Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

06. mája 2016

Potrubie pod Župným námestím v Nitre opravia vodári bezvýkopovou metód



Ilustračná fotografia.



Zdieľať
Ilustračná fotografia. Foto: TASR/Milan Podmaník



Nitra 6. mája (TASR) – Povrch Župného námestia v Nitre by sa už v budúcnosti nemal prepadávať. Problém s prasknutým vodovodným potrubím, ktoré zaplavovalo a ničilo podložie pod námestím, chce Západoslovenská vodárenská spoločnosť vyriešiť pomocou novej technológie. Vďaka nej nebude nutné vykonať súvislú rozkopávku a výmenu potrubia, zabráni však, aby cez praskliny vytekala voda do okolia.

"Treba si uvedomiť, že v Nitre bola položená prvá vodovodná a kanalizačná sieť v roku 1925. Mnohé úseky z nej ešte fungujú, takže každú chvíľu sa dá niekde očakávať nejaká porucha. Preto je potrebné v priebehu leta tento úsek opraviť tak, aby už k prepadu povrchu na Župnom námestí nedochádzalo," uviedol technicko-investičný riaditeľ Západoslovenskej vodárenskej spoločnosti Štefan Štefek.

Vodárenská spoločnosť chce v Nitre po prvý raz využiť na opravu vodovodného potrubia bezvýkopovú metódu. V priebehu mája a júna sa pomocou nej má opraviť potrubie medzi Farskou a Jesenského ulicou, teda v priestore, kde sa nachádza aj Župné námestie. "Nakoľko toto nevie robiť vodárenská spoločnosť sama, tak to musí prejsť verejným obstarávaním a potom sa oprava zrealizuje. Momentálne tam nič nehrozí, pretože v tomto úseku idú dve súbežné rúry vedľa seba, z ktorých je iba jedna odstavená. Obyvateľstvo je teda vodou normálne zásobované," vysvetlil Štefek.

Ako upozornil, ani bezvýkopová technológia sa nezaobíde úplne bez zemných prác. "Musí sa vykopať štartovacia a koncová jama, cez ktoré sa pod tlakom bude nasúvať rukáv, ktorý sa vo vnútri potrubia roztiahne. Takže staré potrubie zostane na svojom mieste, ale zvnútra bude utesnené, pretože voda bude tiecť cez novú časť, ktorá sa doň vloží," uviedol Štefek. Nová technológia je síce o niečo drahšia, ako klasická oprava potrubia, rozdiel však podľa Štefeka nie je veľký. "Pri klasickej oprave sa musí vykopať ryha, potom sa musí zhutniť podložie, násyp, dať tam asfalt, takže keď si to všetko spočítame, tak sa tie náklady postupne vyrovnávajú," dodal Štefek.




Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vo Washingtone vznikla Slovensko-americká rada pre obchod a inovácie
<< predchádzajúci článok
Japonské akcie pokračujú v poklese