|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. októbra 2015
Poskytovanie bankových služieb by mohlo byť transparentnejšie
Poplatky za rušenie viazanosti, sankcie za predčasné splatenie úveru, či fixácie na určitý čas, nejasné podmienky bánk a poskytovateľov bankových služieb sú ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: FOTO TASR/AP
Bratislava 27. októbra (TASR) - Poplatky za rušenie viazanosti, sankcie za predčasné splatenie úveru, či fixácie na určitý čas, nejasné podmienky bánk a poskytovateľov bankových služieb sú skutočnosti, s ktorými sa klienti finančných inštitúcii stretávajú prakticky každodenne. Konštatovali to dnes v Bratislave finanční experti zo spoločnosti Finvia Group na konferencii Fóra ekonomickej slobody.Podľa nich by banky, ako aj sprostredkovatelia finančných služieb mali zatraktívniť a sprehľadniť poskytovanie služieb pre koncového klienta. Slovenský spotrebiteľ je konzervatívny, málokedy uvažuje nad zmenou banky, operátora alebo dodávateľa služieb. O to viac túto skutočnosť využívajú banky, ktoré si svojimi podmienkami viažu zákazníkov a pod hrozbou sankcií, či nadmerných poplatkov ho vedú k vernosti. Týka sa to úverov, hypoték, refinancovania či prenosu účtu.
Podobnou cestou viditeľných či menej viditeľných prekážok ku konečnej slobode zákazníka v jeho rozhodovaní si prešiel v minulosti aj telekomunikačný trh. Príkladom toho, že transparentnejší, jednoduchší a prozákazníckejší prístup sa vypláca aj strane, ktorá ho poskytuje, je mobilný operátor O2, konštatoval na konferencii generálny riaditeľ spoločnosti O2 Slovakia Peter Gažík.
Viazanosť zákazníka ku značke, produktu a inštitúcii dáva väčší priestor pre manipuláciu a jednostranné nastavovanie obchodných podmienok. "Pokiaľ by sa viazanosť v bankovom sektore znížila, vznikol by priestor pre prehľadnejšiu ponuku produktov pre klientov, jednoduchší proces zmeny banky, rýchlejšie reakcie bánk na trhové zmeny a prípadné zlacnenie služieb pre klientov," myslí si Maroš Ovčarik z Finančného kompasu. Vo viacerých krajinách ako Slovinsko alebo Fínsko je obľúbenejšia variabilná sadzba, ktorá je zároveň nižšia ako fix.
Ladislav Bohuniczky zo spoločnosti Finvia Group uviedol konkrétny prípad z českom trhu, kde má klient banky možnosť kedykoľvek predčasne hypotéku vyplatiť s poplatkom len 0,20 %, čo pokrýva náklady banky na zaistenie sadzby počas fixácie. "Zákazník by mal mať možnosť jednoduchej orientácie v mori finančných produktov, bez potreby hľadania produktových 'ale', ktoré často predstavujú skryté poplatky alebo povinnosť využívania doplnkových služieb. Pokiaľ by existovali na finančnom trhu produkty so zrozumiteľnými parametrami a transparentne komunikovanou cenou, dôvera klientov voči finančným inštitúciám by sa posilnila," zdôraznil na konferencii Bohuniczky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR