|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. októbra 2009
Poplatky za železničnú dopravnú cestu budú nižšie
Poplatky za používanie železničnej dopravnej cesty by od roku 2011 mali klesnúť, čo bude znamenať aj pokles cien v osobnej a nákladnej železničnej doprave. Vyplýva to z návrhu zákona o dráhach z ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. októbra (WEBNOVINY) - Poplatky za používanie železničnej dopravnej cesty by od roku 2011 mali klesnúť, čo bude znamenať aj pokles cien v osobnej a nákladnej železničnej doprave. Vyplýva to z návrhu zákona o dráhach z dielne ministerstva dopravy, ktorý v stredu schválil parlament. Ceny za služby a úhrady za použitie železničnej infraštruktúry by sa mali v porovnaní s rokom 2009 znížiť v nákladnej doprave o 41,268 mil. eur a v osobnej doprave na železnici o 15,054 mil. eur. Celkovo sa poplatky za využitie železničnej dopravnej cesty znížia o 56,322 mil. eur. Malo by to utvoriť priaznivé podmienky pre harmonizáciu železničnej a cestnej dopravy a zároveň zvýšiť predpoklad vstupu nových železničných podnikov na slovenský dopravný trh.
Výška súčasnej úhrady za používanie železničnej siete vo verejnej osobnej železničnej doprave je 2,8-krát vyššia ako spoplatnenie v cestnej osobnej doprave a v nákladnej železničnej doprave 3-krát vyššia ako v nákladnej cestnej doprave. V tranzite cez územie Slovenska je rozdiel v týchto konkurenčných druhoch dopravy ešte priepastnejší a v rámci Európskeho spoločenstva je úhrada dokonca jedna z najvyšších. Vysokú cenu úhrady, a tým nedodržiavanie európskej smernice vyčítala SR aj Európska komisia.
Poslanec Národnej rady SR Stanislav Kahanec z KDH vyčíta návrhu zákona o dráhach nepriamu novelizáciu týkajúcu sa poskytovania dotácií v civilnom letectve, ktorú na návrh poslancov do normy doplnili. Podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho to však je nevyhnutný krok pre zmenu pravidiel vďaka novelizácii zákona o rozpočtových pravidlách.
Plénum v hlasovaní podporilo aj ďalší návrh zákona z dielne rezortu dopravy, a to o doprave na dráhach. Ten počíta s presunom kompetencií zo štátu na samosprávne kraje v objednávaní dopravných služieb v regionálnej železničnej doprave od roku 2011. Do konca roku 2010 bude objednávateľom železničnej osobnej dopravy v SR naďalej ministerstvo dopravy a tiež bude financovať straty z jej prevádzkovania. Od roku 2011 budú presúvané prostriedky na financovanie regionálnej železničnej dopravy na samosprávne kraje z rozpočtovej kapitoly rezortu. Budú účelovo viazané a uvoľňované iba na objednané výkony. Objednávateľom výkonov regionálnych vlakov od roku 2011 budú samosprávne kraje. Obidva zákony by mali začať platiť od januára budúceho roka.
SITA
Výška súčasnej úhrady za používanie železničnej siete vo verejnej osobnej železničnej doprave je 2,8-krát vyššia ako spoplatnenie v cestnej osobnej doprave a v nákladnej železničnej doprave 3-krát vyššia ako v nákladnej cestnej doprave. V tranzite cez územie Slovenska je rozdiel v týchto konkurenčných druhoch dopravy ešte priepastnejší a v rámci Európskeho spoločenstva je úhrada dokonca jedna z najvyšších. Vysokú cenu úhrady, a tým nedodržiavanie európskej smernice vyčítala SR aj Európska komisia.
Poslanec Národnej rady SR Stanislav Kahanec z KDH vyčíta návrhu zákona o dráhach nepriamu novelizáciu týkajúcu sa poskytovania dotácií v civilnom letectve, ktorú na návrh poslancov do normy doplnili. Podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho to však je nevyhnutný krok pre zmenu pravidiel vďaka novelizácii zákona o rozpočtových pravidlách.
Plénum v hlasovaní podporilo aj ďalší návrh zákona z dielne rezortu dopravy, a to o doprave na dráhach. Ten počíta s presunom kompetencií zo štátu na samosprávne kraje v objednávaní dopravných služieb v regionálnej železničnej doprave od roku 2011. Do konca roku 2010 bude objednávateľom železničnej osobnej dopravy v SR naďalej ministerstvo dopravy a tiež bude financovať straty z jej prevádzkovania. Od roku 2011 budú presúvané prostriedky na financovanie regionálnej železničnej dopravy na samosprávne kraje z rozpočtovej kapitoly rezortu. Budú účelovo viazané a uvoľňované iba na objednané výkony. Objednávateľom výkonov regionálnych vlakov od roku 2011 budú samosprávne kraje. Obidva zákony by mali začať platiť od januára budúceho roka.
SITA