|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. októbra 2014
Pre mnohých Slovákov je poistenie právnej ochrany tabu
Poistenie právnej ochrany je pre mnohých Slovákov stále veľkou neznámou. Pri riešení sporov však môže ľuďom ušetriť veľa času aj peňazí.
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 17. októbra (TASR) - Poistenie právnej ochrany je pre mnohých Slovákov stále veľkou neznámou. Pri riešení sporov však môže ľuďom ušetriť veľa času aj peňazí. Povedali to dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi predstavitelia D.A.S. Rechtsschutz AG. (D.A.S.).
Zatiaľ čo v Nemecku má dojednané poistenie právnej ochrany (PPO) 44 % tamojších rodín, na Slovensku to nie je ani jedno percento.
V Rakúsku má D.A.S. 120.000 klientov, v Česku 49.000 a na Slovensku je to necelých 16.000 klientov. D.A.S. je pritom v SR dominantným hráčom v tomto segmente, keďže mu patrí 91,4 % trhu. Zvyšných 8,6 % klientov s PPO si delia ostatné poisťovne (Generali, Uniqua, Wüstenrot, Axa a Groupama).
„Mnohí Slováci poukazujú na korupciu v súdnictve, ťažkú vymožiteľnosť práva, tvrdia, že Slovensko nie je právny štát, a že tu právo platí len pre silných a bohatých. Neustále opakovanie týchto poloprávd výrazne prispieva k negatívnemu a pasívnemu postoju k tomu, aby sa voči nespravodlivosti bránili. Nespochybňujeme, že korupcia v súdnictve existuje, že je ťažká vymožiteľnosť práva a na ceste za spravodlivosťou sú potrebné značné finančné prostriedky. Ale chceme spochybniť to, že je to tak vždy. Preto polopravda. Naše 18-ročné skúsenosti na Slovensku hovoria niečo iné,“ tvrdí Dana Štorová, vedúca pobočky D.A.S. Rechtsschutz AG, pobočka poisťovne z iného členského štátu.
PPO sa od bežného poistenia líši tým, že v prípade poistenia právnej ochrany klient nedostane poistné plnenie formou peňazí, ale formou právnych služieb. O právnu radu pritom môže klient požiadať 24 hodín denne 365 dní v roku. V prípade, že sa spor dostane až na súd, všetky súdne trovy uhradí za klienta poisťovňa. Množstvo klientov aj na Slovensku už takto ušetrilo tisíce eur pri problémoch so zamestnávateľom, poškodení auta výtlkom, či vážnej nehode v zahraničí.
Najsilnejšia skupina poistencov D.A.S. je v produktívnom veku od 38 do 40 rokov. Znamená to, že títo ľudia majú skúsenosti so životnými problémami, vlastnia auto, nehnuteľnosť, denne nakupujú tovar, podpisujú zmluvy, sú niekde zamestnaní. Uvedomujú si potrebu ochrany svojich práv. Podľa štatistík D.A.S. sa na Slovensku využíva najčastejšie pri pracovnoprávnych sporoch ako napríklad nevyplatené mzdy, porušovanie zmlúv zo strany zamestnávateľov a pod., ako aj pri ochrane spotrebiteľov. V tomto prípade ide najčastejšie o neuznané reklamácie či klamanie spotrebiteľov – od predaja v kamenných obchodoch, e-shopoch, cez telekomunikačné služby, až po zájazdy. Právnu ochranu spoločnosti môže klient hľadať aj pri poistných sporoch v prípade pochybnosti o správnom postupe zo strany poisťovne, krátenie alebo nevyplatenie poistného plnenia a pri náhrade škody najmä pri poškodení motorových vozidiel.
Podľa štatistík spoločnosti najstarší klient D.A.S. na Slovensku má 88 rokov, najmladší len 18. Služby poistenia právnej ochrany v privátnej sfére pritom výrazne viac využívajú muži (82 % klientov) v porovnaní so ženami (18 %).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR