|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. apríla 2010
Pre uzatvorenie 1. balíka PPP stále platí 30.apríl
Tagy: PPP projektov diaľnica D1
Pre finančné uzatvorenie prvého balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom zatiaľ ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 28. apríla (WEBNOVINY) - Pre finančné uzatvorenie prvého balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom zatiaľ platí termín 30. apríla. "Zatiaľ sme v štádiu, kedy platí koniec apríla. Nové poznatky zatiaľ nemáme. K finančnému uzatvoreniu podáme ďalšie informácie v piatok," uviedol v stredu pre agentúru SITA hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič.
Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) schválila prostriedky na financovanie prvého balíka PPP projektov diaľnice D1. Banka podľa informácií zverejnených rezortom dopravy, pôšt a telekomunikácií rozhodla o financovaní projektu po vyhodnotení všetkých jeho kľúčových častí, a to ekonomickej návratnosti, environmentálnych vplyvov a sociálnych dopadov. EBRD je tak pripravená financovať projekt úverom až do výšky 250 mil. eur. Pre finančné uzatvorenie celého projektu financovania prvého balíka PPP projektov je však potrebný súhlas aj Európskej investičnej banky (EIB), ktorá by sa mala tiež podieľať na financovaní projektov.
Pripravované uzatvorenie prvého balíka PPP projektov sa v posledných dňoch stalo predmetom sporu medzi vládou a niektorými politickými stranami. Opozičné KDH vyzvalo vládu, aby vzhľadom na blížiace sa parlamentné voľby odložila rozhodnutie o financovaní celého projektu. SDKÚ-DS dokonca vyhlásila, že je pripravená v prípade finančného uzavretia balíka podať trestné oznámenie na Vážneho, ale aj premiéra Roberta Fica a ministra financií Jána Počiatka pre podozrenie zo spáchania trestného činu zneužívania právomoci verejného činiteľa. Vyhlásenia opozičných strán sú však podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho "predvolebnou demagógiou a strašiakom, ktorý sa tu vyťahuje" a pochybnosti o cene projektu sú podľa neho neopodstatnené.
Výstavbu úsekov diaľnice D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mala na základe koncesnej zmluvy postaviť koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. Spoločnosť Slovenské diaľnice založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. eur, sú aj firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina.
Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009, prvý dodatok k zmluve podpísali vlani 20. mája a druhý dodatok 23. septembra. Tretí dodatok koncesnej zmluvy vláda schválila 3. marca, posúvajúci finančné uzavretie projektu do 30. apríla. Koncesionár totiž v pôvodnom termíne do 15. februára peniaze od bánk nezískal. Ministerstvo dopravy a koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. sa podpisom štvrtého dodatku koncesnej zmluvy dohodli na cene, spôsobe refinancovania a termínoch výstavby úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v rámci prvého balíka PPP projektov v posledný marcový deň tohto roka. Po komerčnom uzavretí sa očakávalo, že finančné uzavretie projektu bude do 30. apríla. Štát by mal podľa analýzy vplyvov projektu na verejné financie vyplatiť koncesionárovi počas 30 rokov trvania koncesie 9,128 mld. eur, doteraz sa predpokladalo, že to bude 7,8 mld. eur.
SITA
Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) schválila prostriedky na financovanie prvého balíka PPP projektov diaľnice D1. Banka podľa informácií zverejnených rezortom dopravy, pôšt a telekomunikácií rozhodla o financovaní projektu po vyhodnotení všetkých jeho kľúčových častí, a to ekonomickej návratnosti, environmentálnych vplyvov a sociálnych dopadov. EBRD je tak pripravená financovať projekt úverom až do výšky 250 mil. eur. Pre finančné uzatvorenie celého projektu financovania prvého balíka PPP projektov je však potrebný súhlas aj Európskej investičnej banky (EIB), ktorá by sa mala tiež podieľať na financovaní projektov.
Pripravované uzatvorenie prvého balíka PPP projektov sa v posledných dňoch stalo predmetom sporu medzi vládou a niektorými politickými stranami. Opozičné KDH vyzvalo vládu, aby vzhľadom na blížiace sa parlamentné voľby odložila rozhodnutie o financovaní celého projektu. SDKÚ-DS dokonca vyhlásila, že je pripravená v prípade finančného uzavretia balíka podať trestné oznámenie na Vážneho, ale aj premiéra Roberta Fica a ministra financií Jána Počiatka pre podozrenie zo spáchania trestného činu zneužívania právomoci verejného činiteľa. Vyhlásenia opozičných strán sú však podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho "predvolebnou demagógiou a strašiakom, ktorý sa tu vyťahuje" a pochybnosti o cene projektu sú podľa neho neopodstatnené.
Výstavbu úsekov diaľnice D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mala na základe koncesnej zmluvy postaviť koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. Spoločnosť Slovenské diaľnice založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. eur, sú aj firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina.
Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009, prvý dodatok k zmluve podpísali vlani 20. mája a druhý dodatok 23. septembra. Tretí dodatok koncesnej zmluvy vláda schválila 3. marca, posúvajúci finančné uzavretie projektu do 30. apríla. Koncesionár totiž v pôvodnom termíne do 15. februára peniaze od bánk nezískal. Ministerstvo dopravy a koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. sa podpisom štvrtého dodatku koncesnej zmluvy dohodli na cene, spôsobe refinancovania a termínoch výstavby úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v rámci prvého balíka PPP projektov v posledný marcový deň tohto roka. Po komerčnom uzavretí sa očakávalo, že finančné uzavretie projektu bude do 30. apríla. Štát by mal podľa analýzy vplyvov projektu na verejné financie vyplatiť koncesionárovi počas 30 rokov trvania koncesie 9,128 mld. eur, doteraz sa predpokladalo, že to bude 7,8 mld. eur.
SITA
Tagy: PPP projektov diaľnica D1