|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. mája 2010
Považskobystrický lievik je po rokoch minulosťou
Od dnešného skorého rána sa presunula doprava medzi Bratislavou a východom krajiny nad Považskú Bystricu. O 2:30 ráno sprejazdnili dlhoočakávaný diaľničný ...
Zdieľať
Foto: SITA/ Peter Kapusta
POVAŽSKÁ BYSTRICA 31. mája (WEBNOVINY) – Od dnešného skorého rána sa presunula doprava medzi Bratislavou a východom krajiny nad Považskú Bystricu. O 2:30 ráno sprejazdnili dlhoočakávaný diaľničný úsek D1 Sverepec – Vrtižer. Premávka na diaľnici je plynulá a polícia podľa trenčianskeho krajského policajného hovorcu Pavla Kudličku nezaznamenala žiadne problémy. Považskobystričania si medzitým užívajú omnoho väčší pokoj v meste a najmä na hlavnej križovatke. Povestný dopravný lievik sa teraz presúva do Žiliny.
Diaľnicu štát staval od začiatku roka 2008, väčšinu nákladov preplatila Európska únia. “Premávku sme spustili o pol tretej, všetko funguje bez problémov,” povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Podľa obyvateľov v samotnom meste zavládol neporovnateľný pokoj. Nepáči sa im však, že na hlavnej križovatke naďalej semafory fungujú po starom a takmer absolútne preferujú prejazd Bratislava-Žilina.
Riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu v Považskej Bystrici Vladimír Varhaník tvrdí, že nastavenie semaforov nemohli zmeniť ihneď a najskôr musia zmonitorovať prejazd vozidiel cez križovatku po odklonení hlavnej dopravy na diaľnicu. Až potom pristúpia k zmenám. Križovatka je vybavená nákladným inteligentným dopravným systémom, ktorý dokáže vyhodnocovať premávku a sčasti nastavenie regulovať. Podľa Varhaníka však k zmenám v prospech jazdy mestom určite pristúpia.
Od stavebného ruchu si však Považská Bystrica ešte zhruba dva roky neoddýchne. Národná diaľničná spoločnosť totiž ešte len v týchto dňoch začala s budovaním druhej etapy prvého úseku diaľnice. Skladá sa z troch stavieb, výstavby diaľničného privádzača pri Sverepci pred mestom, výstavby Strediska správy a údržby diaľnic a priamo pod mestskou estakádou vznikne kruhový objazd s priemerom 80 metrov.
Diaľničná spoločnosť pôvodne plánovala tieto stavby budovať súčasne s diaľnicou ponad mesto. Podľa generálneho riaditeľa Igora Chomu mala Európska komisia výhrady na nedoriešené dopady na životné prostredie, preto sa rozhodli stavbu rozdeliť, aby sa neoddialil termín dostavby samotnej diaľnice.
SITA
Diaľnicu štát staval od začiatku roka 2008, väčšinu nákladov preplatila Európska únia. “Premávku sme spustili o pol tretej, všetko funguje bez problémov,” povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Podľa obyvateľov v samotnom meste zavládol neporovnateľný pokoj. Nepáči sa im však, že na hlavnej križovatke naďalej semafory fungujú po starom a takmer absolútne preferujú prejazd Bratislava-Žilina.
Riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu v Považskej Bystrici Vladimír Varhaník tvrdí, že nastavenie semaforov nemohli zmeniť ihneď a najskôr musia zmonitorovať prejazd vozidiel cez križovatku po odklonení hlavnej dopravy na diaľnicu. Až potom pristúpia k zmenám. Križovatka je vybavená nákladným inteligentným dopravným systémom, ktorý dokáže vyhodnocovať premávku a sčasti nastavenie regulovať. Podľa Varhaníka však k zmenám v prospech jazdy mestom určite pristúpia.
Od stavebného ruchu si však Považská Bystrica ešte zhruba dva roky neoddýchne. Národná diaľničná spoločnosť totiž ešte len v týchto dňoch začala s budovaním druhej etapy prvého úseku diaľnice. Skladá sa z troch stavieb, výstavby diaľničného privádzača pri Sverepci pred mestom, výstavby Strediska správy a údržby diaľnic a priamo pod mestskou estakádou vznikne kruhový objazd s priemerom 80 metrov.
Diaľničná spoločnosť pôvodne plánovala tieto stavby budovať súčasne s diaľnicou ponad mesto. Podľa generálneho riaditeľa Igora Chomu mala Európska komisia výhrady na nedoriešené dopady na životné prostredie, preto sa rozhodli stavbu rozdeliť, aby sa neoddialil termín dostavby samotnej diaľnice.
SITA