|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. novembra 2016
Požiadavky na jazykové znalosti rušňovodičov sa zmiernia
Požiadavky na jazykové znalosti rušňovodičov, ktorí zachádzajú iba do pohraničnej stanice susedného štátu, sa zmiernia. Vyplýva to z novely zákona o doprave na dráhach, ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 29. novembra (TASR) - Požiadavky na jazykové znalosti rušňovodičov, ktorí zachádzajú iba do pohraničnej stanice susedného štátu, sa zmiernia. Vyplýva to z novely zákona o doprave na dráhach, ktorú dnes poslanci Národnej rady (NR) SR schválili. Právnu normu pripravil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).Dôvodom úpravy zákona je zmena európskej smernice. Jej transpozíciou sa tak zmiernia požiadavky na úroveň jazykových znalostí pre rušňovodičov, ktorí zachádzajú iba do pohraničnej prechodovej stanice susedného členského štátu, a to za predpokladu zavedenia dostatočných opatrení na zabezpečenie komunikácie medzi rušňovodičmi a manažérom infraštruktúry.
Podľa novely tak rušňovodič, ktorý sa musí dorozumievať s manažérom infraštruktúry o otázkach dôležitých z hľadiska bezpečnosti, musí mať jazykové znalosti aspoň v jednom z jazykov, ktorý určí príslušný manažér infraštruktúry. Rušňovodič musí mať také jazykové znalosti, aby sa mohol aktívne a účinne dorozumievať v bežných, poruchových a núdzových situáciách.
Zároveň musí byť rušňovodič schopný rozumieť a komunikovať ústne aj písomne na úrovni B1 Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky. Ak ide o úseky medzi hranicami a stanicami nachádzajúcimi sa v blízkosti hraníc a určenými pre cezhraničnú prevádzku, môže manažér infraštruktúry udeliť výnimku, a to napríklad vtedy, ak železničný podnik preukáže, že prijal dostatočné opatrenia na zabezpečenie komunikácie medzi rušňovodičmi a personálom manažéra infraštruktúry v bežných, poruchových a núdzových situáciách.
Poslanci zároveň k novele zákona prijali aj pozmeňujúci návrh, ktorý pripravila trojica zákonodarcov zo SNS Tibor Bernaťák, Magdaléna Kuciaňová a Karol Farkašovský. Pozmeňujúci návrh podľa poslancov vznikol po dohode s rezortom dopravy. Jeho zámerom je podľa ministerstva zjednoznačnenie niektorých kompetencií regulačného orgánu týkajúcich sa prístupu k železničným službám.
Súčasne sa ním podľa ministerstva zrovnoprávňuje prístup k regulovaným subjektom bez ohľadu na ich sídlo s cieľom zabezpečiť rovnaké zaobchádzanie a nediskriminačný prístup.
Novela zákona má nadobudnúť účinnosť od 1. januára 2017.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR