|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. apríla 2019
Pracovná skupina rezortu dopravy má prispieť k integrácii dopravy
Na snímke minister dopravy a výstavby (MDV) SR Árpád Érsek.
Zdieľať
Na snímke minister dopravy a výstavby (MDV) SR Árpád Érsek. Foto: TASR - Dano Veselský
Bratislava 8. apríla (TASR) - Na Ministerstve dopravy a výstavby (MDV) SR práve za vedenia ministra Árpáda Érseka (Most-Híd) vznikla pracovná skupina zložená z vyšších územných celkov ako objednávateľov prímestskej dopravy, dopravných integrátorov a odborníkov, odborových zväzov a neziskových organizácií. Pre TASR to v pondelok uviedol rezort dopravy v reakcii na program Spoľahlivá doprava od opozičného hnutia OĽaNO, ktoré prezentovalo snahu zriadiť národnú dopravnú autoritu.Medzi partnermi funguje podľa ministerstva kvalitná spolupráca a spoločne pripravujú základné dokumenty, ktoré majú prispieť k integrácii rôznych druhov dopravy a zabrániť neželanej konkurencii medzi dopravou, ktorá je objednávaná verejnou správou.
"V tejto fáze sme presvedčení, že sa nám podarí vytvoriť dopravnú autoritu bez toho, aby sme museli zriadiť nový úrad, čo by znamenalo ďalšie vynaložené finančné prostriedky," konštatovalo MDV SR. V priebehu tohto roka chce pripraviť národný plán dopravnej obslužnosti, ktorý definuje potreby vo verejnej doprave na Slovensku, odstráni súbehy a definuje kľúčové prestupné uzly aj medzi železničnou a autobusovou dopravou.
V súvislosti s modernizáciou MDV pripomenulo, že železničná doprava dopláca na tzv. staré dlhy, keď sa roky neinvestovalo a neopravovalo. "Aj vďaka európskym zdrojom z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra 2014-2020 smerujú na rozvoj železničnej dopravy, vrátane nákupu nových vlakov, pre Slovensko 1,2 miliardy eur," priblížil rezort situáciu. Ďalšie európske peniaze na modernizáciu železníc, približne 380 miliónov eur, môže Slovensko čerpať z finančného nástroja EÚ CEF (Nástroj na prepojenia Európy). Spolu je to približne 1,6 miliardy eur, ktoré môžu zásadne zmeniť tvár slovenských železníc.
Tempo výstavby obmedzuje aj nedostatočný stav prípravy projektov. "Preto súčasné vedenie investovalo veľa času a energie do prípravy nových projektov, aby nový minister dopravy po voľbách mohol okamžite využiť dodatočné zdroje z nového operačného programu alebo zo štátneho rozpočtu na výstavbu nových úsekov," upozornilo MDV s tým, že ak by boli rovnako pripravené projekty aj pri nástupe súčasného vedenia, bolo by tempo výstavby vyššie.
Rezort dopravy robí viaceré úpravy v súťažiach, ktoré by optimalizovali počet odvolaní tak, aby sa znížila strata času, uzavrelo MDV SR.
Okrem zriadenia Národnej dopravnej autority chce OĽaNO zlepšiť údržbu vlakov, tratí a pozemných komunikácií, zamedziť predražovaniu nákupov tovarov a služieb.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR