BRATISLAVA 22. januára (WEBNOVINY) - Európski užívatelia širokopásmového pripojenia majú vyšší záujem o službu štandardu Connected Life, čo je prístup k domácemu digitálnemu mediálnemu obsahu kdekoľvek a kedykoľvek, ako užívatelia v USA.
Ako ďalej vyplýva z prieskumu Business Solutions Group (IBSG) spoločnosti Cisco, až 90 % európskych užívateľov širokopásmového pripojenia vyjadrilo záujem o túto službu, naproti 77 % užívateľov z USA. "Nielenže 90 percent užívateľov širokopásmového pripojenia technológiu s obľubou využíva a investuje do zariadení ako mobilné telefóny, osobné počítače alebo MP3 prehrávače, ale 43 percent navyše uvádza, že im technológia umožňuje žiť súčasný životný štýl a 52 percent je presvedčených, že sú vďaka technológiám produktívnejší a organizovanejší," informuje Cisco v záverečnej správe z výskumu.
Respondenti štúdie trávia viac než 4 hodiny denne mimo kancelárie alebo domu, a teda vysoko oceňujú možnosť komunikácie, využívania digitálnej formy zábavy a prístupu k elektronicky uloženým informáciám. Pre 56 % opýtaných je najdôležitejšia kolaborácia kdekoľvek a kedykoľvek, z čoho vyplýva, že chcú byť neustále spojení s rodinou a priateľmi. Svoje e-mail konto si zakaždým a všade, kde je to možné kontroluje až 78 % respondentov. "Je zrejmé, že u Európanov sa mení spôsob ich života a zábavy. Ako pracovné nástroje používajú laptopy, vreckové počítače a mobilné telefóny, počúvajú hudbu z MP3 prehrávačov, využívajú bezdrôtové pripojenie," povedal výkonný riaditeľ pre Cisco IBSG Simon Aspinall, pričom dodal, že Európania zároveň tieto pokročilé technológie a nové mediálne aplikácie prijímajú rýchlejšie než spotrebitelia v USA.
Podľa zmieneného prieskumu sa koncoví užívatelia pri získavaní videa pre zábavu čoraz viac spoliehajú na internet. Priemerný užívateľ širokopásmového pripojenia zo západnej Európy v súčasnosti za internetom trávi v priemere 21 hodín týždenne, zatiaľ čo sledovaním televízie strávi len 11 hodín týždenne. Väčšina respondentov je tiež ochotná akceptovať reklamu ako cenu za služby štandardu Connected Life. Pri použití rôznych modelov stanovenia ceny založených na poplatkoch alebo reklame viac než 70 % záujemcov uviedlo, že by ako spôsob zníženia mesačných nákladov prijali reklamu ako súčasť predplatenej služby. Obrázky alebo video zo svojich mobilných telefónov zdieľa 32 % respondentov, 27 % využíva prístup na internet prostredníctvom mobilného telefónu, 41 % počúva online hudbu a 32 % píše blogy alebo vytvára obsah na stránkach online komunít.
V rámci štúdie bola vybratá hypotetická služba ako súčasť širšej ponuky štandardu Connected Life, na ktorú vyslovilo svoj názor 1,5 tis. užívateľov širokopásmového pripojenia z Francúzska, Nemecka, Talianska, Španielska a Veľkej Británie. Služba štandardu Connected Life by umožňovala ukladanie, správu a využívanie domáceho digitálneho mediálneho obsahu prostredníctvom akéhokoľvek zariadenia, kdekoľvek a kedykoľvek. Navrhovaný domáci mediálny obsah zahŕňa televíziu, film, kalendár, adresár, digitálny fotoalbum, video a hudbu. Záverečná správa bola vypracovaná na základe štúdie Cisco IBSG Connected Consumer pre USA z decembra 2006 a štúdie Cisco IBSG Connected Consumer pre západnú Európu z júla 2007.
Spoločnosť Cisco pôsobí celosvetovo v oblasti sieťových riešení. Zariadenia Cisco v Európe dodáva Cisco Systems International BV, stopercentne vlastnená pobočka Cisco Systems, Inc. Cisco Systems pôsobí aj na Slovensku, a to od roku 2004, ako samostatná pobočka v rámci regiónu strednej a východnej Európy.
SITA