|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. januára 2012
Praktické testovanie vozidiel Octavia Green E Line
S desiatimi elektromobilmi Octavia Green E Line testuje od včera automobilka ŠKODA elektrický pohon vozidiel v každodennej prevádzke. Octavia Green E Line je prvým čisto elektricky poháňaným vozidlom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. januára (WBN/PR) - S desiatimi elektromobilmi Octavia Green E Line testuje od včera automobilka ŠKODA elektrický pohon vozidiel v každodennej prevádzke. Octavia Green E Line je prvým čisto elektricky poháňaným vozidlom českej automobilky. Cieľom skúšobnej prevádzky je získanie praktických používateľských skúseností s elektrickým pohonom v bežnej cestnej premávke.
„Octavia Green E Line dokazuje našu technologickú kompetenciu na poli elektromobility a je míľnikom v rámci našej rozsiahlej stratégie trvalo udržateľného rozvoja,“ zdôraznil predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš vývoj prebieha v tesnej súčinnosti s koncernom Volkswagen.“
Dr. Eckhard Scholz, člen predstavenstva za oblasť technického vývoja, dodáva: „ŠKODA a celý koncern Volkswagen sú dlhodobo zamerané na trvalo udržateľnú mobilitu na báze obnoviteľných zdrojov energií. Elektrický pohon bude pre bezemisnú mobilitu bezpochyby nadobúdať na význame. V spolupráci s koncernom sme na veľmi dobrej ceste.“
Skúšobná flotila vozidiel Octavia Green E Line má poskytnúť dôležité poznatky pre ďalší vývoj elektrického pohonu až do stavu pripraveného pre sériovú výrobu. Východiskovým modelom pre elektromobil sa stala ŠKODA Octavia Combi, ktorá sa vďaka svojej modulárnej podvozkovej skupine výborne hodí pre montáž sady batérií, elektronického riadenia a elektromotora. Elektromotor podáva maximálny výkon 85 kW. Najvyšší krútiaci moment o hodnote 270 Nm je k dispozícii už pri rozjazde, čo je dané charakteristikou tohto pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h len za dvanásť sekúnd. Maximálna rýchlosť činí 135 km/h.
Elektrickú energiu čerpá Octavia Green E Line z lítium-iónového akumulátora. Dojazd 140 kilometrov spĺňa požiadavky väčšiny ľudí, ktorí v Európe dochádzajú do zamestnania. Akumulátor sa skladá zo 180 jednotlivých článkov s priemerom 55 mm a s dĺžkou 233 mm. Batéria disponuje energiou 26,5 kilowatthodín, jej hmotnosť činí okolo 315 kilogramov. Blok je umiestnený pod strednou a zadnou časťou podlahy a čiastočne aj v batožinovom priestore. Pre posádku je k dispozícii päť miest na sedenie.
Aktivity českej automobilky na poli elektromobility sú dôležitou súčasťou rozsiahlej stratégie v oblasti pohonov a palív. ŠKODA pritom v strednodobom horizonte počíta s mixom rôznych pohonov. Medzi ne patria aj ďalšie optimalizácie vysoko efektívnych motorov TDI a TSI a ich prevodoviek. „Najväčší efekt v krátkom čase prináša rýchle znižovanie spotreby. Intenzívne preto pracujeme na tom, aby sme ďalej znižovali spotrebu paliva a emisie CO2,“ zdôrazňuje Dr. Scholz.
S úspornými motormi a nízkou spotrebou patria vozidlá ŠKODA už dnes k najhospodárnejším automobilom na trhu. Najnovším príkladom je nový model Citigo, ktorý bol na český trh uvedený ku koncu roka 2011 a na jar 2012 vstúpi aj na ďalšie európske trhy. V najúspornejšej verzii Green tec je kombinovaná spotreba 4,2 l/100 km a emisie CO2 97 g / km.
Naprieč celou modelovou paletou značky ŠKODA vypúšťa v súčasnej dobe celkom sedem
variantov motorov a prevodoviek menej ako 100 gramov CO2 na kilometer, 63 verzií dosahuje hodnôt pod 130 gramov.
Prehľad technických údajov vozidla Octavia Green E Line:
• Menovitý výkon: 60 kW
• Maximálny výkon: 85 kW po dobu 60 sekúnd
• Krútiaci moment: 270 Nm (4 sekundy.), Resp. 255 Nm
(60 sekúnd.)
