|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. marca 2018
Pre komunikáciu s daniarmi je potrebné mať platný certifikát v eID
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR
Bratislava 23. marca (TASR) – Právnické osoby, ktoré na komunikáciu s finančnou správou využívajú občiansky preukaz s čipom (eID), potrebujú platný certifikát. Upozorňuje na to hovorkyňa Finančnej správy (FS) SR Ivana Skokanová.Od januára tohto roka je elektronická komunikácia s finančnou správou povinná pre všetky právnické osoby (PO) zapísané v obchodom registri, a tiež pre ich zástupcov. "Finančná správa však opätovne upozorňuje, že PO, ktoré na komunikáciu s finančnou správou využívajú občiansky preukaz s čipom, potrebujú platný certifikát," uviedla Skokanová s tým, že fyzické osoby (FO) podnikatelia budú povinne komunikovať s daniarmi elektronicky až od 1. júla 2018.
Pre elektronickú komunikáciu je nevyhnutné sa najskôr zaregistrovať na portáli finančnej správy. PO, ktoré tento rok ešte finančnej správe nemuseli podávať žiadne dokumenty elektronicky a nie sú zaregistrované, tak musia podľa Skokanovej spraviť okamžite. Zároveň pripomína, že sa registruje osoba, nie samotná spoločnosť.
K registrácii potrebuje PO elektronický občiansky preukaz s čipom, resp. kvalifikovaný elektronický podpis, keďže po 1. januári tohto roka už právnické osoby nemôžu s daňovým úradom uzatvárať tzv. dohodu o elektronickom doručovaní. "V tejto súvislosti finančná správa upozorňuje, že v eID je potrebné mať preinštalovaný platný certifikát vydaný po 1. novembri 2017, nakoľko dovtedy platné certifikáty boli Ministerstvom vnútra SR zneplatnené," dodala Skokanová, pričom výmenu je možné spraviť v klientskych centrách okresných úradov, ale aj na oddeleniach vydávania dokladov okresných riaditeľstiev Policajného zboru SR. Finančná správa teda v tomto smere subjektom nemôže pomôcť.
Po registrácii je potrebné elektronicky požiadať o autorizáciu, teda o pridelenie prístupových práv k dátam daňového subjektu. "Autorizácia správcom dane trvá približne tri dni. Samozrejme, v prípade väčšieho počtu žiadostí o autorizácie môže proces trvať aj dlhšie, preto finančná správa odporúča vybaviť nevyhnutné kroky okamžite," radí Skokanová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR