|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. marca 2014
Pozitívne statusy na sociálnych sieťach šíria šťastie
Status s pozitívnym obsahom dokáže šíriť pocit šťastia aj medzi ostatných. Vyplýva to z trojročného prieskumu, do ktorého zapojili viac ako 100 miliónov používateľov sociálnej siete Facebook.
Zdieľať
BRATISLAVA 13. marca - Status s pozitívnym obsahom dokáže šíriť pocit šťastia aj medzi ostatných. Vyplýva to z trojročného prieskumu, do ktorého zapojili viac ako 100 miliónov používateľov sociálnej siete Facebook.
Predmetom výskumu, ktorý trval od januára 2009 do marca 2012, sa stala viac ako miliarda anonymných statusov ľudí zo sto najľudnatejších miest v USA. Odkazy následne analyzovali prostredníctvom automatizovaného textového programu. Výsledky štúdie publikovali v magazíne Plos One.
Upršané mestá
Výskum zamerali na statusy ľudí v mestách, v ktorých pršalo, kde vedeli, že vďaka nepriaznivému počasiu narastie počet negatívnych odkazov a klesne množstvo pozitívnych. Statusy z daždivých miest potom porovnali s tými z miest, kde bolo pekne.
Aby sa vyhli vplyvu danej témy, z analýzy odstránili všetky odkazy týkajúce sa počasia. Z výsledkov vyplynulo, že každý kladný status si vyslúžil 1,75 reakcií od online priateľov, zatiaľ čo každý záporne ladený okomentovalo iba 1,29 používateľov Facebooku.
Ovplyvňovanie emócií iných
Podľa vedúceho výskumu Jamesa Fowlera z univerzity v San Diegu vypovedá štúdia o tom, že ľudia dokážu ovplyvniť emócie iných aj prostredníctvom sociálnych médií. Dáta, ktoré sa im podarilo zozbierať, podľa neho tiež dokazujú, že vyjadrenia vypovedajúce o emóciách, sa rozširujú aj online.
Pozitívne statusy sa dokonca šíria viac ako negatívne. Fowler sa tiež vyjadril, že podľa neho sa emócie posúvajú ďalej prostredníctvom sociálnych médií ešte vo väčšej miere, v akej to preukázal ich výskum. V budúcnosti sa preto chcú zaoberať otázkou, ako využiť tento fakt na šírenie epidémie šťastia, čím by chceli prispieť k zlepšeniu duševného a fyzického zdravia používateľov sociálnych sietí.
Informácie pochádzajú z webstránky www.huffingtonpost.co.uk.
Predmetom výskumu, ktorý trval od januára 2009 do marca 2012, sa stala viac ako miliarda anonymných statusov ľudí zo sto najľudnatejších miest v USA. Odkazy následne analyzovali prostredníctvom automatizovaného textového programu. Výsledky štúdie publikovali v magazíne Plos One.
Upršané mestá
Výskum zamerali na statusy ľudí v mestách, v ktorých pršalo, kde vedeli, že vďaka nepriaznivému počasiu narastie počet negatívnych odkazov a klesne množstvo pozitívnych. Statusy z daždivých miest potom porovnali s tými z miest, kde bolo pekne.
Aby sa vyhli vplyvu danej témy, z analýzy odstránili všetky odkazy týkajúce sa počasia. Z výsledkov vyplynulo, že každý kladný status si vyslúžil 1,75 reakcií od online priateľov, zatiaľ čo každý záporne ladený okomentovalo iba 1,29 používateľov Facebooku.
Ovplyvňovanie emócií iných
Podľa vedúceho výskumu Jamesa Fowlera z univerzity v San Diegu vypovedá štúdia o tom, že ľudia dokážu ovplyvniť emócie iných aj prostredníctvom sociálnych médií. Dáta, ktoré sa im podarilo zozbierať, podľa neho tiež dokazujú, že vyjadrenia vypovedajúce o emóciách, sa rozširujú aj online.
Pozitívne statusy sa dokonca šíria viac ako negatívne. Fowler sa tiež vyjadril, že podľa neho sa emócie posúvajú ďalej prostredníctvom sociálnych médií ešte vo väčšej miere, v akej to preukázal ich výskum. V budúcnosti sa preto chcú zaoberať otázkou, ako využiť tento fakt na šírenie epidémie šťastia, čím by chceli prispieť k zlepšeniu duševného a fyzického zdravia používateľov sociálnych sietí.
Informácie pochádzajú z webstránky www.huffingtonpost.co.uk.