Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Gala    Hudba

17. októbra 2019

Poznáte najúspešnejšiu pieseň z 80. rokov na YouTube?



Skladba "Sweet Child o' Mine" od americkej hardrockovej skupiny Guns N' Roses sa stala prvým hudobným videoklipom z 80. rokov, ktorý na webovej zdieľacej stránke ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Dušan Hein
Los Angeles 17. októbra (TASR) - Skladba "Sweet Child o' Mine" od americkej hardrockovej skupiny Guns N' Roses sa stala prvým hudobným videoklipom z 80. rokov, ktorý na webovej zdieľacej stránke YouTube dosiahol miliardu zhliadnutí.




Informovala o tom v stredu stanica BBC.

Dynamická balada, ktorá sa objavila na debutovom albume skupiny "Appetite for Destruction" (1987), mala v tomto roku priemerne 590.000 zhliadnutí denne.

Rockeri z Los Angeles sú najvyhľadávanejšou formáciou stránky YouTube v kategórii hudobných videoklipov z 80. i 90. rokov; ich hit "November Rain" z roku 1992 je totiž jediným hudobným videoklipom z tohto desaťročia, ktorý sa dostal do "klubu" hudobných videoklipov s miliardovou sledovanosťou.

Skupina má na YouTube viac než 6,7 milióna odberateľov, kým "Appetite for Destruction" je stále najlepšie predávajúcim sa debutovým albumom amerického interpreta v histórii - album si dodnes zakúpilo celosvetovo vyše 30 miliónov fanúšikov.

Do prvej päťky najvyhľadávanejších hudobných videoklipov z 80. rokov patria na YouTube ďalej "Take On Me" (A-ha, 943 miliónov zhliadnutí), "Girls Just Want to Have Fun" (Cyndi Lauperová, 786 miliónov zhliadnutí), "Every Breath You Take" (The Police, 699 miliónov zhliadnutí) a "Billie Jean" (Michael Jackson, 694 miliónov zhliadnutí).

V lete tohto roka sa najstarším hudobným videoklipom s bilanciou jednej miliardy zhliadnutí na YouTube stala klasická skladba od britskej rockovej skupiny Queen "Bohemian Rhapsody".

Vôbec prvým hudobným videoklipom, ktorý na tejto platforme dosiahol miliardu zhliadnutí, bola v roku 2012 pieseň "Gangnam Style" od juhokórejského speváka Psy. Video má momentálne viac než 3,4 miliardy zhliadnutí. Absolútny rekord v tejto štatistike drží portorický spevák Luis Fonsi so skladbou "Despacito", ktorú si od roku 2017 pozrelo na YouTube vyše 6,4 miliardy ľudí.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Festival Hory a mesto Prešov prinesie filmy o horách a cestovaní
<< predchádzajúci článok
Dechtický Mudrochov mlyn čaká lepšia budúcnosť