Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

24. augusta 2014

Pravidlá plavby cez Gabčíkovo sa výrazne sprísnia



Po novom budú mať plavební inšpektori právo napríklad zisťovať u lodných kapitánov prítomnosť alkoholu. Zavedú tiež čiernu listinu kapitánov, ktorí mali v minulosti v plavebných komorách nehody.BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) ...



Zdieľať
gabcikovo lod Po novom budú mať plavební inšpektori právo napríklad zisťovať u lodných kapitánov prítomnosť alkoholu. Zavedú tiež čiernu listinu kapitánov, ktorí mali v minulosti v plavebných komorách nehody.BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) - Pravidlá plavby lodí cez vodné dielo Gabčíkovo sa výrazne sprísnia. Ako na svojej internetovej stránke informoval štátny podnik Vodohospodárska výstavba, nové pravidlá sú výsledkom rokovaní s Dopravným úradom.


Podľa vodohospodárov častou príčinou porúch plavebných komôr je nezvládnutie manévrovania v plavebnej komore posádkou lode alebo jej nedisciplinovanosť.

Obrazom: Na Dunaji bol pretlak lodí, Gabčíkovo hlásilo poruchu

Po novom budú v Gabčíkove nepretržite prítomní plavební inšpektori. Tí majú právo nekompetentnému kapitánovi lode odobrať preukaz a zakázať mu činnosť na vodných cestách na území Slovenska. Takýto dozor v Gabčíkove už v minulosti fungoval ale v roku 2011 ho zrušili. Odvtedy podľa vodohospodárov výrazne stúpol počet incidentov v plavebných komorách.

"Verím, že znovuzavedenie odborného dozoru formou plavebných inšpektorov priamo na vodnom diele pomôže znížiť počet incidentov v plavebných komorách, čím sa výrazne zvýši bezpečnosť nielen pre samotnú komoru ale predovšetkým pre ľudí, ktorí sa ňou preplavujú," povedal generálny riaditeľ štátneho podniku Vodohospodárska výstavba Ladislav Lazár.

Odporúčame:

Obrazom: Na Dunaji bol pretlak lodí, odtrhlo sa lano pontónu

Opravy v Gabčíkove stopli lode, práce už ukončili


Plavební inšpektori budú mať k dispozícii loď, ktorou budú monitorovať celé okolie vodného diela, čo predstavuje úsek od bratislavského mostu Apollo až po sútok Starého koryta Dunaja s odpadovým kanálom pri obci Sap. V prípade podozrenia budú mať inšpektori aj právo podrobiť lodných kapitánov skúške na alkohol.

Ďalším preventívnym opatrením slúžiacim na ochranu plavebných komôr i plavidiel bude "čierna listina kapitánov". "Ide o zoznam kapitánov a lodných spoločností, ktoré v minulosti zapríčinili incident v plavebnej komore," povedal Lazár. "Z právneho hľadiska nie je možné im zakázať prejazd komorou. Môžeme však ich prejazd presunúť na čas, kedy nebude komoru využívať nijaká iná loď," dodal.

Obrazom: Pre poruchu zastavili plavbu cez Vodné dielo Gabčíkovo

Všetky novoprijaté opatrenia sú podľa vodohospodárov pripravované pre to, aby plavba v komorách Gabčíkova bola čo najbezpečnejšia. Nezodpovedné posádky lodí, predovšetkým ich kapitáni, sú v niektorých prípadoch reálnym nebezpečenstvom pre ostatných účastníkov plavby, pre plavebné komory na Vodnom diele Gabčíkovo, ale aj pre nich samých.

Naposledy museli vodohospodári v utorok 29. júla pre poruchu pravej plavebnej komory Gabčíkova a rekonštrukciu ľavej zastaviť plavbu na Dunaji. Obnovili ju v sobotu 2. augusta večer. Náklady na opravu pravej plavebnej komory vyčíslila Vodohospodárska výstavba na 300-tisíc eur.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Moňok: Minister by mal návrh zákona vrátiť do pracovných skupín
<< predchádzajúci článok
Daň z motorových vozidiel bude spravodlivejšia, tvrdí vláda