|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. októbra 2006
Pred Suzukou karty lepšie rozdané pre Schumachera
Japonská Suzuka by už najbližšiu nedeľu mohla byť kľúčom k hlavnej časti tajničky vrcholiaceho ročníka majstrovského seriálu najrýchlejších vozidiel formuly 1. Nového majstra sveta však spoznáme ...
Zdieľať
SUZUKA 5. októbra (WEBNOVINY) - Japonská Suzuka by už najbližšiu nedeľu
mohla byť kľúčom k hlavnej časti tajničky vrcholiaceho ročníka
majstrovského seriálu najrýchlejších vozidiel formuly 1. Nového majstra
sveta však spoznáme iba za predpokladu, že sa na 17. podujatí sezóny
zopakuje scenár z VC Talianska - vyhrá Michael Schumacher a Fernando
Alonso zostane bez bodu. Ročník 2006 už po Monze skĺzol do polohy, keď
je na mieste iba jedna kľúčová otázka: Rozlúči sa Schumacher s
efjednotkou ôsmym titulom, alebo mladý Španiel nadviaže pred prestupom
do McLarenu na vlaňajší primát ďalším triumfom? Areál v čínskom
Šanghaji opustili obaja rivali plece pri pleci so ziskom 116 bodov, ale
viac dôvodov na spokojnosť mali určite v tíme Ferrari. Nemecký matador
nielenže vyhral VC Číny pred dvojicou z Renaultu Alonso - Giancarlo
Fisichella, ale navyše nadviazal na svoju "labutiu pieseň" v
impozantnom pochodovom rytme: od júna zmazal 25-bodové manko na Alonsa
a vyhral päť z posledných siedmich pretekov a vďaka vyššiemu skóre
víťazstiev (7:6) vedie pelotón pilotov. Schumacherov tím sa tiež nemôže
na druhú polovicu sezóny sťažovať. V ostatných siedmich VC vždy
triumfovali jazdci na červenom monoposte, s výnimkou Maďarska, kde sa
tešil Jenson Button na honde. Aj preto situácia v Pohári konštruktérov
pripomína boj o jazdeckú korunu. Stajňa z Maranella stráca na Renault
už iba jeden bod (178:179). "Podľa mňa fanúšikovia majú, po čom túžili
- vyrovnaný šampionát," poznamenal Alonso.
Pred začiatkom programu predposledných pretekov sezóny hovorí všetko
pre sedemnásobného majstra sveta Schumachera. Nezdá sa, že by Ferrari
dobrovoľne poľavilo z nastúpeného tempa. V Suzuke bude mať k dispozícii
pneumatiky Bridgestone šité na mieru domáceho asfaltového koberca
japonského dodávateľa, kým súperiaci tím z Renaultu musí riešiť
vnútornú krízu. Alonso netakticky obvinil svoje zázemie, že netúži po
majstrovskom titule, ktorý po sezóne aj tak putuje do McLarenu. Vedenie
tímu síce podobné konštrukcie odmieta, povzbudzujúci úder bičom by si
však spolu so stagnujúcim Michelinom zaslúžilo. Potvrdzujú to aj
Alonsove slová: "Výkony oboch monopostov sú veľmi podobné, preto sa
záverečné preteky budú niesť v znamení pneumatík. Michelin urobil v
posledných rokoch v Suzuke veľký krok vpred, mám z toho dobrý pocit."
Na alchýmiu správnej zmesi sa bude spoliehať aj jeho súper: "Naše auto
je na tom dobre. Všetko bude záležať na tom, či zvládneme situáciu s
pneumatikami rovnako bravúrne ako na ostatných okruhoch."
Oproti VC Číny hovoria v prospech 37-ročného Nemca aj papierové predpoklady. Zatiaľ čo Schumacher vyhral v Suzuke už šesťkrát (raz vo farbách Benettonu, päťkrát za Ferrari), Alonso nemá na konte lepšie ako vlaňajšie tretie miesto. "Pre jazdca je to náročná trať, ktorá dokáže preveriť jeho fyzickú kondíciu. Patrí k tým, na ktorej každý túži vyhrať, a mne sa to ešte nepodarilo," povedal na margo 5 807 m dlhého okruhu Alonso.
Súboju dvoch "titanov" by mal zvyšok poľa iba sekundovať, to však nevylučuje prekvapenie na úkor favoritov. Na domácej pôde sa budú chcieť predviesť jazdci Hondy Jenson Button a Rubens Barichello, ktorých budú hnať vpred nové agregáty pre posledné dve podujatia seriálu. Triumf z minulého roku, a do týchto chvíľ aj svoj posledný, si bude chcieť zopakovať Fín Kimi Räikkönen, ktorého už iba VC Japonska a Brazílie delia od výmeny miest s Alonsom. Kartami by mohli zamiešať aj dvojky Ferrari a Renaultu - Felipe Massa a Fisichella. Rozlúčka s okruhom v Suzuke, ktorý prepustí od budúcej sezóny úlohu dejiska VC Japonska trati vo Fudži, tak sľubuje dramatický boj o každý meter.
