![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
23. augusta 2013
Poslanci Smeru-SD chcú zjednodušiť Matovičove tabule na obchodoch
Tabule na obchodoch, ktoré majú ľudí informovať o podiele slovenských výrobkov v predajni, sa zrejme upravia. Hoci sa zaviedli len od apríla tohto roku na podnet ...
Zdieľať

Do praxe by ju chceli uviesť od decembra tohto roku. Na septembrovú schôdzu Národnej rady (NR) SR totiž predkladajú novelu zákona o potravinách.
Podľa Záhumenského bude nový systém informovania o podiele domácich výrobkov jednoduchší a zrozumiteľnejší. Pre ministerstvo, obchodníkov aj pre ľudí. "Keby mali obchodníci všetko zverejňovať, museli by oblepiť celý obchod," konštatoval Záhumenský pre TASR.
Matovič však s navrhovanými úpravami nesúhlasí. "Ľudia sa už absolútne nič nedozvedia," zhodnotil pre TASR. Navrhované zmeny podľa neho neprinesú žiadnu podporu slovenských poľnohospodárov.
Podľa súčasne platného zákona musia prevádzkovatelia s obratom z predaja potravín nad 10 miliónov eur informovať ministerstvo pôdohospodárstva dvakrát do roka o percentuálnom podiele potravín pôvodom z prvých piatich krajín, ktoré sú najviac zastúpené v predaji z celkovej ponuky potravín, a to aj v členení podľa jednotlivých výrobných odborov potravinárskeho priemyslu.
Zároveň musia mať prevádzky na každom vstupe do predajni a na svojom webovom sídle zverejnený zoznam jednotlivých prevádzkovateľov, kde je uvedený ich percentuálny podiel slovenských výrobkov.
Podľa navrhovaných zmien by mali po novom obchody informovať ministerstvo už iba raz ročne, a to len o percentuálnom podiele slovenských potravín z celkového obratu. Zároveň by mali o tom istom zverejniť informáciu na viditeľnom mieste pri vstupe do prevádzky.
Matovič však hovorí, že jeho cieľom bolo, aby si ľudia pri vchode do obchodu mohli pozrieť aj informácie o tom, aký je podiel slovenských potravín v ostatných reťazcoch. Nie len v tom, do ktorého práve vstupujú.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR