04. júla 2008

FRANKFURT 4. júla (WEBNOVINY) - Divízia nemeckej automobilky Daimler, Mercedes-Benz, predala za prvý polrok 668 tis. automobilov, čo v medziročnom porovnaní predstavovalo nárast o 8 %. Za prevažnú väčšinu tohto nárastu vďačí Daimler silnému predaju mini vozidiel značky Smart, ktorý sa v prvom polroku zvýšil až o 64 %. Predaj automobilov značky Marcedes za rovnaké obdobie vzrástol len o 4 %.
Nemecká spoločnosť evidovala rast predaja na všetkých svojich trhoch, s výnimkou Japonska, kde predaj za prvý polrok poklesol o 5 %. Na jeseň plánuje automobilka uviesť niekoľko vynovených modelov. "Plánujeme na jeseň uvedenie vylepšených modelov triedy A a B, nové CLC, a tiež kompaktné SUV GLK, aby sme zlepšili predaj v druhej polovici roka," potvrdil marketingový riaditeľ spoločnosti Klaus Maier.
Samotný jún bol pre automobilku Daimler priaznivý, keďže zvrátila klesajúci trend z predchádzajúceho mesiaca. Júnový predaj vzrástol medziročne o 1,8 % na 119 300 vozov. Predaj áut značky Mercedes však v šiestom mesiaci poklesol o 1,2 %, zatiaľ čo predaj Smartov vyskočil o 34 %.
SITA, AFP