|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. novembra 2015
Pre menšie športy sú sociálne siete dôležité
Pre športové odvetvia, ktorých popularita sa s futbalom, hokejom či tenisom nedá porovnávať, je prezentácia na sociálnych sieťach mimoriadne dôležitá. Pre príslušné ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 9. novembra (TASR) - Pre športové odvetvia, ktorých popularita sa s futbalom, hokejom či tenisom nedá porovnávať, je prezentácia na sociálnych sieťach mimoriadne dôležitá. Pre príslušné asociácie a zväzy je to finančne nenáročný, moderný a rýchly spôsob komunikácie s fanúšikmi, médiami či samotnými vyznávačmi konkrétneho športu. Aj preto si zástupcovia športov ako nohejbal, rýchlokorčuľovanie či vodné lyžovanie dávajú záležať, aby na sociálnych sieťach nechýbali aktuálne informácie a to v čo najreálnejšom čase.Výhodu komunikácie prostredníctvom sociálnych sietí vníma aj predseda Slovenského zväzu vodného lyžovania (SZVL) Alexander Vaško starší. "Do médií sa dostávame ťažko, preto využívame sociálne siete, konkrétne facebook. Prostredníctvom jeho možností propagujeme naše výsledky, no tlačové správy pre agentúry odosielame priamo mailom. Facebook je svojím spôsobom najrýchlejší prostriedok ako k ľuďom dostať výsledky, prípadne iné zaujímavosti z aktuálneho diania. Navyše sú tam skupiny ľudí, ktorí sledujú špeciálne našu stránku, takže sa to k nim dostáva rýchlo. Pokiaľ viem, už sa prezentujeme aj na instagrame, no tam tak aktívni nie sme," prezradil Vaško.
Vodné lyžovanie je typickým príkladom sezónneho športu a to ovplyvňuje aj komunikáciu predstaviteľov SZVL na facebooku. "Hlavná sezóna je počas leta. Vtedy sú často aj tri akcie za víkend a správy o nich dávame na náš facebook. Naše portfólio je rozšírené o wakeboarding či wakeskating a informujeme aj o týchto disciplínach. V období približne od októbra do apríla však nemáme žiadne akcie a podľa toho aj vyzerá naša komunikácia prostredníctvom facebooku. V tomto období ľuďom neposkytujeme toľko informácií, keďže sa takpovediac nič nedeje," poznamenal Alexander Vaško st.
So zvýšenou popularitou sa vo virtuálnom svete objavil zaujímavý jav, ktorý je viditeľný aj na internetovej komunikácii SZVL - informácie pribúdajú na facebook výrazne rýchlejším tempom než na riadnu webstránku SZVL: "Musím priznať, že je to náš prípad. Uvedomujeme si, že by to tak nemalo byť. Nedávno som si všimol, že posledná aktualita na našej riadnej stránke bola vari z apríla, no na facebooku informácie pribúdajú prakticky po celý rok. Aj to je príklad toho, ako web zanedbávame. Súhlasím s tým, ten pomer správ na facebooku a riadnej stránke by mal byť aspoň vyrovnaný."
Sociálne siete sú jedným zo spôsobov komunikácie aj pre rýchlokorčuliarsky zväz. "Pán Magdoško, ktorý je predsedom Slovenského rýchlokorčuliarskeho zväzu (SRZ), dáva na facebook dôležité informácie ihneď po pretekoch. Svedčí to o tom, že je to pre nás významný informačný kanál. Na komunikáciu s členmi zväzu, pretekármi či fanúšikmi to však príliš nevyužívame. Viac komunikujeme prostredníctvom mailov," uviedla pre TASR Jozefína Olosová, generálna sekretárka Slovenského rýchlokorčuliarskeho zväzu.
Medzi sociálnymi sieťami využívanými športovými zväzmi jednoznačne víťazí facebook. Hoci táto stránka umožňuje aj priamu komunikáciu, rýchlokorčuliarsky zväz túto možnosť príliš nevyužíva a aj pri získavaní či poskytovaní informácií sa spolieha skôr na tradičné webové stránky. "Webové stránky zväzov krajín, s ktorými sme v kontakte a navzájom sa navštevujeme, často sledujeme. Je to pre nás významný spôsob získavania i odovzdávania informácií o pretekoch. Rovnako aj my na našej webstránke ponúkame dôležité informácii prakticky okamžite," dodala Olosová.
Nohejbaloví nadšenci sa zase môžu spoľahnúť na plnohodnotnú aktivitu Slovenskej nohejbalovej asociácie na sociálnej sieti. "Facebook, a komunikáciu nášho zväzu prostredníctvom tejto stránky, si pochvaľujeme. Je to rýchly a pre mladých ľudí atraktívny spôsob komunikácie," uviedol Gabriel Viňanský, prezident Slovenskej nohejbalovej asociácie.
Pre asociáciu jedného z najúspešnejších slovenských športov facebook predstavuje ideálny spôsob prezentácie zaujímavých akcií. Na priamu komunikáciu s verejnosťou či samotnými športovcami však využíva iné prostriedky. "Používame ho skôr na prezentáciu rôznych informácií a propagáciu podujatí, no nie na priamu komunikáciu. Správ, ktoré na naše facebookové konto chodia, je minimum. V omnoho väčšej miere využívame maily či iné spôsoby," doplnil Viňanský. Webová stránka nohejbalovej asociácie prináša množstvo informácií, no nezaostáva ani facebookový profil "Ľudí však skôr odporúčame na oficiálnu stránku, na ktorej informácie pravidelne aktualizujeme," dodal prezident SNA.
Veľmi aktívne sa na najpopulárnejšej sociálnej sieti prezentuje aj ďalší "menší" - cyklokros. Predstavitelia tohto športu, ktorí majú na starosti komunikáciu prostredníctvom facebooku, komunikujú pravidelne a často. Ničím výnimočným nie je niekoľko príspevkov denne. Aktivita je v prípade tohto odvetvia výrazne väčšia než na hlavnej webovej stránke a dochádza k podobnej situácii ako v prípade vodného lyžovania.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR