|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. marca 2018
Právnické osoby podávajú daňové priznanie už len elektronicky
Od januára 2018 je elektronická komunikácia s finančnou správou povinná pre všetky právnické osoby zapísané v obchodnom registri a tiež ich ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/František Iván
Bratislava 10. marca (TASR) - Od januára 2018 je elektronická komunikácia s finančnou správou povinná pre všetky právnické osoby zapísané v obchodnom registri a tiež ich zástupcov.Finančná správa upozorňuje právnické osoby zapísané v obchodnom registri a ich zástupcov, že daňové priznanie k dani z príjmov právnickej osoby (DP k DPPO) môžu podať najneskôr do 3. apríla už len elektronicky. S elektronickým podávaním dokumentov je spojených niekoľko krokov, ktoré je potrebné spraviť v dostatočnom predstihu pred samotným podaním daňového priznania.
Na elektronickú komunikáciu je najskôr potrebné registrovať sa na portáli finančnej správy. Tie právnické osoby, ktoré tento rok ešte finančnej správe nemuseli podávať žiadne dokumenty elektronicky (napríklad DP k dani z motorových vozidiel) a nie sú stále zaregistrované, musia tak spraviť v najbližších dňoch. Finančná správa zároveň pripomína, že sa registruje osoba, teda konateľ alebo ním splnomocnená osoba, a nie samotná spoločnosť.
K registrácii potrebuje právnická osoba elektronický občiansky preukaz s čipom (eID), resp. kvalifikovaný elektronický podpis, nakoľko po 1. januári 2018 už právnické osoby nemôžu s daňovým úradom uzatvárať tzv. dohodu o elektronickom doručovaní. V tejto súvislosti finančná správa upozorňuje, že v eID je potrebné mať preinštalovaný platný certifikát vydaný po 1. novembri 2017, nakoľko dovtedy platné certifikáty boli Ministerstvom vnútra SR zneplatnené. Ak certifikát nemá občan zatiaľ vymenený, výmenu je možné spraviť v klientskych centrách okresných úradov, rovnako ako na oddeleniach vydávania dokladov okresných riaditeľstiev Policajného zboru (OR PZ).
Po registrácii je ešte potrebné elektronicky požiadať o autorizáciu – teda pridelenie prístupových práv k dátam daňového subjektu, čiže konkrétnej spoločnosti. Autorizácia správcom dane trvá približne 3 dni. V prípade väčšieho počtu žiadostí o autorizácie môže proces trvať aj dlhšie, preto finančná správa odporúča vybaviť nevyhnutné kroky v dostatočnom predstihu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR