|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2009
Pošta prináša od júla zaujímavé novinky
Zákazníkov Slovenskej pošty čaká od júla niekoľko príjemných noviniek: garancia lehoty dopravy, možnosť sledovať svoju zásielku online, zrušenie poplatku za uschovávanie balíka na pošte. Vďaka ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. mája (WN/PR) - Zákazníkov Slovenskej pošty čaká od júla niekoľko príjemných noviniek: garancia lehoty dopravy, možnosť sledovať svoju zásielku online, zrušenie poplatku za uschovávanie balíka na pošte. Vďaka úpravám sa zásadne sprehľadnia obchodné podmienky aj cenník k jednotlivým službám. Pretože rozsiahla sieť pôšt potrebuje nutne modernizáciu, aby dokázala poskytnúť moderný servis svojím zákazníkom, pristúpi pošta aj k miernemu zvýšeniu cien pri niektorých produktoch. Peniaze sa využijú na rekonštrukcie a výrazné zrýchlenie doručovania zásielok.
Zmeny, ktoré Slovenská pošta avizuje, nabehnú od začiatku júla a mali by výrazne zlepšiť úroveň poskytovaných služieb aj spokojnosť zákazníkov. Nová tarifa však prináša aj zaujímavé novinky. Pri doporučených a poistených listoch 1. triedy zavádza Slovenská pošta garanciu lehoty dopravy. „Ak tá nebude dodržaná, pošta vráti zákazníkovi peniaze,“ povedal hovorca Slovenskej pošty Juraj Danielis. Pri poistených listoch bude mať zákazník možnosť online sledovať, kde sa zásielka nachádza, keby bola doručená a podobne, čo bolo doteraz možné iba pri produkte RS Špeciál.
Ďalšou novinkou, ktorú zákazníci určite ocenia, je zrušenie veľmi nepopulárneho poplatku takzvaného úložného - platil ho adresát za uschovávanie svojho balíka na pošte. „Zákazníkov totiž tento poplatok vyslovene iritoval,“ vysvetlil očakávanú zmenu Juraj Danielis.
Hlavným cieľom pošty pri zavádzaní novej tarify však nebolo zavádzať nové produkty, ale zjednodušiť portfólio takmer 200 produktov tak, aby boli pre zákazníka čo najprehľadnejšie. Všetky informácie k jednotlivým službám, obchodné podmienky aj cenník, sú na jednom mieste. Na internetovej stránke Slovenskej pošty (www.posta.sk) môžu tiež zákazníci okrem viacerých tlačív na stiahnutie získať aj prehľadné informácie o poskytovaní jednotlivých služieb na všetkých poštách v SR. Zjednoduší sa aj spôsob poistenia – zákazník už nebude platiť príplatky za každé navýšenie poistenia balíka, budú jednoducho tri poistné pásma.
Ani očakávané mierne zvýšenie cien nebude pre zákazníka šokom – listy zdražejú v priemere len o 9 percent, balíky prvej triedy o 12 percent. Ako povedal hovorca Slovenskej pošty Juraj Danielis, zvýšenie cien je motivované predovšetkým zlepšením služieb pre ľudí. „Mnohé z pôšt potrebujú rekonštrukciu a je potrebné vybaviť ich online počítačmi. A riešenie tohto historického stavu nie je možné bez obrovských investícií,“ vysvetlil Danielis. „A pretože pošta nedostáva žiadne štátne dotácie, považujeme takúto protihodnotu za mierne navýšenie cien za férový obchod so zákazníkom,“ dodal Juraj Danielis. Priemerný dopad upravených cien na jedného zákazníka totiž v korunovom vyjadrení predstavuje len 12 halierov.
O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody’s udelila Slovenskej pošte už druhý rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2008 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2001a STN EN ISO 14001:2005.
Pre viac informácií kontaktujte odbor komunikácie:
Juraj Danielis
vedúci oddelenia externej a internej komunikácie, Slovenská pošta, a.s.
Tel.: +421 2 260 101 580
danielis.juraj@slposta.sk
Zmeny, ktoré Slovenská pošta avizuje, nabehnú od začiatku júla a mali by výrazne zlepšiť úroveň poskytovaných služieb aj spokojnosť zákazníkov. Nová tarifa však prináša aj zaujímavé novinky. Pri doporučených a poistených listoch 1. triedy zavádza Slovenská pošta garanciu lehoty dopravy. „Ak tá nebude dodržaná, pošta vráti zákazníkovi peniaze,“ povedal hovorca Slovenskej pošty Juraj Danielis. Pri poistených listoch bude mať zákazník možnosť online sledovať, kde sa zásielka nachádza, keby bola doručená a podobne, čo bolo doteraz možné iba pri produkte RS Špeciál.
Ďalšou novinkou, ktorú zákazníci určite ocenia, je zrušenie veľmi nepopulárneho poplatku takzvaného úložného - platil ho adresát za uschovávanie svojho balíka na pošte. „Zákazníkov totiž tento poplatok vyslovene iritoval,“ vysvetlil očakávanú zmenu Juraj Danielis.
Hlavným cieľom pošty pri zavádzaní novej tarify však nebolo zavádzať nové produkty, ale zjednodušiť portfólio takmer 200 produktov tak, aby boli pre zákazníka čo najprehľadnejšie. Všetky informácie k jednotlivým službám, obchodné podmienky aj cenník, sú na jednom mieste. Na internetovej stránke Slovenskej pošty (www.posta.sk) môžu tiež zákazníci okrem viacerých tlačív na stiahnutie získať aj prehľadné informácie o poskytovaní jednotlivých služieb na všetkých poštách v SR. Zjednoduší sa aj spôsob poistenia – zákazník už nebude platiť príplatky za každé navýšenie poistenia balíka, budú jednoducho tri poistné pásma.
Ani očakávané mierne zvýšenie cien nebude pre zákazníka šokom – listy zdražejú v priemere len o 9 percent, balíky prvej triedy o 12 percent. Ako povedal hovorca Slovenskej pošty Juraj Danielis, zvýšenie cien je motivované predovšetkým zlepšením služieb pre ľudí. „Mnohé z pôšt potrebujú rekonštrukciu a je potrebné vybaviť ich online počítačmi. A riešenie tohto historického stavu nie je možné bez obrovských investícií,“ vysvetlil Danielis. „A pretože pošta nedostáva žiadne štátne dotácie, považujeme takúto protihodnotu za mierne navýšenie cien za férový obchod so zákazníkom,“ dodal Juraj Danielis. Priemerný dopad upravených cien na jedného zákazníka totiž v korunovom vyjadrení predstavuje len 12 halierov.
O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody’s udelila Slovenskej pošte už druhý rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2008 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2001a STN EN ISO 14001:2005.
Pre viac informácií kontaktujte odbor komunikácie:
Juraj Danielis
vedúci oddelenia externej a internej komunikácie, Slovenská pošta, a.s.
Tel.: +421 2 260 101 580
danielis.juraj@slposta.sk
Pošta prináša od júla zaujímavé novinky - diskusné fórum čitateľov