• Maximálna rýchlosť: 135 km/h
• Zrýchlenie 0-100 km/h: 12 sekúnd
• Dojazd: 140 km
• Akumulátor: lítium-iónová batéria
• Hmotnosť akumulátora: cca 315 kg
• Energie akumulátora: 26,5 kWh
• Nabitie na 80 % kapacity:
o 8 hodín pri napätí 230 V (jednofázový prúd)
o 2 hodiny pri 400 V (trojfázový prúd)
„Octavia Green E Line dokazuje našu technologickú kompetenciu na poli elektromobility a je míľnikom v rámci našej rozsiahlej stratégie trvalo udržateľného rozvoja,“ zdôraznil predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš vývoj prebieha v tesnej súčinnosti s koncernom Volkswagen.“
Dr. Eckhard Scholz, člen predstavenstva za oblasť technického vývoja, dodáva: „ŠKODA a celý koncern Volkswagen sú dlhodobo zamerané na trvalo udržateľnú mobilitu na báze obnoviteľných zdrojov energií. Elektrický pohon bude pre bezemisnú mobilitu bezpochyby nadobúdať na význame. V spolupráci s koncernom sme na veľmi dobrej ceste.“
Skúšobná flotila vozidiel Octavia Green E Line má poskytnúť dôležité poznatky pre ďalší vývoj elektrického pohonu až do stavu pripraveného pre sériovú výrobu. Východiskovým modelom pre elektromobil sa stala ŠKODA Octavia Combi, ktorá sa vďaka svojej modulárnej podvozkovej skupine výborne hodí pre montáž sady batérií, elektronického riadenia a elektromotora. Elektromotor podáva maximálny výkon 85 kW. Najvyšší krútiaci moment o hodnote 270 Nm je k dispozícii už pri rozjazde, čo je dané charakteristikou tohto pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h len za dvanásť sekúnd. Maximálna rýchlosť činí 135 km/h.
Elektrickú energiu čerpá Octavia Green E Line z lítium-iónového akumulátora. Dojazd 140 kilometrov spĺňa požiadavky väčšiny ľudí, ktorí v Európe dochádzajú do zamestnania. Akumulátor sa skladá zo 180 jednotlivých článkov s priemerom 55 mm a s dĺžkou 233 mm. Batéria disponuje energiou 26,5 kilowatthodín, jej hmotnosť činí okolo 315 kilogramov. Blok je umiestnený pod strednou a zadnou časťou podlahy a čiastočne aj v batožinovom priestore. Pre posádku je k dispozícii päť miest na sedenie.
Aktivity českej automobilky na poli elektromobility sú dôležitou súčasťou rozsiahlej stratégie v oblasti pohonov a palív. ŠKODA pritom v strednodobom horizonte počíta s mixom rôznych pohonov. Medzi ne patria aj ďalšie optimalizácie vysoko efektívnych motorov TDI a TSI a ich prevodoviek. „Najväčší efekt v krátkom čase prináša rýchle znižovanie spotreby. Intenzívne preto pracujeme na tom, aby sme ďalej znižovali spotrebu paliva a emisie CO2,“ zdôrazňuje Dr. Scholz.
S úspornými motormi a nízkou spotrebou patria vozidlá ŠKODA už dnes k najhospodárnejším automobilom na trhu. Najnovším príkladom je nový model Citigo, ktorý bol na český trh uvedený ku koncu roka 2011 a na jar 2012 vstúpi aj na ďalšie európske trhy. V najúspornejšej verzii Green tec je kombinovaná spotreba 4,2 l/100 km a emisie CO2 97 g / km.
Naprieč celou modelovou paletou značky ŠKODA vypúšťa v súčasnej dobe celkom sedem
variantov motorov a prevodoviek menej ako 100 gramov CO2 na kilometer, 63 verzií dosahuje hodnôt pod 130 gramov.
Prehľad technických údajov vozidla Octavia Green E Line:
• Menovitý výkon: 60 kW
• Maximálny výkon: 85 kW po dobu 60 sekúnd
• Krútiaci moment: 270 Nm (4 sekundy.), Resp. 255 Nm
(60 sekúnd.)
• Maximálna rýchlosť: 135 km/h
• Zrýchlenie 0-100 km/h: 12 sekúnd
• Dojazd: 140 km
• Akumulátor: lítium-iónová batéria
• Hmotnosť akumulátora: cca 315 kg
• Energie akumulátora: 26,5 kWh
• Nabitie na 80 % kapacity:
o 8 hodín pri napätí 230 V (jednofázový prúd)
o 2 hodiny pri 400 V (trojfázový prúd)