|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. mája 2013
Poslanci neschválili školské autobusy
Školské autobusy na Slovensku nebudú. V zákone o školských autobusoch, ktorý rieši problematiku dopravy žiakov na vyučovanie a v rámci školských aktivít mimo vyučovania, to navrhovali poslanci za ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. mája (WEBNOVINY) – Školské autobusy na Slovensku nebudú. V zákone o školských autobusoch, ktorý rieši problematiku dopravy žiakov na vyučovanie a v rámci školských aktivít mimo vyučovania, to navrhovali poslanci za KDH. Parlament ich návrh nepodporil.
Doprava do škôl je podľa poslanca za KDH Martina Fronca zabezpečovaná individuálne alebo verejnou dopravou. Zosúladiť grafikon dopravy s potrebami žiakov je podľa neho neraz problémové a aj finančné náročné.
„Dopravcovia požadujú od samosprávy financie za spoje, ktoré sú pre nich z ekonomického hľadiska stratové. Systém školských autobusov je zavedený vo viacerých vyspelých krajinách, a to nielen z hľadiska ekonomického a dopravnej obslužnosti, ale najmä z hľadiska bezpečnosti dopravy školskej mládeže,“ upozornil Fronc.
Podľa Fronca aj z pohľadu etického má systém školských autobusov nemalý význam, pretože vo verejnej doprave sa mládež neraz stretáva s nežiaducimi javmi ako je napríklad alkoholizmus. Navrhovaný zákon predpokladal postupné zavedenie školských autobusov.
Na nákladoch na zriadenie školských autobusov by participovali obec a štát v pomere 1/3 a 2/3 z nákladov. Systém školských autobusov navrhovalo KDH zaviesť postupne v priebehu piatich rokov.
Celkové náklady na vytvorenie primárnej siete školských autobusov by v priebehu piatich rokov dosiahli 35 mil. eur, ktoré by išli zo štátneho rozpočtu, a 17,5 mil. eur z rozpočtu samospráv.
Z pohľadu štátu je predpoklad, že zavedenie školských autobusov by urýchlilo proces rušenia málotriednych škôl, čo by malo pozitívny dopad na štátny rozpočet. Fronc odhaduje, že zrušenie jednej málotriednej školy po zavedení školského autobusu by znížilo náklady na školstvo o približne 5 000 až 7 000 eur.
Doprava do škôl je podľa poslanca za KDH Martina Fronca zabezpečovaná individuálne alebo verejnou dopravou. Zosúladiť grafikon dopravy s potrebami žiakov je podľa neho neraz problémové a aj finančné náročné.
„Dopravcovia požadujú od samosprávy financie za spoje, ktoré sú pre nich z ekonomického hľadiska stratové. Systém školských autobusov je zavedený vo viacerých vyspelých krajinách, a to nielen z hľadiska ekonomického a dopravnej obslužnosti, ale najmä z hľadiska bezpečnosti dopravy školskej mládeže,“ upozornil Fronc.
Podľa Fronca aj z pohľadu etického má systém školských autobusov nemalý význam, pretože vo verejnej doprave sa mládež neraz stretáva s nežiaducimi javmi ako je napríklad alkoholizmus. Navrhovaný zákon predpokladal postupné zavedenie školských autobusov.
Na nákladoch na zriadenie školských autobusov by participovali obec a štát v pomere 1/3 a 2/3 z nákladov. Systém školských autobusov navrhovalo KDH zaviesť postupne v priebehu piatich rokov.
Celkové náklady na vytvorenie primárnej siete školských autobusov by v priebehu piatich rokov dosiahli 35 mil. eur, ktoré by išli zo štátneho rozpočtu, a 17,5 mil. eur z rozpočtu samospráv.
Z pohľadu štátu je predpoklad, že zavedenie školských autobusov by urýchlilo proces rušenia málotriednych škôl, čo by malo pozitívny dopad na štátny rozpočet. Fronc odhaduje, že zrušenie jednej málotriednej školy po zavedení školského autobusu by znížilo náklady na školstvo o približne 5 000 až 7 000 eur.