![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
22. októbra 2009
Poštová banka vybavila reklamácie za letenky SkyEurope
Poštová banka, a.s. už vybavila reklamácie klientov za letenky skrachovanej leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines, a.s. Poštová banka vykonala 45 transakcií v sume 4 611 eur. Ako agentúru SITA vo ...
Zdieľať

Viaceré slovenské banky začínajú vybavovať reklamácie klientov na nevyužité letenky SkyEurope. V stredu 21. októbra začala uvedené reklamácie vyplácať Tatra banka, a.s., na ktorú sa obrátilo okolo 1 400 klientov. Ďalšie banky, oslovené agentúrou SITA, plánujú začať s vyplácaním klientov 26. októbra.
"Finančné prostriedky vyplácame našim klientom po ukončení reklamačného konania. Tatra banka pôsobí pri týchto reklamáciách ako sprostredkovateľ medzi držiteľom platobnej karty a bankou prijímateľa s tým, že všetky vyreklamované prostriedky vrátime klientom a neúčtujeme si za to žiadne poplatky," uviedol hovorca Tatra banky Boris Gandel. Pokiaľ klienti doložili všetky relevantné doklady a ich žiadosť je oprávnená, je veľká pravdepodobnosť, že by mali byť ich reklamácie úspešné. Výšku reklamovanej sumy označil za internú informáciu.
Na Slovenskú sporiteľňu, a.s. sa so žiadosťou o reklamáciu obrátilo približne jeden tisíc klientov. Prvých klientov, ktorým banka uznala reklamáciu platby za letenky SkyEurope, začne vyplácať od 26. októbra. V nasledujúcich dňoch bude postupne pripísaním na účet vybavovať ďalších klientov. Pre stanovenie termínu vyplatenia reklamácie je určujúci dátum, kedy mala Slovenská sporiteľňa k dispozícii kompletné doklady potrebné k vybavovaniu reklamácií. "Celková suma, ktorá by mala byť vyplatená týmto klientom, sa pohybuje okolo 200 tisíc eur. Banka doteraz vyplatila reklamácie transakcií, ktoré boli realizované na POS termináloch v predajných miestach spoločnosti SkyEurope," informoval hovorca Slovenskej sporiteľne Štefan Frimmer.
VÚB banka, a.s. zatiaľ dostala okolo 1 100 žiadostí klientov. "Peniaze začneme vyplácať v pondelok 26. októbra. Budeme ich vyplácať podľa toho, kedy boli reklamácie prijaté a spracované. Už v priebehu budúceho týždňa by sme mali vyplatiť odhadom 23,5 tisíc eur," odpovedala hovorkyňa banky Alena Walterová.
UniCredit Bank Slovakia, a.s. eviduje reklamácie niekoľko stoviek klientov v sume okolo 45 tis. eur. Takisto ich plánuje začať vyplácať začiatkom budúceho týždňa. "Klientom budeme vracať peniaze postupne, podľa toho, kedy boli reklamácie prijaté a spracované. Na UniCredit Bank sa obrátili klienti, ktorí platobnou kartou zaplatili za letenku spoločnosti SkyEurope s požiadavkou o reklamačné konanie za neposkytnutie služby," uviedla hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková. V tejto súvislosti banka už realizuje reklamačný proces v zmysle platných reklamačných pravidiel kartových spoločností.
ČSOB, a.s. má približne 450 reklamácií od klientov SkyEurope, prvým klientom by mala banka vyplatiť peniaze ešte v tomto mesiaci. "Lehoty na riešenie reklamácií sú stanovované kartovými spoločnosťami. Tie sa vzťahujú na všetky typy kariet vydaných týmito spoločnosťami – či je karta debetná alebo kreditná nie je dôležité," vysvetlila hovorkyňa banky Zuzana Francúzová. Čas na vyriešenie reklamácie môže byť podľa nej práve vďaka týmto lehotám v prípade každej kartovej spoločnosti iná. Všetky reklamácie sú momentálne v riešení.
SITA