![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Štvrtok 20.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Víťazoslav
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
24. júna 2011
Popradčania sa budú voziť do práce v doubledeckeri
Po trojmesačnej skúšobnej prevádzke bude v Poprade na linkách Mestskej hromadnej dopravy jazdiť prvý dvojpodlažný autobus. Premávať bude už počas víkendu, kedy bude voziť ...
Zdieľať

Dvojpodlažný autobus Sirius, ktorý uvádza do prevádzky SAD Poprad, vyrobili v levočskej fabrike Troligabus. Cena nového autobusu sa pohybuje medzi 300- až 330-tis. eur, čo je asi 1,5 násobok hodnoty klasického autobusu. Náklady na údržbu a prevádzku by však mali byť nižšie v porovnaní s autobusmi s podobnou kapacitou. V levočskej fabrike čaká na uvedenie do prevádzky aj druhý takýto autobus. Popradská SAD ho plánuje nasadiť na linke medzi Popradom, Prešovom a Košicami. Podľa Danka o dvojpodlažný autobus už prejavili záujem aj autobusoví Doubledecker vyrobili v levočskej fabrike Troligabus.Foto: SITA/Rastislav Ovšonkadopravcovia z Bratislavy a Košíc. Zavedením dvojpodlažného autobusu do prevádzky na linkách MHD v Poprade sa podľa Danka nateraz končí obnova vozového parku. SAD Poprad možno ešte po dohode s mestom kúpi autobus s nižšou kapacitou. „Myslím si, že na nejakých päť až desať rokov máme vyriešenú obmenu vozového parku v Poprade,“ uviedol Danko.
Dvojpodlažný autobus má šesťstupňovú automatickú prevodovku prispôsobenú na mestské podmienky. Jeho dĺžka je 10,5 metra, šírka 2,5 metra a výška 4,2 metra. Kapacita nového autobusu je 57 miest na sedenie a 15 na státie. „Je to vyskúšané v skúšobnej prevádzke, že križovatky, kruhové objazdy a rôzne prekážky na ceste zvláda lepšie ako kĺbové autobusy,“ uviedol z Ján Mihálik SAD Poprad. Dnešná jazda ukázala, že v niektorých úsekoch bude musieť mesto orezať konáre stromov, aby ich autobus, vzhľadom na svoju výšku, nezachytil. Podľa vodiča autobusu Jozef Jašša manévrovateľnosť a stabilita nového autobusu je dobrá aj v porovnaní s klasickými autobusmi, ktoré už po Poprade jazdia. Jediné, na čo treba dávať pozor, je výška. V Poprade je podľa Jašša len jedno miesto na linkách MHD, kde autobus neprejde. Ide o Košickú ulicu v Spišskej Sobote, kde je nižšie uložené vzdušné elektrické vedenie.