Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

24. júna 2014

Populárny Nasch Markt vznikne v Bratislave na Poštovej



Domáce pečivo, cestoviny či syr, čerstvé ryby, exotické špeciality alebo ovocie a zeleninu - aj to by mali čoskoro nájsť Bratislavčania na Poštovej ulici. Po ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavel Neubauer
Bratislava 24. júna (TASR) – Domáce pečivo, cestoviny či syr, čerstvé ryby, exotické špeciality alebo ovocie a zeleninu – aj to by mali čoskoro nájsť Bratislavčania na Poštovej ulici. Po Viedni či Mníchove bude mať totiž svoj "Nasch Markt" aj Bratislava. V centre mesta pod holým nebom tak ľudia nájdu stánky s domácimi produktmi, ale napríklad aj rezané kvety či suveníry. Projekt dnes schválili staromestskí poslanci.


Mestskú časť oslovila s návrhom na spoluprácu obchodná spoločnosť Koliba Slovakia Plus. Tá totiž vlastní pozemok na rohu ulíc Poštovej a Obchodnej s výmerou vyše 1500 štvorcových metrov a stavať na ňom momentálne podľa územného plánu nemôže. Samospráva tvrdí, že pre dlhodobo nevyriešené otázky územného plánovania ostáva neskultivovaným územím, priťahuje sociálnu patológiu a traumatizuje obyvateľov. "Územie trpí mnohými neduhmi a slúži iba ako tranzitné miesto medzi Hodžovým námestím a Námestím SNP. Ľudia nám už dlho dávajú najavo, že majú záujem o trhy," vraví starostka mestskej časti Bratislava-Staré Mesto Tatiana Rosová (SDKÚ-DS).

Firma, ktorá je súčasťou skupiny prevádzkujúcej Freshmarket na Tomášikovej ulici, sa teraz rozhodla využiť aj tento pozemok pre trh. S mestskou časťou založí spoločný podnik - obchodnú spoločnosť Bratislavský Náš markt, ktorá bude formou nájmu prevádzkovať jednotlivé stánky. Do spoločnosti mestská časť vloží 1000 eur, čo predstavuje 20 percent z minimálneho základného imania pri spoločnosti s ručením obmedzeným. Od samosprávy tiež dostane užívacie právo na 20 rokov k časti miestnej komunikácie na Poštovej ulici. To poslanci po dlhej diskusii odobrili.

Ako presne by mali stánky a priestor na Poštovej vyzerať, má určiť architektonická súťaž. Projektovú štúdiu s orientačným grafickým zobrazením predajných zariadení a iných súvisiacich prevádzok má na svoje náklady vypracovať Koliba Slovakia Plus.

"Nasch Markt" má dlhoročnú tradíciu v európskych metropolách. Vychádza z nemeckého slova naschen – mlsať, a je známy ako tradičné miesto na nakupovanie domácich produktov a čerstvých potravín, ako aj širokou ponukou delikates z celého sveta. Taktiež je to miesto známe svojou rodinnou atmosférou, osobným prístupom predavačov k zákazníkom a vytváraním komunity.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Carrefour v SR uplatňoval neprimerané podmienky v obchodných vzťahoch
<< predchádzajúci článok
Stal som sa obeťou pokusu o politický atentát, tvrdí Procházka