|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. februára 2019
Pozemky pri električkovej trati v Petržalke nechce primátor predávať
Na archívnej snímke Matúš Vallo.
Zdieľať
Na archívnej snímke Matúš Vallo. Foto: TASR - Pavol Zachar
Bratislava 11. februára (TASR) – Primátor Bratislavy Matúš Vallo deklaruje, že za jeho pôsobenia nepodpíše predaj a ani prenájom mestských pozemkov súkromnému developerovi v okolí budúcej električkovej trate v bratislavskej Petržalke. Vyhlásil to na minulotýždňovom verejnom prerokovaní konceptu urbanistickej štúdie Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Starosta Petržalky Ján Hrčka primátorov prísľub víta a verí, že v území okolo električkovej radiály bude najmä zeleň, cyklotrasy či parky.Urbanistická štúdia centrálnej rozvojovej osi Petržalky je podľa hlavného mesta prvým krokom k budúcej zmene územného plánu. "Ten súčasný totiž umožňuje masívnu výstavbu, negarantuje zeleň, stále ráta s už odmietnutou štvorprúdovou cestou, ale neráta s potrebnou vybavenosťou okolo budúcej osi električky," vysvetlil Vallo na sociálnej sieti. Záujem ľudí o verejné prerokovanie štúdie bol podľa primátora veľký. Petržalčania, ako tvrdí, majú veľké očakávania a zároveň veľkú obavu, aby územie okolo Chorvátskeho ramena aj po dokončení električkovej trate až na koniec Petržalky nepodľahlo neregulovanej výstavbe a zahusťovaniu.
"Nie je to ľahká debata, ale posolstvá, ktoré Petržalčanom touto štúdiou prinášame, sú jasné - nezastaviteľná plocha zelene bude tvoriť najmenej 45 percent regulovaného územia. Maximálna zastavanosť môže byť maximálne 14 percent územia, pričom sedem percent z toho je už zastavaných, a na diskusiu o tom, kde a aký druh výstavby umiestniť, slúži práve tento participačný proces štúdie," povedal Vallo. To je podľa neho zásadný rozdiel oproti súčasnému územnému plánu, podľa ktorého je možné stavať prakticky na každej čo len trocha väčšej voľnej ploche.
Mestská časť Petržalka tvrdí, že aj keď urbanistická štúdia a aj dotknuté pozemky patria hlavnému mestu, nechce sa nečinne prizerať čo na svojich pozemkoch mesto postaví. "Celkovo prevládal v diskusii nesúhlas s výstavbou súkromnými developermi, čo som primátorovi Vallovi tlmočil aj osobne. Preto som veľmi rád, že na diskusii zaznel jeho prísľub, že pozemky nepredá ani neprenajme súkromným developerom," povedal starosta Hrčka. Celý proces okolo centrálnej petržalskej rozvojovej osi pokračuje a starosta verí, že v okolí budúcej električkovej trate bude čo najviac zelene, peších promenád, cyklotrás a parkov, čiže takzvaný petržalský Central park.
Urbanistická štúdia sa preto zaoberá územím okolo Chorvátskeho ramena v Petržalke. Jej hlavnými cieľmi sú navrhnúť novú urbanistickú koncepciu územia, navrhnúť koncepciu dlhodobo udržateľnej mobility s podporou pešej a cyklistickej dopravy, v úzkom prepojení na MHD. Taktiež navrhnúť koncepciu verejných priestorov s dôrazom na zachovanie prírodného charakteru územia okolo Chorvátskeho ramena a definovať východiská pre zmenu územného plánu mesta v danej lokalite. Viac informácií o štúdii môže verejnosť nájsť na webe www.participacia-petrzalka.bratislava.sk.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR