|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. novembra 2018
Posudzuje sa vplyv na životné prostredie pri širokorozchodnej trati
Spoločne na Slovensku a aj v Rakúsku sa vo štvrtok spustila ďalšia etapa štúdie uskutočniteľnosti pre medzinárodný projekt predĺženia širokorozchodnej železničnej trate, ktorá by spájala ...
Zdieľať
Foto: TASR
Bratislava 15. novembra (TASR) - Spoločne na Slovensku a aj v Rakúsku sa vo štvrtok spustila ďalšia etapa štúdie uskutočniteľnosti pre medzinárodný projekt predĺženia širokorozchodnej železničnej trate, ktorá by spájala Európu a Áziu. Príslušným ministerstvám oboch krajín boli podľa spoločnosti Breitspur Planungsgesellschaft predložené žiadosti o začatie úradných konaní potrebných pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie. V prípade Slovenska sa spustil takzvaný proces EIA (Enviromental Impact Assessment). "V prípade realizácie nového dopravného prepojenia existuje reálny predpoklad presunu tovarov na environmentálne prijateľnú železničnú dopravu. V porovnaní s doteraz používanou námornou dopravou by išlo aj o značne rýchlejší variant, ktorý môže ušetriť až 20 dní pri preprave tovarov z krajín Ďalekého východu," vysvetlil projektový manažér Breitspur Planungsgesellschaft za Slovensko Anton Dulak.
Spoločnosť vznikla v roku 2009 a zaoberá sa projektom predĺženia širokorozchodnej trate z Ruska cez Ukrajinu, Slovensko do Rakúska s cieľom vytvoriť kontinuálny integrovaný nákladný železničný koridor medzi Čínou, Ruskom, Ďalekým východom a strednou Európou.
Podľa odhadov z roku 2016 by si nové železničné prepojenie vyžiadalo predpokladané investície vo výške približne 6,4 miliardy eur. Na území Slovenska by bolo v rámci projektu vytvorené nové prekladisko v okrese Nové Zámky a pri obci Haniska aj depo údržby. Rovnako by bol postavený distribučný terminál na prekladanie tovarov na európsky rozchod v Rakúsku.
Podľa doterajšieho časového harmonogramu by výstavba železničného prepojenia trvala približne osem rokov. Začiatok výstavby by závisel od získania povolení v zúčastnených krajinách a výsledkov dokončenej štúdie uskutočniteľnosti.
Podľa doterajších analýz má realizácia projektu vytvoriť pracovné príležitosti pre 13.000 zamestnancov. Viac ako polovica pracovných miest, teda takmer 7.000 nových pracovných príležitostí, by pripadla na Slovensko.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR