![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
30. marca 2018
Pred 25 rokmi ČR a SR podpísalo zmluvu o zriadení colných priechodov
Ilustračná snímka.
Zdieľať

Upozornila, že po rozdelení niekdajšieho spoločného štátu nastúpili colníci na hranice s ČR už 1. januára 1993, pričom colné konanie sa nelíšilo od toho na hraniciach s inou susednou krajinou. "Rozdiel bol však v prvých týždňoch v podmienkach, presnejšie povedané, v obmedzenom technickom vybavení," ozrejmila. Colné vyhlásenia sa na začiatku museli podávať v papierovej podobe. Colníci mali kancelárie aj v unimobunkách, až postupne sa začali stavať na hraniciach s ČR colnice.
Po prvotnom ustanovení cestných a železničných priechodov prišlo k zmene po približne polroku, keď zmiešané medzirezortné komisie obidvoch štátov navrhli po rokovaní 21. 9. 1993 na niektorých colných priechodoch obmedziť rozsah dopravy.
"Pre medzinárodnú kamiónovú dopravu bolo vyčlenených päť colných priechodov - Kúty-Břeclav, Drietoma-Starý Hrozenkov, Lysá pod Makytou-Střelná, Makov-Horní Bečva, Svrčinovec-Mosty u Jablunkova. Ostatné colné priechody boli určené len pre nákladnú dopravu automobilmi imatrikulovanými v SR alebo v ČR," priblížila hovorkyňa FS.
"Zmenil sa aj charakter železničného colného priechodu Holíč-Hodonín, ktorý bol určený na prepravu nákladných vlakov s prázdnymi vagónmi a nákladných vagónov s ucelenými substrátmi, s výnimkou tovaru, ktorý podliehal rastlinnej alebo veterinárnej kontrole. Tým sa prispelo k odľahčeniu železničného colného priechodu v Kútoch," doplnila Skokanová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR