Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. októbra 2012

Pre veľké nákupné centrá už nie je na trhu miesto



Nákupné centrá s rozlohou nad 50-tisíc metrov štvorcových už nemajú v najbližšej budúcnosti na Slovensku miesto pre prílišnú nasýtenosť trhu. Vyhlásil to Matúš Choma, leasingový ...



Zdieľať
vypredaj obchod nakup BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) - Nákupné centrá s rozlohou nad 50-tisíc metrov štvorcových už nemajú v najbližšej budúcnosti na Slovensku miesto pre prílišnú nasýtenosť trhu.


Vyhlásil to Matúš Choma, leasingový manažér spoločnosti CBRE na konferencii o budúcnosti nákupných centier, ktorú organizovalo Stavebné fórum.

Menšie centrá predstavujú podľa neho aj nižšie riziko investície a menší priestor na chyby.

Konkrétne môže ísť buď o zlý pôdorys alebo aj nevhodne zvolený pomer medzi počtom malých a veľkých jednotiek v objekte. Malé nákupné centrá si rovnako vyžadujú aj menšie množstvo potrebného kapitálu.

Menšie obchodné centrá však majú podľa Chomu aj svoje nevýhody.

"Pritiahnu menší počet zákazníkov a navyše niektorí nájomcovia si vyberajú aj podľa veľkosti obchodného centra. Veľké módne značky nepôjdu do obchodných centier menších ako 10-tisíc metrov štvorcových," myslí si Choma.

Malé predajne majú však rovnako veľký potenciál uspieť ako v malých, tak aj vo veľkých mestách. Ako dôležitý prvok vníma Choma lokalitu mesta, v ktorej sa centrum nachádza.

Podstatnú úlohu tiež zohráva aj jeho prostredie a počet ľudí, ktorý sa v jeho okolí nachádza. "Budúcnosť majú tiež prestavby bývalých obchodných centier na socialistických sídliskách," uzavrel Choma.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Siekelova FPD postaví na indonézskom ostrove luxusný rezort
<< predchádzajúci článok
Slovákov láka biznis na internete