|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2011
Pre vyvíjaný tlak železničiari nevedia, ktoré vlaky pôjdu
Na strojvodcov, ktorí sa chcú zapojiť do piatkového hodinového výstražného štrajku, je vyvíjaný nátlak, aby sa ho nezúčastnili. Konštatuje to prezident ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 27. mája (WEBNOVINY) - Na strojvodcov, ktorí sa chcú zapojiť do piatkového hodinového výstražného štrajku, je vyvíjaný nátlak, aby sa ho nezúčastnili. Konštatuje to prezident Federácie strojvodcov SR Milan Hošták, podľa ktorého Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) robí voči zamestnancom nedemokratické opatrenia a zastrašuje ich. Podľa Hoštáka postup ZSSK znepríjemnil prípravy na plánovaný štrajk a určite ovplyvní aj účasť železničiarov na štrajku. "V súčasnosti nevieme povedať, ktorý vlak pôjde, a ktorý nepôjde," doplnil pre agentúru SITA Milan Hošták s tým, že konkrétna účasť na štrajku je otázna aj vzhľadom na postup ZSSK.
Federácia strojvodcov SR ohlásila na piatok 27. mája výstražný štrajk, ktorý má trvať jednu hodinu, a to pre nespokojnosť so spôsobom a postupom riešenia revitalizácie železničných spoločností. Podľa pokynov štrajkového výboru by sa mal štrajk týkať iba územia Slovenska. Každý vlak vypravený pred 14:50 by mal po rozkaze na odchod odísť a následne po príjazde do najbližšej stanice po 14:50 zastaviť a odísť z nej až po 15:50.
Program revitalizácie železničných spoločností, ktorý vláda Ivety Radičovej schválila v polovici marca, počíta v priebehu troch rokov s uvoľnením okolo 5 tis. z celkových vyše 31 tis. pracovníkov a dosiahnutím ich vyrovnaného hospodárenia. Ozdravný plán troch štátnych železničných firiem má zároveň zabezpečiť vyrovnanie pohľadávok medzi železničnými spoločnosťami a štátom a optimalizovať nastavenie sektora železničnej dopravy. Ministerstvo dopravy chce vybrať strategického partnera pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. v medzinárodnom tendri do júna budúceho roka s tým, že by v spoločnosti získal minimálne 66 % akcií. Rezort financií navrhoval naraz predaj celého podielu štátu v nákladnom železničnom prepravcovi.
Federácia strojvodcov SR ohlásila na piatok 27. mája výstražný štrajk, ktorý má trvať jednu hodinu, a to pre nespokojnosť so spôsobom a postupom riešenia revitalizácie železničných spoločností. Podľa pokynov štrajkového výboru by sa mal štrajk týkať iba územia Slovenska. Každý vlak vypravený pred 14:50 by mal po rozkaze na odchod odísť a následne po príjazde do najbližšej stanice po 14:50 zastaviť a odísť z nej až po 15:50.
Program revitalizácie železničných spoločností, ktorý vláda Ivety Radičovej schválila v polovici marca, počíta v priebehu troch rokov s uvoľnením okolo 5 tis. z celkových vyše 31 tis. pracovníkov a dosiahnutím ich vyrovnaného hospodárenia. Ozdravný plán troch štátnych železničných firiem má zároveň zabezpečiť vyrovnanie pohľadávok medzi železničnými spoločnosťami a štátom a optimalizovať nastavenie sektora železničnej dopravy. Ministerstvo dopravy chce vybrať strategického partnera pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. v medzinárodnom tendri do júna budúceho roka s tým, že by v spoločnosti získal minimálne 66 % akcií. Rezort financií navrhoval naraz predaj celého podielu štátu v nákladnom železničnom prepravcovi.