromis sa
v Suzuke nehľadá ľahko. Japonci sú podobne ako Brazílčania zbláznení do F1, a tak sa môžeme tešiť na veľkú zábavu.“
Giancarlo Fisichella (Renault)
„Bude to veľký boj. Japonsko je ďalší skutočne skvelý okruh s veľmi vyzývavým prvým sektorom a s viacerými dlhými ľavotočivými zákrutami, ktoré môžu byť náročné na krk. Pre dlhé úseky potrebujete dobrý motor. Pre najlepší prejazd poslednej zákruty zasa musíte mať dobrý prítlak a trakciu - iba tak si z nej vynesiete dostatočnú rýchlosť pre nasledujúcu cieľovú rovinku.“
Pomôže sila Butonovi vyhrať?
Britského pretekára Jensona Buttona v nedeľu čakajú už 99. preteky kariéry, no na svojom konte stále nemá ani jedno jediné víťazstvo! Odkedy David Coulthard nejazdí
v McLarene, tak celý tlak britských motoristických fanúšikov je na Jensonovi Buttonovi - nikto iný im totiž nemôže pripraviť potešenie vo forme víťazstva vo veľkej cene.
„Nepozerám sa na to tak, že som absolvoval takmer sto veľkých cien bez víťazstva. Treba sa na to pozerať tak, že mám ešte len 25 rokov a už sa mi podarilo absolvovať sto pretekov,“ povedal Jenson Button. „Nemá význam stále hovoriť o prvom víťazstve. Najdôležitejšie je jednoducho postaviť sa na trať a o niečo sa pokúsiť.“
Pre VC Japonska dostane Button k dispozícii celkom nový balík BAR-Hondy, ktorý obsahuje aj nový motor s výkonom okolo 960 konských síl. Pôvodne chcela Honda nasadiť motor ešte o 40 konských síl silnejší, ten sa však napokon pri podrobných testoch ukázal ako dosť nespoľahlivý. Napriek tomu sa však budeme môcť tešiť na najsilnejší motor histórie F1. „Určite sa priblížime Renaultu. McLaren je však mimo nášho dosahu, pretože bol konštantný počas celého roku - keby sme dokázali siahať na pódium, tak možné je všetko,“ dodal Button. Viac ako sto pretekov čakalo na prvé víťazstvo len málo známych pilotov. Najdlhšie to trvalo Rubensovi Barrichellovi, ktorý zvíťazil v Hockenheime 2000 na 120. pokus. Viac ako sto pretekov čakal aj Mika Häkkinen, ktorý si premiérové víťazstvo napokon pripísal na VC Európy 1997.
Kimiho smola neopúšťa
Kimi Räikkönen si ešte stále nevybral všetku smolu. Štvrtýkrát v tejto sezóne bude penalizovaný stratou
10 miest na štarte po tom, ako jeho tím McLaren potvrdil, že mu vymenia motor, ktorý na prvom tréningu na Veľkú cenu Japonska zlyhal. To isté sa stalo Fínovi na tréningoch na britskú, francúzsku a taliansku Veľkú cenu. A tak bude mať v nedeľňajších pretekoch čo doháňať. Veď pre posledný problém s motorom môže v najlepšom štartovať až
z jedenásteho miesta. Len aby tentoraz motor nezničil nádeje tímu na zisk Pohára konštruktérov.
Tretie miesto nič neznamená
Rozhovor s pilotom Ferrari Michaelom Schumacherom
Michal Schumacher bojuje o tretie miesto medzi jazdcami aj tímami. Je bronz v oboch šampionátoch pre lídra Ferrari vôbec zaujímavý?
- Mne osobne je tretie miesto ukradnuté. Nepredstavuje pre mňa nič. Ale iné to je v Pohári konštruktérov. Tam je tretia pozícia dôležitá a my si ju musíme udržať. Na mojom osobnom postavení
v šampionáte mi až tak nezáleží.
Je podľa vás reálne, aby Toyota dokázala zmazať 17-bodovú stratu?
- Z pohľadu Toyoty je, ale na druhej strane to nie je možné, aby sme si to nechali urobiť. Myslím si, že tretie miesto pre Ferrari ustrážime.
Kedy ste si uvedomili, že tento rok bude ťažký?
- Naznačovali to už zimné testy. Kým vlani sme sa zlepšovali, tento rok sa nám to nepodarilo.
Nemáte problémy s motiváciou, keď viete, že nemôžete vyhrať?
- Uvedomujem si, že momentálne nebojujeme o víťazstvá. Musíme sa tešiť aj na pódiá.
Naozaj?
- Samozrejme, veď nemáme tak silné autá ako vlani.
Máte rád trať v Suzuke?
- Áno, veľmi.
V Suzuke bude doma aj Bridgestone. Ako sú na tom vaše pneumatiky?
- Nemali by byť problémy. Pódium
je reálnejšie, ak sa k šťastiu pridá
aj počasie.
Alonso o vás vyhlásil, že o rok budete opäť bojovať o titul. Čo vy na to?
- Dúfam, že sa tak stane.
Môže Ferrari prekaziť éru Renaultu?
- Som presvedčený o tom, že Ferrari bude čoskoro vyhrávať!
(F1-live)