|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. novembra 2012
Potraviny chutia lepšie, keď sa človek pri jedení cíti vinný
Autori výskumu tvrdia, že pre človeka je lepšie maškrtiť bez pocitu viny, ak sa totiž cíti previnilo, jedlo chutí omnoho lepšie a je možné, že ho zje viac.
Zdieľať
Jedlo, pri ktorom má človek pocit viny, podľa amerických vedcov chutí lepšie. Na základe novej štúdie to tvrdia výskumníci z illinoiskej Northwestern University. "Ľudia často o tomto automatickom jave vôbec nič netušia," upozornili.
Vedci najprv 40 ľuďom rozdali časopisy, pričom niektoré z nich boli zamerané na zdravý životný štýl.
Následne všetci zúčastnení dostali čokoládovú tyčinku a práve tým, ktorí sa na základe 'zdravej' obálky cítili previnilo, chutila omnoho viac. Ďalšou časťou výskumu boli rozhovory so 108 študentmi, ktorých požiadali, aby opísali tri zážitky.
Jedna tretina z nich spomínala na tie, pri ktorých sa cítili previnilo, ďalšia na tie, pri ktorých mali pocit znechutenia a posledná tretina mohla hovoriť, o čom chcela. Opäť sa potvrdilo, že čokoládový bonbón najviac chutil tým, ktorí si pripomenuli svoj pocit viny.
Ďalšia časť experimentu dokázala, že vina nesúvisí iba s pôžitkom z jedla. Ženy, ktorým vedci navodili pocit viny, si totiž omnoho viac užívali prezeranie internetových profilov rôznych mužov.
Autori štúdie tvrdia, že médiá a reklamy vzťah medzi vinou a pôžitkom ešte posilňujú. Napríklad neustále presviedčanie fajčiarov o tom, že robia niečo zlé, spôsobuje, že cigarety majú ešte radšej.
Vedci tiež poukázali na to, že rozumnejšie je necítiť sa pri jedení sladkostí a ďalších 'hriešnych' jedál previnilo - môže sa totiž stať, že budú chutiť tak dobre, že si človek na tanier ešte pridá.
Informácie zverejnila webstránka www.medicaldaily.com.
Vedci najprv 40 ľuďom rozdali časopisy, pričom niektoré z nich boli zamerané na zdravý životný štýl.
Následne všetci zúčastnení dostali čokoládovú tyčinku a práve tým, ktorí sa na základe 'zdravej' obálky cítili previnilo, chutila omnoho viac. Ďalšou časťou výskumu boli rozhovory so 108 študentmi, ktorých požiadali, aby opísali tri zážitky.
Jedna tretina z nich spomínala na tie, pri ktorých sa cítili previnilo, ďalšia na tie, pri ktorých mali pocit znechutenia a posledná tretina mohla hovoriť, o čom chcela. Opäť sa potvrdilo, že čokoládový bonbón najviac chutil tým, ktorí si pripomenuli svoj pocit viny.
Ďalšia časť experimentu dokázala, že vina nesúvisí iba s pôžitkom z jedla. Ženy, ktorým vedci navodili pocit viny, si totiž omnoho viac užívali prezeranie internetových profilov rôznych mužov.
Autori štúdie tvrdia, že médiá a reklamy vzťah medzi vinou a pôžitkom ešte posilňujú. Napríklad neustále presviedčanie fajčiarov o tom, že robia niečo zlé, spôsobuje, že cigarety majú ešte radšej.
Vedci tiež poukázali na to, že rozumnejšie je necítiť sa pri jedení sladkostí a ďalších 'hriešnych' jedál previnilo - môže sa totiž stať, že budú chutiť tak dobre, že si človek na tanier ešte pridá.
Informácie zverejnila webstránka www.medicaldaily.com.