|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Erika Ďurčová
Bratislava 2. januára (TASR) – Všetky informačné systémy Slovenskej pošty budú od piatka 3. januára 20.00 h do utorka rána 7. januára vypnuté. Nebudú dostupné žiadne poštové služby, BalíkoBoxy, funkcionality mobilnej aplikácie ani internetová stránka pošty. Zároveň budú celoplošne všetky pobočky zatvorené, pričom v tomto termíne ide o 223 pôšt. Ako informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská, dôvodom je rozsiahla údržba informačných systémov. Pôjde o presun existujúceho dátového centra do nových priestorov.Všetky služby, ktoré Slovenská pošta štandardne poskytuje, budú znovu dostupné od utorka rána (7. 1.), a to v závislosti od obnovy prevádzky dátového centra. Údržba informačných systémov je naplánovaná počas víkendu a štátneho sviatku, keď je štandardne viac ako 85 % pobočiek pošty mimo prevádzky a v súlade s poštovými podmienkami a licenciou Slovenská pošta nedoručuje zásielky. Rovenská priblížila, že prevádzka dátového centra nie je verejnosti prístupná a podlieha špeciálnemu bezpečnostnému režimu.
Ako dodala, procesy, ktoré eviduje zákazník pred poštovou priehradkou, sú automatizované a prepojené informačnými systémami IT infraštruktúrou cez celé Slovensko. Ide o sieť vyše 1500 pobočiek a niekoľko desiatok ďalších útvarov Slovenskej pošty. Všetky elektronické služby sú zabezpečované cez informačné systémy, ktoré sa sústreďujú v dátovom centre Slovenskej pošty.
"Pôvodné dátové centrum bolo vybudované pred dvadsiatimi rokmi. Modernizácia služieb, a teda aj ich procesov, so sebou priniesli potrebu rozsiahlej technickej údržby IT spojenej s vybudovaním efektívnejšieho dátového centra a presunom existujúcich zariadení do nových priestorov a prevádzky," ozrejmila Rovenská.
Hovorkyňa zároveň poznamenala, že Slovenská pošta priniesla v roku 2019 ďalšie moderná služby pre verejnosť a zamestnancov. Stratégia Pošta 2020 podľa jej slov buduje modernú a efektívnu poštu. Priniesla mobilnú aplikáciu, viac BalíkoBoxov, platbu kartou na pobočkách pôšt, platbu faktúr cez QR kód či efektívnejšiu prevádzku vďaka väčšiemu počtu pobočiek s vyvolávacím systémom a wifi pripojenia zadarmo.
Pošta súčasne pripravuje aj pilotné doručovanie vo večerných hodinách, ďalšie rozšírenie siete a funkcionalít BalíkoBoxov či platbu kartou u kuriérov. Zvýšený komfort v doručovaní zásielok by malo priniesť aj moderné logistické centrum vo Zvolene s plne automatizovanými triediacimi linkami.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR