|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. augusta 2009
Pred štyridsiatimi rokmi zišiel z linky mladoboleslavskej automobilky prvý model Škoda 100-110
Pred štyridsiatimi rokmi, po celozávodnej dovolenke, začali Automobilové závody, národný podnik, s výrobou dlho očakávanej novinky, automobilu Škoda 100/110. Začiatok výroby sa neomeškal ani kvôli ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. augusta (WN/PR) - Pred štyridsiatimi rokmi, po celozávodnej dovolenke, začali Automobilové závody, národný podnik, s výrobou dlho očakávanej novinky, automobilu Škoda 100/110. Začiatok výroby sa neomeškal ani kvôli požiaru, ktorý zničil časť mladoboleslavského závodu. Škoda 100/110 sa vyrábala od roku 1969 až do roku 1977.
Model 100/110 nadviazal na svojho predchodcu 1000/1100 MB. Pre face-liftovaný model bol na začiatku 60. rokov (1960 až 1964) vybudovaný nový výrobný areál od motorárne až po karosáreň. Automobilka tak bola vybavená najmodernejšími technológiami. Výstavba znamenala cenné skúsenosti pre celú generáciu technikov.
Požiar, ktorý vypukol 12. augusta 1969, našťastie zasiahol starú časť závodu. Najničivejší požiar za posledných 40 rokov zlikvidoval predovšetkým náraďovňu. Oheň sa rozliehal na ploche 24 tisíc metrov štvorcových. Požiar spôsobil priame škody vo výške 320 miliónov korún.
Začiatok výroby nového modelu sa však neoneskoril a na konci augusta bola verejnosti predstavená nová Škoda, ktorá mala modernú karosériu a oproti „tisícke“ dostala nový interiér a niektoré konštrukčné prvky. V rokoch 1969-77 bolo vyrobených celkom 1 079 708 modelov v prevedení sedan (100, 100L, 110L, 110LS). V roku 1970 začal pobočný závod v Kvasinách s výrobou dvojdverovej verzie Škoda 110 R. Toto kupé zostalo vo výrobe až do roku 1980.
Z modelu Škoda 100/110 bolo odvodených niekoľko prototypov a malosériových vozidiel, napríklad taliansky automobil Škoda Kirby a podobná belgická Škoda V.F.Buggy, Škoda 110 Super Sport, neskôr známa ako Upír z Feratu alebo 1100 GT Ústavu pre výskum motorových vozidiel.
Model 100/110 nadviazal na svojho predchodcu 1000/1100 MB. Pre face-liftovaný model bol na začiatku 60. rokov (1960 až 1964) vybudovaný nový výrobný areál od motorárne až po karosáreň. Automobilka tak bola vybavená najmodernejšími technológiami. Výstavba znamenala cenné skúsenosti pre celú generáciu technikov.
Požiar, ktorý vypukol 12. augusta 1969, našťastie zasiahol starú časť závodu. Najničivejší požiar za posledných 40 rokov zlikvidoval predovšetkým náraďovňu. Oheň sa rozliehal na ploche 24 tisíc metrov štvorcových. Požiar spôsobil priame škody vo výške 320 miliónov korún.
Začiatok výroby nového modelu sa však neoneskoril a na konci augusta bola verejnosti predstavená nová Škoda, ktorá mala modernú karosériu a oproti „tisícke“ dostala nový interiér a niektoré konštrukčné prvky. V rokoch 1969-77 bolo vyrobených celkom 1 079 708 modelov v prevedení sedan (100, 100L, 110L, 110LS). V roku 1970 začal pobočný závod v Kvasinách s výrobou dvojdverovej verzie Škoda 110 R. Toto kupé zostalo vo výrobe až do roku 1980.
Z modelu Škoda 100/110 bolo odvodených niekoľko prototypov a malosériových vozidiel, napríklad taliansky automobil Škoda Kirby a podobná belgická Škoda V.F.Buggy, Škoda 110 Super Sport, neskôr známa ako Upír z Feratu alebo 1100 GT Ústavu pre výskum motorových vozidiel.