|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. septembra 2015
Pre polovicu Slovákov je výnosnou investíciou nehnuteľnosť
Takmer polovica Slovákov si myslí, že najväčší zisk by dosiahli investovaním ...
Zdieľať
Respondenti označili ako aktuálne najvýnosnejšie investície nehnuteľnosti aj napriek miernemu nárastu ich cien.
BRATISLAVA 7. septembra (WEBNOVINY) - Takmer polovica Slovákov si myslí, že najväčší zisk by dosiahli investovaním do nehnuteľností. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Pioneer Investments.
"S ohľadom na výrazne lepší stav slovenskej ekonomiky aj lepšiu situáciu na trhu práce sú ľudia viac ochotní brať si hypotéky a investovať do nehnuteľností,” uviedla firma. Každý siedmy respondent vidí ako najefektívnejšiu investíciu podielové fondy. Tretiu priečku obsadili komodity reprezentované zlatom, ktoré uprednostňuje 14,7 percenta opýtaných.
Obľuba kolektívneho investovania narastá
Hoci kolektívne investovanie, teda zhodnocovanie peňazí prostredníctvom podielových fondov, v porovnaní s vyspelými európskymi krajinami a USA nemá na Slovensku podľa vyjadrení firmy takú dlhú tradíciu, prieskumy ukazujú, že jeho obľuba z roka na rok narastá.
"Výsledky prieskumu sú v rozpore s výkonnosťou jednotlivých typov investícií v posledných rokoch. Aj napriek iba miernemu nárastu cien nehnuteľností ich respondenti označili ako aktuálne najvýnosnejšiu investíciu, podobne ako zlato, ktoré v posledných rokoch výrazne stráca,” uviedol analytik českého Pioneer Investments Roman Dvořák.
Sporiace produkty strácajú body
Sporiace produkty u slovenskej populácie strácajú body. Ako výhodné ich podľa prieskumu Pioneer Investments vidí len 7,8 percenta respondentov. Investovanie do umeleckých predmetov považuje za výnosné menej ako 5 percent opýtaných.
"Klesajúca obľuba sporiacich produktov nie je až tak veľkým prekvapením. Vzhľadom k extrémne nízkym sadzbám v posledných niekoľkých rokoch ľudia presúvajú svoje prostriedky z bankových účtov do produktov s vyšším výnosovým potenciálom,” uzatvára country manažér Pioneer Investments SR Miroslav Ovčarik.
Prieskum uskutočnila investičná skupina Pioneer Investments v spolupráci s agentúrou Stem/Mark v júni tohto roka na vzorke 500 mužov a žien vo veku 18 až 65 rokov.
"S ohľadom na výrazne lepší stav slovenskej ekonomiky aj lepšiu situáciu na trhu práce sú ľudia viac ochotní brať si hypotéky a investovať do nehnuteľností,” uviedla firma. Každý siedmy respondent vidí ako najefektívnejšiu investíciu podielové fondy. Tretiu priečku obsadili komodity reprezentované zlatom, ktoré uprednostňuje 14,7 percenta opýtaných.
Obľuba kolektívneho investovania narastá
Hoci kolektívne investovanie, teda zhodnocovanie peňazí prostredníctvom podielových fondov, v porovnaní s vyspelými európskymi krajinami a USA nemá na Slovensku podľa vyjadrení firmy takú dlhú tradíciu, prieskumy ukazujú, že jeho obľuba z roka na rok narastá.
"Výsledky prieskumu sú v rozpore s výkonnosťou jednotlivých typov investícií v posledných rokoch. Aj napriek iba miernemu nárastu cien nehnuteľností ich respondenti označili ako aktuálne najvýnosnejšiu investíciu, podobne ako zlato, ktoré v posledných rokoch výrazne stráca,” uviedol analytik českého Pioneer Investments Roman Dvořák.
Sporiace produkty strácajú body
Sporiace produkty u slovenskej populácie strácajú body. Ako výhodné ich podľa prieskumu Pioneer Investments vidí len 7,8 percenta respondentov. Investovanie do umeleckých predmetov považuje za výnosné menej ako 5 percent opýtaných.
"Klesajúca obľuba sporiacich produktov nie je až tak veľkým prekvapením. Vzhľadom k extrémne nízkym sadzbám v posledných niekoľkých rokoch ľudia presúvajú svoje prostriedky z bankových účtov do produktov s vyšším výnosovým potenciálom,” uzatvára country manažér Pioneer Investments SR Miroslav Ovčarik.
Prieskum uskutočnila investičná skupina Pioneer Investments v spolupráci s agentúrou Stem/Mark v júni tohto roka na vzorke 500 mužov a žien vo veku 18 až 65 rokov.