|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. augusta 2014
Pravidlá plavby cez Gabčíkovo sa výrazne sprísnia
Po novom budú mať plavební inšpektori právo napríklad zisťovať u lodných kapitánov prítomnosť alkoholu. Zavedú tiež čiernu listinu kapitánov, ktorí mali v minulosti v plavebných komorách nehody.BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) ...
Zdieľať
Po novom budú mať plavební inšpektori právo napríklad zisťovať u lodných kapitánov prítomnosť alkoholu. Zavedú tiež čiernu listinu kapitánov, ktorí mali v minulosti v plavebných komorách nehody.BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) - Pravidlá plavby lodí cez vodné dielo Gabčíkovo sa výrazne sprísnia. Ako na svojej internetovej stránke informoval štátny podnik Vodohospodárska výstavba, nové pravidlá sú výsledkom rokovaní s Dopravným úradom.
Podľa vodohospodárov častou príčinou porúch plavebných komôr je nezvládnutie manévrovania v plavebnej komore posádkou lode alebo jej nedisciplinovanosť.
Obrazom: Na Dunaji bol pretlak lodí, Gabčíkovo hlásilo poruchu
Po novom budú v Gabčíkove nepretržite prítomní plavební inšpektori. Tí majú právo nekompetentnému kapitánovi lode odobrať preukaz a zakázať mu činnosť na vodných cestách na území Slovenska. Takýto dozor v Gabčíkove už v minulosti fungoval ale v roku 2011 ho zrušili. Odvtedy podľa vodohospodárov výrazne stúpol počet incidentov v plavebných komorách.
"Verím, že znovuzavedenie odborného dozoru formou plavebných inšpektorov priamo na vodnom diele pomôže znížiť počet incidentov v plavebných komorách, čím sa výrazne zvýši bezpečnosť nielen pre samotnú komoru ale predovšetkým pre ľudí, ktorí sa ňou preplavujú," povedal generálny riaditeľ štátneho podniku Vodohospodárska výstavba Ladislav Lazár.
Odporúčame:
Obrazom: Na Dunaji bol pretlak lodí, odtrhlo sa lano pontónu
Opravy v Gabčíkove stopli lode, práce už ukončili
Plavební inšpektori budú mať k dispozícii loď, ktorou budú monitorovať celé okolie vodného diela, čo predstavuje úsek od bratislavského mostu Apollo až po sútok Starého koryta Dunaja s odpadovým kanálom pri obci Sap. V prípade podozrenia budú mať inšpektori aj právo podrobiť lodných kapitánov skúške na alkohol.
Ďalším preventívnym opatrením slúžiacim na ochranu plavebných komôr i plavidiel bude "čierna listina kapitánov". "Ide o zoznam kapitánov a lodných spoločností, ktoré v minulosti zapríčinili incident v plavebnej komore," povedal Lazár. "Z právneho hľadiska nie je možné im zakázať prejazd komorou. Môžeme však ich prejazd presunúť na čas, kedy nebude komoru využívať nijaká iná loď," dodal.
Obrazom: Pre poruchu zastavili plavbu cez Vodné dielo Gabčíkovo
Všetky novoprijaté opatrenia sú podľa vodohospodárov pripravované pre to, aby plavba v komorách Gabčíkova bola čo najbezpečnejšia. Nezodpovedné posádky lodí, predovšetkým ich kapitáni, sú v niektorých prípadoch reálnym nebezpečenstvom pre ostatných účastníkov plavby, pre plavebné komory na Vodnom diele Gabčíkovo, ale aj pre nich samých.
Naposledy museli vodohospodári v utorok 29. júla pre poruchu pravej plavebnej komory Gabčíkova a rekonštrukciu ľavej zastaviť plavbu na Dunaji. Obnovili ju v sobotu 2. augusta večer. Náklady na opravu pravej plavebnej komory vyčíslila Vodohospodárska výstavba na 300-tisíc eur.
Podľa vodohospodárov častou príčinou porúch plavebných komôr je nezvládnutie manévrovania v plavebnej komore posádkou lode alebo jej nedisciplinovanosť.
Obrazom: Na Dunaji bol pretlak lodí, Gabčíkovo hlásilo poruchu
Po novom budú v Gabčíkove nepretržite prítomní plavební inšpektori. Tí majú právo nekompetentnému kapitánovi lode odobrať preukaz a zakázať mu činnosť na vodných cestách na území Slovenska. Takýto dozor v Gabčíkove už v minulosti fungoval ale v roku 2011 ho zrušili. Odvtedy podľa vodohospodárov výrazne stúpol počet incidentov v plavebných komorách.
"Verím, že znovuzavedenie odborného dozoru formou plavebných inšpektorov priamo na vodnom diele pomôže znížiť počet incidentov v plavebných komorách, čím sa výrazne zvýši bezpečnosť nielen pre samotnú komoru ale predovšetkým pre ľudí, ktorí sa ňou preplavujú," povedal generálny riaditeľ štátneho podniku Vodohospodárska výstavba Ladislav Lazár.
Obrazom: Na Dunaji bol pretlak lodí, odtrhlo sa lano pontónu
Opravy v Gabčíkove stopli lode, práce už ukončili
Plavební inšpektori budú mať k dispozícii loď, ktorou budú monitorovať celé okolie vodného diela, čo predstavuje úsek od bratislavského mostu Apollo až po sútok Starého koryta Dunaja s odpadovým kanálom pri obci Sap. V prípade podozrenia budú mať inšpektori aj právo podrobiť lodných kapitánov skúške na alkohol.
Ďalším preventívnym opatrením slúžiacim na ochranu plavebných komôr i plavidiel bude "čierna listina kapitánov". "Ide o zoznam kapitánov a lodných spoločností, ktoré v minulosti zapríčinili incident v plavebnej komore," povedal Lazár. "Z právneho hľadiska nie je možné im zakázať prejazd komorou. Môžeme však ich prejazd presunúť na čas, kedy nebude komoru využívať nijaká iná loď," dodal.
Obrazom: Pre poruchu zastavili plavbu cez Vodné dielo Gabčíkovo
Všetky novoprijaté opatrenia sú podľa vodohospodárov pripravované pre to, aby plavba v komorách Gabčíkova bola čo najbezpečnejšia. Nezodpovedné posádky lodí, predovšetkým ich kapitáni, sú v niektorých prípadoch reálnym nebezpečenstvom pre ostatných účastníkov plavby, pre plavebné komory na Vodnom diele Gabčíkovo, ale aj pre nich samých.
Naposledy museli vodohospodári v utorok 29. júla pre poruchu pravej plavebnej komory Gabčíkova a rekonštrukciu ľavej zastaviť plavbu na Dunaji. Obnovili ju v sobotu 2. augusta večer. Náklady na opravu pravej plavebnej komory vyčíslila Vodohospodárska výstavba na 300-tisíc eur.