|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. marca 2014
Pravidlá týkajúce sa frekvencie STK v EÚ sa nemôžu sprísňovať
Monika Flašíková-Beňová
Zdieľať
Monika Flašíková-Beňová Foto: TASR/Michal Svítok
Štrasburg 11. marca (TASR) - Európska komisia v upravenom návrhu svojho nariadenia uvádza, že pravidelné kontroly motorových vozidiel by mali byť hlavným nástrojom na zaistenie ich dobrého technického stavu. Slovenská europoslankyňa Monika Flašíková-Beňová (Smer-SD) dnes počas rozpravy plenárneho zasadnutia Európskeho parlamentu upozornila, že sprísňovanie pravidiel nie je opodstatnené.Poslankyňa pripomenula, že exekutíva EÚ opätovne prichádza s upraveným návrhom nariadenia, ktoré sa snaží o harmonizáciu pravidiel v oblasti kontroly technického stavu motorových vozidiel.
Súčasťou tohto návrhu je aj zvýšená frekvencia technických kontrol pre vozidlá staršie ako šesť rokov, prípadne s počtom najazdených kilometrov vyšším ako 160.000. Návrhom EK sa dnes zaoberali poslanci EP počas prebiehajúceho plenárneho zasadnutia.
Európska komisia pri predkladaní návrhu argumentuje snahou o zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky a zlepšením ochrany životného prostredia. Návrh EK sa okrem iného zaoberá aj stanovením minimálnej úrovne zručností a požiadaviek na odbornú prípravu technikov či zlepšením kvality vykonávaných kontrol a zariadení na ne používaných.
"Tu je dôležité poukázať na to, že štúdie skúmajúce súvislosti medzi nehodami a technickými nedostatkami automobilov neprišli k jednoznačnému záveru, pokiaľ ide o vplyv častejších kontrol na bezpečnosť cestnej premávky. Sprísňovanie pravidiel ohľadom ich frekvencie tak nie je opodstatnené," uviedla Flašíková-Beňová.
Podľa nej je rovnako potrebné prehodnotiť aj kritérium počtu najazdených kilometrov, v opačnom prípade by to mohlo viesť k ešte väčšej manipulácii s takzvaným "stáčaním kilometrov".
Okrem toho poslankyňa poukázala na to, že povinnosť absolvovať každoročnú technickú prehliadku staršieho vozidla by viedla k neúmernému nárastu finančných nákladov pre bežných užívateľov. A dodala, že priemerný vek automobilov na Slovensku ešte stále presahuje 11 rokov.
"Ľudia by to pocítili naozaj výrazne. V súčasných ekonomicky neľahkých časoch je nevyhnutné takéto zmeny odložiť," zdôraznila Flašíková-Beňová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR