|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. októbra 2009
Pošta sa digitalizuje
Slovenská pošta spúšťa digitálne novinky, ktoré budú pre zákazníkov znamenať kvalitnejšie služby, ako aj rýchlejšiu obsluhu na poštách. Piliermi projektu digitalizácie sú rozsiahla automatizácia ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. októbra (WN/PR) - Slovenská pošta spúšťa digitálne novinky, ktoré budú pre zákazníkov znamenať kvalitnejšie služby, ako aj rýchlejšiu obsluhu na poštách. Piliermi projektu digitalizácie sú rozsiahla automatizácia pôšt, nová elektronická služba e-SIPO a elektronický komunikačný portál, ktorý je súčasťou prípravy prostredia pre sprostredkovanie služieb e-Governmentu. Okrem toho sú pre zákazníkov k dispozícii portály www.posta.sk v novej podobe, či služba Info web, pomocou ktorej môžu sledovať svoje zásielky.
„Prínos rozsiahleho projektu digitalizácie naši zákazníci pocítia v pohodlnejšom prístupe k službám Slovenskej pošty a rýchlejšej obsluhe. Mojím cieľom je aj prostredníctvom elektronických produktov ďalej približovať poštu k svetovým štandardom kvality,“ hovorí generálny riaditeľ Slovenskej pošty Libor Chrást.
Pošty idú online
Automatizácia vybraných poštových procesov, teda zavádzanie počítačov a prepojenie poštových systémov, prináša zvýšenie kvality a rýchlosti obsluhy zákazníkov na poštách. V novembri 2009 bude automatizovaná 1 000. z 1 593 poštových pobočiek.
Automatizácia umožňuje zákazníkom zrealizovať všetky služby, okrem podania balíkov, pri jednej priehradke. Okrem toho konečne prináša voľnosť výberu obchodného miesta pri poskytovaní výplatných operácií. Zákazníci si tak napríklad, môžu vyberať peniaze viazané na konkrétnom produkte, či napríklad zaplatiť SIPO na ktorejkoľvek pošte na Slovensku, a nielen v mieste bydliska ako doteraz.
Koniec papierových prekvapení
e-SIPO je nová elektronická služba Slovenskej pošty, ktorá bude znamenať väčší komfort pre ľudí, ktorí využívajú službu SIPO (sústredené inkaso platieb obyvateľstva). Zákazníci získajú elektronický prístup do svojej časti systému SIPO prostredníctvom internetu. Dostanú sa tak k informáciám o aktuálnom doklade, platbách, ako aj k prehľadu údajov o predchádzajúcich obdobiach. Cez e-SIPO bude možné aj uhrádzanie neuhradených položiek prostredníctvom platobných portálov vybraných bánk. To všetko z pohodlia domova. Systém je momentálne v pilotnej prevádzke.
Na úrady online s dôverou
Neoddeliteľnou súčasťou komplexného budovania e-služieb Slovenskej pošty je aj Elektronický komunikačný portál (EKP).
Čo prinesie v praxi? S jeho pomocou bude možné na jednom mieste využívať služby ako napríklad e-SIPO, či služby verejnej správy – elektronické podania štátnym orgánom, výpisy z registrov, využívanie e-služieb či služieb katastra nehnuteľností, a to s maximálnou dôveryhodnosťou a bezpečnosťou, za ktorú bude zodpovedať Slovenská pošta. Tá má ambíciu stať sa hlavným partnerom verejnej správy pri poskytovaní služieb e-Governmentu.
Momentálne sa pripravuje štart pilotnej prevádzky komunikácie so systémom PPS (poštový platobný styk). Od januára si tak vybraní zákazníci (napr. Daňové riaditeľstvo či ÚPSVaR) budú môcť vymieňať dokumenty zabezpečenou elektronickou cestou.
Koniec dlhých radov
Zákazníci, ktorých doteraz obťažovali dlhé rady na poštách, kedy firmy podávali hromadné zásielky, sa môžu tešiť na zlepšenie. V prvej etape, koncom roku 2009, budú môcť najväčší firemní zákazníci Slovenskej pošty prostredníctvom tzv. Elektronického podacieho hárku podávať hromadné zásielky výhradne cez web. V druhej etape, ktorá by mala byť ukončená budúci rok, sa táto možnosť rozšíri na všetkých zákazníkov.
Cieľom týchto zmien je vytvorenie jednotného komunikačného rozhrania pre elektronickú komunikáciu so zákazníkmi Slovenskej pošty. Komunikácia prostredníctvom EKP bude autorizovaná elektronickým podpisom alebo zaručeným elektronickým podpisom v zmysle platnej legislatívy.
Povedzte si svoje aj na webe
Už niekoľko mesiacov majú zákazníci Slovenskej pošty, a.s. k dispozícii niekoľko webstránok, ktoré im výrazne spríjemňujú komunikáciu so Slovenskou poštou.
Od júla priniesla webstránka www.posta.sk okrem nového dizajnu aj viaceré technologické novinky.
Patrí k nim vyhľadávanie informácií o otváracích hodinách pôšt – veľmi jednoducho si nájdete konkrétnu poštu v aplikácii Otváracie hodiny. Aplikácia využíva google mapy a po kliknutí budete mať otváracie hodiny spolu s geopozíciou pošty ihneď na obrazovke. Nový web pošty od júla navštívilo viac ako 530 - tisíc používateľov.
Ďalšou interaktívnou službou klientom je tzv. Info web. Ten ponúka poskytnutie informácie o výsledku dodania zásielky prostredníctvom internetovej stránky Slovenskej pošty (sekcia Track and Trace) alebo zákazníckeho servisu na bezplatnej telefónnej linke 0800 122 413. Pred tým však na pošte po podaní zásielky dostane numerický kód, ktorý sa stane jeho „kľúčom“ k identifikácii zásielky.
Informácia o výsledku dodania zásielky je k dispozícii nasledujúci pracovný deň po dni dodania, resp. oznámenia o uložení zásielky na pošte. Služba zatiaľ funguje pre doporučený list 1. triedy a poistený list 1. triedy, a to len na Slovensku. Čoskoro sa však rozšíri aj na balíkové produkty.
Sledovanie zásielok v reálnom čase dnes už funguje pri všetkých expresných zásielkach, s oneskorením pri všetkých zásielkach smerujúcich na Slovensko.
Čo prinesie budúcnosť?
Svetovým trendom v poštových službách je vytváranie produktov, ktoré stierajú priepasť medzi tradičnou poštou a elektronickými komunikáciami. Jednou z týchto služieb je napríklad elektronická schránka, ktorú pred časom zaviedla aj Švajčiarska pošta. Tá využíva automatizované riešenia uchovávania informácií z papierovej formy (faxy, pošta a iné) v jednom priestore, odkiaľ sa dostanú na zákazníkom určené adresy.
Slovenská pošta pozorne sleduje trendy v zahraničí a priebežne zvažuje zavádzanie moderných elektronických produktov. Či už ide o elektronické schránky, zaručené schránky, či zaručené zasielanie e-mailov. Ich zavádzanie je otázkou budúceho dopytu.
O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody's udelila Slovenskej pošte už tretí rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2009 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2008 a STN EN ISO 14001:2004. Spoločnosť je taktiež držiteľom prestížnej ceny HR Gold za inovatívny projekt v personalistike.
Pre viac informácií kontaktujte odbor komunikácie:
Juraj Danielis
Vedúci oddelenia externej a internej komunikácie
Tel.: +421 2 260 101 580
danielis.juraj@slposta.sk
www.posta.sk
„Prínos rozsiahleho projektu digitalizácie naši zákazníci pocítia v pohodlnejšom prístupe k službám Slovenskej pošty a rýchlejšej obsluhe. Mojím cieľom je aj prostredníctvom elektronických produktov ďalej približovať poštu k svetovým štandardom kvality,“ hovorí generálny riaditeľ Slovenskej pošty Libor Chrást.
Pošty idú online
Automatizácia vybraných poštových procesov, teda zavádzanie počítačov a prepojenie poštových systémov, prináša zvýšenie kvality a rýchlosti obsluhy zákazníkov na poštách. V novembri 2009 bude automatizovaná 1 000. z 1 593 poštových pobočiek.
Automatizácia umožňuje zákazníkom zrealizovať všetky služby, okrem podania balíkov, pri jednej priehradke. Okrem toho konečne prináša voľnosť výberu obchodného miesta pri poskytovaní výplatných operácií. Zákazníci si tak napríklad, môžu vyberať peniaze viazané na konkrétnom produkte, či napríklad zaplatiť SIPO na ktorejkoľvek pošte na Slovensku, a nielen v mieste bydliska ako doteraz.
Koniec papierových prekvapení
e-SIPO je nová elektronická služba Slovenskej pošty, ktorá bude znamenať väčší komfort pre ľudí, ktorí využívajú službu SIPO (sústredené inkaso platieb obyvateľstva). Zákazníci získajú elektronický prístup do svojej časti systému SIPO prostredníctvom internetu. Dostanú sa tak k informáciám o aktuálnom doklade, platbách, ako aj k prehľadu údajov o predchádzajúcich obdobiach. Cez e-SIPO bude možné aj uhrádzanie neuhradených položiek prostredníctvom platobných portálov vybraných bánk. To všetko z pohodlia domova. Systém je momentálne v pilotnej prevádzke.
Na úrady online s dôverou
Neoddeliteľnou súčasťou komplexného budovania e-služieb Slovenskej pošty je aj Elektronický komunikačný portál (EKP).
Čo prinesie v praxi? S jeho pomocou bude možné na jednom mieste využívať služby ako napríklad e-SIPO, či služby verejnej správy – elektronické podania štátnym orgánom, výpisy z registrov, využívanie e-služieb či služieb katastra nehnuteľností, a to s maximálnou dôveryhodnosťou a bezpečnosťou, za ktorú bude zodpovedať Slovenská pošta. Tá má ambíciu stať sa hlavným partnerom verejnej správy pri poskytovaní služieb e-Governmentu.
Momentálne sa pripravuje štart pilotnej prevádzky komunikácie so systémom PPS (poštový platobný styk). Od januára si tak vybraní zákazníci (napr. Daňové riaditeľstvo či ÚPSVaR) budú môcť vymieňať dokumenty zabezpečenou elektronickou cestou.
Koniec dlhých radov
Zákazníci, ktorých doteraz obťažovali dlhé rady na poštách, kedy firmy podávali hromadné zásielky, sa môžu tešiť na zlepšenie. V prvej etape, koncom roku 2009, budú môcť najväčší firemní zákazníci Slovenskej pošty prostredníctvom tzv. Elektronického podacieho hárku podávať hromadné zásielky výhradne cez web. V druhej etape, ktorá by mala byť ukončená budúci rok, sa táto možnosť rozšíri na všetkých zákazníkov.
Cieľom týchto zmien je vytvorenie jednotného komunikačného rozhrania pre elektronickú komunikáciu so zákazníkmi Slovenskej pošty. Komunikácia prostredníctvom EKP bude autorizovaná elektronickým podpisom alebo zaručeným elektronickým podpisom v zmysle platnej legislatívy.
Povedzte si svoje aj na webe
Už niekoľko mesiacov majú zákazníci Slovenskej pošty, a.s. k dispozícii niekoľko webstránok, ktoré im výrazne spríjemňujú komunikáciu so Slovenskou poštou.
Od júla priniesla webstránka www.posta.sk okrem nového dizajnu aj viaceré technologické novinky.
Patrí k nim vyhľadávanie informácií o otváracích hodinách pôšt – veľmi jednoducho si nájdete konkrétnu poštu v aplikácii Otváracie hodiny. Aplikácia využíva google mapy a po kliknutí budete mať otváracie hodiny spolu s geopozíciou pošty ihneď na obrazovke. Nový web pošty od júla navštívilo viac ako 530 - tisíc používateľov.
Ďalšou interaktívnou službou klientom je tzv. Info web. Ten ponúka poskytnutie informácie o výsledku dodania zásielky prostredníctvom internetovej stránky Slovenskej pošty (sekcia Track and Trace) alebo zákazníckeho servisu na bezplatnej telefónnej linke 0800 122 413. Pred tým však na pošte po podaní zásielky dostane numerický kód, ktorý sa stane jeho „kľúčom“ k identifikácii zásielky.
Informácia o výsledku dodania zásielky je k dispozícii nasledujúci pracovný deň po dni dodania, resp. oznámenia o uložení zásielky na pošte. Služba zatiaľ funguje pre doporučený list 1. triedy a poistený list 1. triedy, a to len na Slovensku. Čoskoro sa však rozšíri aj na balíkové produkty.
Sledovanie zásielok v reálnom čase dnes už funguje pri všetkých expresných zásielkach, s oneskorením pri všetkých zásielkach smerujúcich na Slovensko.
Čo prinesie budúcnosť?
Svetovým trendom v poštových službách je vytváranie produktov, ktoré stierajú priepasť medzi tradičnou poštou a elektronickými komunikáciami. Jednou z týchto služieb je napríklad elektronická schránka, ktorú pred časom zaviedla aj Švajčiarska pošta. Tá využíva automatizované riešenia uchovávania informácií z papierovej formy (faxy, pošta a iné) v jednom priestore, odkiaľ sa dostanú na zákazníkom určené adresy.
Slovenská pošta pozorne sleduje trendy v zahraničí a priebežne zvažuje zavádzanie moderných elektronických produktov. Či už ide o elektronické schránky, zaručené schránky, či zaručené zasielanie e-mailov. Ich zavádzanie je otázkou budúceho dopytu.
O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody's udelila Slovenskej pošte už tretí rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2009 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2008 a STN EN ISO 14001:2004. Spoločnosť je taktiež držiteľom prestížnej ceny HR Gold za inovatívny projekt v personalistike.
Pre viac informácií kontaktujte odbor komunikácie:
Juraj Danielis
Vedúci oddelenia externej a internej komunikácie
Tel.: +421 2 260 101 580
danielis.juraj@slposta.sk
www.posta.sk