Charakteristika trate:
Dĺžka okruhu: 5 807 m.
Dĺžka pretekov: 307 573 m (53 okruhov)
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 2005, Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren 1:31,540
Víťaz 2005: Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren
Predchádzajúci víťazi posledných ročníkov VC Japonska:
2005 Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren
2004 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
2002 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2001 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1999 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren
1998 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren
Aktuálne poradie MS F1 (po 16 z 18 pretekov, o poradí na prvom mieste rozhoduje pri rovnakom bodovom zisku vyšší počet víťazstiev): 1. Michael Schumacher (Nem.) 116 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) 116, 3. Giancarlo Fisichella (Tal.) 63, 4. Felipe Massa (Braz.) 62, 5. Kimi Räikkönen (Fín.) 57, 6. Jenson Button (V. Brit.) 45, 7. Rubens Barrichello (Braz.) 28, 8. Juan Pablo Montoya (Kol.) 26, 9. Nick Heidfeld (Nem.) 22, 10. Ralf Schumacher (Nem.) a Pedro de la Rosa (Šp.) po 18, 12. David Coulthard (V. Brit.) 14, 13. Jarno Trulli (Tal.) 12, 14. Jacques Villeneuve (Kan.) a Mark Webber (Austr.) po 7, 16. Robert Kubica (Poľ.) 6, 17. Nico Rosberg (Nem.) 4, 18. Christian Klien (Rak.) 2, 19. Vitantonio Liuzzi (Tal.) 1.
Pohár konštruktérov: 1. Renault 179 bodov, 2. Ferrari 178, 3. McLaren-Mercedes 101, 4. Honda 73, 5. BMW Sauber 35, 6. Toyota 30, 7. Red Bull 16, 8. Williams-BMW 11, 9. Toro Rosso 1.
SITA,AP
Oproti VC Číny hovoria v prospech 37-ročného Nemca aj papierové predpoklady. Zatiaľ čo Schumacher vyhral v Suzuke už šesťkrát (raz vo farbách Benettonu, päťkrát za Ferrari), Alonso nemá na konte lepšie ako vlaňajšie tretie miesto. "Pre jazdca je to náročná trať, ktorá dokáže preveriť jeho fyzickú kondíciu. Patrí k tým, na ktorej každý túži vyhrať, a mne sa to ešte nepodarilo," povedal na margo 5 807 m dlhého okruhu Alonso.
Súboju dvoch "titanov" by mal zvyšok poľa iba sekundovať, to však nevylučuje prekvapenie na úkor favoritov. Na domácej pôde sa budú chcieť predviesť jazdci Hondy Jenson Button a Rubens Barichello, ktorých budú hnať vpred nové agregáty pre posledné dve podujatia seriálu. Triumf z minulého roku, a do týchto chvíľ aj svoj posledný, si bude chcieť zopakovať Fín Kimi Räikkönen, ktorého už iba VC Japonska a Brazílie delia od výmeny miest s Alonsom. Kartami by mohli zamiešať aj dvojky Ferrari a Renaultu - Felipe Massa a Fisichella. Rozlúčka s okruhom v Suzuke, ktorý prepustí od budúcej sezóny úlohu dejiska VC Japonska trati vo Fudži, tak sľubuje dramatický boj o každý meter.
Charakteristika trate:
Dĺžka okruhu: 5 807 m.
Dĺžka pretekov: 307 573 m (53 okruhov)
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 2005, Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren 1:31,540
Víťaz 2005: Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren
Predchádzajúci víťazi posledných ročníkov VC Japonska:
2005 Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren
2004 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
2002 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2001 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1999 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren
1998 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren
Aktuálne poradie MS F1 (po 16 z 18 pretekov, o poradí na prvom mieste rozhoduje pri rovnakom bodovom zisku vyšší počet víťazstiev): 1. Michael Schumacher (Nem.) 116 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) 116, 3. Giancarlo Fisichella (Tal.) 63, 4. Felipe Massa (Braz.) 62, 5. Kimi Räikkönen (Fín.) 57, 6. Jenson Button (V. Brit.) 45, 7. Rubens Barrichello (Braz.) 28, 8. Juan Pablo Montoya (Kol.) 26, 9. Nick Heidfeld (Nem.) 22, 10. Ralf Schumacher (Nem.) a Pedro de la Rosa (Šp.) po 18, 12. David Coulthard (V. Brit.) 14, 13. Jarno Trulli (Tal.) 12, 14. Jacques Villeneuve (Kan.) a Mark Webber (Austr.) po 7, 16. Robert Kubica (Poľ.) 6, 17. Nico Rosberg (Nem.) 4, 18. Christian Klien (Rak.) 2, 19. Vitantonio Liuzzi (Tal.) 1.
Pohár konštruktérov: 1. Renault 179 bodov, 2. Ferrari 178, 3. McLaren-Mercedes 101, 4. Honda 73, 5. BMW Sauber 35, 6. Toyota 30, 7. Red Bull 16, 8. Williams-BMW 11, 9. Toro Rosso 1.
SITA,AP