|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. februára 2016
Pošta hospodárila so ziskom 3 milióny eur, doručila menej listov
Slovenská pošta (SP) uzavrela minulý rok s predbežným ziskom 3 milióny eur pred zdanením. Hoci v rámci svojich poštových služieb doručila o 4 % viac balíkov ako rok ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Tablet.tv
Bratislava 16. februára (TASR) – Slovenská pošta (SP) uzavrela minulý rok s predbežným ziskom 3 milióny eur pred zdanením. Hoci v rámci svojich poštových služieb doručila o 4 % viac balíkov ako rok predtým, počet doručených listov medziročne klesol o 9 %. Informoval o tom dnes v Bratislave jej generálny riaditeľ Tomáš Drucker."Očakávame za rok 2015 hospodársky výsledok na úrovni 3 milióny eur pred zdanením, čo je oproti plánu 1,08 milióna lepšie zhruba o 2 milióny eur. Dôvod, prečo sme mali nižší hospodársky výsledok ako v predchádzajúcich dvoch rokoch, je predovšetkým v poklese listov o zhruba 8 miliónov eur a v rýchlosti znižovania výnosov z listových služieb a doháňania týchto výnosov z nových služieb," uviedol Drucker.
Spoločnosť vlani zvýšila mzdy svojich zamestnancov približne o 5,5 %. Celkovo pre ňu pracuje 14.100 ľudí, po prepočítaní na plný úväzok je to dohromady asi 13.570 zamestnancov.
Pošta využíva svojich takmer 1550 pobočiek po celom Slovensku aj na nové činnosti. Na vybraných poštách môžu občania využiť elektronické služby štátu. "Vydali sme v minulom roku takmer 400.000 takýchto transakcií z registra trestov, z listu vlastníctva, z obchodného registra. V tomto roku pripravujeme spustenie ďalších služieb. Budú to služby na zmenu adresy či výpis z účtu Sociálnej poisťovne," avizoval Drucker.
Spoločnosť začala popri Poštovej banke spolupracovať aj s jej Poštovou poisťovňou, ktorej vzrástlo predpísané poistné o 9 % a objem poskytnutých produktov o 19 %. Na jeseň 2015 spustila SP spoluprácu so štvrtým mobilným operátorom, ktorý má do dnešného dňa približne 130.000 zákazníkov. Pošta pripravuje tiež služby v oblasti energetiky pre ľudí, čo si chcú napríklad predĺžiť zmluvu s dodávateľom elektriny či plynu.
K hlavným prioritám SP radí jej šéf posilňovanie pozície na balíkovom trhu. "Za posledné tri roky sme najviac pracovali na koncepte novej pobočkovej siete. My sme museli úplne reformovať spôsob práce na pobočke. Museli sme zmeniť kompletnú kategorizáciu pôšt, odčleniť od poštovej prevádzky, vytvoriť front office, back office, špecializovať niektoré činnosti," opísal.
Ako dodal, za uplynulých tri a pol roka zrekonštruovala firma 74 pôšt. "Samozrejme, nie všetky sa dostanú do tohto režimu. Je tu zhruba 1100 drobných vidieckych pôšt. My zvažujeme do budúcna aj to, či chceme prevádzkovať všetky takéto pošty, alebo budeme diskutovať so samosprávou o nejakom partnerstve," prezradil Drucker.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR