|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. januára 2006
Prečo ministerstvo vnútra zavádza?
Kauza landrovery pokračuje: Palkovo ministerstvo zamlčiava fakty
Zdieľať
Každé normálne auto pri jazde míňa olej a treba ho pravidelne dopĺňať. Väčšina policajných landroverov na našej východnej hranici funguje opačne: pri jazde im olej pribúda! Samozrejme, ide o vážnu technickú poruchu, keďže do oleja sa záhadne dostáva nafta, takže autá sú viac v oprave ako v službe.
Na problém sme upozornili už v článku zverejnenom v utorok. Uviedli sme, že väčšina, konkrétne 35 zo 49 terénnych áut typu Land Rover Defender 110 SW, nakúpených pre potreby ministerstva vnútra v rokoch 2002 až 2005, má takúto vážnu chybu. Servisy si s ňou nevedia dať rady, pretože nepomáhajú ani opakované opravy na náklady dovozcov. Keďže takéto terénne autá stoja podľa výbavy viac, od 1,3 do dvoch miliónov korún, vznikla otázka, kto nesie zodpovednosť za nákup evidentných nepodarkov? Časť áut pritom ministerstvo nakúpilo z prostriedkov Phare, do veci má preto čo hovoriť aj ministerstvo financií.
Stanovisko, ktoré nám poslala Zuzana Kmeťová z komunikačného odboru MV SR, však celý problém bagatelizuje. Tvrdí, že len „u niektorých Land Roverov z roku 2003 došlo počas ich užívania k menším technickým poruchám, všetky však boli dodávateľom odstránené v záručnej dobe,“ uvádza. V stanovisku niet ani zmienky o tom, že ešte v máji 2005 rezort dodal na východnú hranicu ďalších 22 nových roverov a na väčšine z nich sa prejavila tá istá porucha už po prejdení dvoch až piatich tisícov kilometrov! Tvrdí tiež, že vozidlá v roku 2003 doviezla spoločnosť Auto tuning, hoci naše zdroje uvádzajú ako importéra „známu“ firmu Stražan. Prečo tie rozpory a zamlčiavanie vážnosti situácie, keď ju ešte v závere lanského roka konštatoval aj sám generálny riaditeľ ekonomickej sekcie MV SR Martin Cebo - tesne predtým, ako z funkcie odišiel?
Na ministerstve vnútra funguje od mája 2004 Riadiaci výbor pre komplexné zabezpečenie systému ochrany štátnej hranice s Ukrajinou, ktorý o probléme landroverov tiež veľmi dobre vie. Tento výbor je zložený zo zainteresovaných odborníkov rezortu a nechýba medzi nimi hovorca ministra vnútra, študent práva Boris Ažaltovič, uvedený v menovacom dekréte ako „odborník plniaci úlohy pre člena vlády“. S informačným tokom by preto ani v prípade dovozu nepodarkových landroverov nemali mať na MV SR problém. Ale majú.
Peter Ondera
Stanovisko, ktoré nám poslala Zuzana Kmeťová z komunikačného odboru MV SR, však celý problém bagatelizuje. Tvrdí, že len „u niektorých Land Roverov z roku 2003 došlo počas ich užívania k menším technickým poruchám, všetky však boli dodávateľom odstránené v záručnej dobe,“ uvádza. V stanovisku niet ani zmienky o tom, že ešte v máji 2005 rezort dodal na východnú hranicu ďalších 22 nových roverov a na väčšine z nich sa prejavila tá istá porucha už po prejdení dvoch až piatich tisícov kilometrov! Tvrdí tiež, že vozidlá v roku 2003 doviezla spoločnosť Auto tuning, hoci naše zdroje uvádzajú ako importéra „známu“ firmu Stražan. Prečo tie rozpory a zamlčiavanie vážnosti situácie, keď ju ešte v závere lanského roka konštatoval aj sám generálny riaditeľ ekonomickej sekcie MV SR Martin Cebo - tesne predtým, ako z funkcie odišiel?
Na ministerstve vnútra funguje od mája 2004 Riadiaci výbor pre komplexné zabezpečenie systému ochrany štátnej hranice s Ukrajinou, ktorý o probléme landroverov tiež veľmi dobre vie. Tento výbor je zložený zo zainteresovaných odborníkov rezortu a nechýba medzi nimi hovorca ministra vnútra, študent práva Boris Ažaltovič, uvedený v menovacom dekréte ako „odborník plniaci úlohy pre člena vlády“. S informačným tokom by preto ani v prípade dovozu nepodarkových landroverov nemali mať na MV SR problém. Ale majú.
Peter Ondera
Súvisiace články:
Palko nakúpil pokazené autá! (3. 1. 2006)
Hranica: Ukrajinci už rešpektujú dohody (2. 1. 2006)
Omladina KDH z ministersva vnútra prišla o riaditeľa (27. 12. 2005)
Prečo ministerstvo vnútra zavádza? - diskusné fórum čitateľov