|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. septembra 2012
Poplatky v Šaci sú nezákonné, tvrdia spotrebitelia
Prvá súkromná nemocnica v košickej mestskej časti Šaca vyberá od pacientov tzv. paušálny administratívny poplatok vo výške 1,2 eura za nadštandardné služby aj v ambulanciách. Podľa ...
Zdieľať
KOŠICE 4. septembra (WEBNOVINY) - Prvá súkromná nemocnica v košickej mestskej časti Šaca vyberá od pacientov tzv. paušálny administratívny poplatok vo výške 1,2 eura za nadštandardné služby aj v ambulanciách.
Podľa generálneho riaditeľa Spotrebiteľského Centra Košice Miroslava Antoňaka však koná v rozpore so zákonom a vážne porušuje práva spotrebiteľov.
"Súkromná nemocnica vyberaním tohto poplatku za nadštandardné služby porušuje zákon, nakoľko pri bežnom ambulantnom vyšetrení nie sú spotrebiteľom poskytované žiadne nadštandardné služby, ktoré by boli nejakým spôsobom charakterizované," uviedol Antoňak.
Za konanie v rozpore so zákonom podľa Antoňaka možno považovať aj to, že poskytovateľ služieb nedáva spotrebiteľovi možnosť výberu.
"Teda spotrebiteľ si nemôže vybrať, či poskytovanú nadštandardnú službu využije alebo dostane len “štandardnú službu”, ktorá je hradená z verejného zdravotného poistenia,“ vyslovil svoj právny názor Antoňak.
Ako dodal, poskytovateľ služieb vyberaním tohto administratívneho poplatku vážne porušuje práva spotrebiteľov, preto Spotrebiteľské centrum vec postupuje na prešetrenie orgánom kontroly a dozoru, pričom o tomto konaní chce informovať poisťovne.
Vedenie spoločnosti Nemocnica Košice-Šaca a.s. 1. súkromná nemocnica uviedlo, že nemocnica zaviedla paušálny administratívny poplatok v súlade s právnym poriadkom SR, čo podľa nej potvrdili kontroly kompetentných orgánov.
"Nemocnica vyzvala Spotrebiteľské centrum (založeného v roku 2012), aby sa zdržalo oficiálnych vyjadrení o porušovaní zákona v súvislosti s vyberaním predmetného poplatku. Toto vyjadrenie vychádza z nepravdivých a skreslených skutočností, ktoré závažným spôsobom zasahujú do zákonom chránených práv zdravotníckeho zariadenia. V závislosti od reakcie Spotrebiteľského centra budeme zvažovať ďalšie právne kroky,“ uvádza vedenie nemocnice vo svojom stanovisku.
Podľa generálneho riaditeľa Spotrebiteľského Centra Košice Miroslava Antoňaka však koná v rozpore so zákonom a vážne porušuje práva spotrebiteľov.
"Súkromná nemocnica vyberaním tohto poplatku za nadštandardné služby porušuje zákon, nakoľko pri bežnom ambulantnom vyšetrení nie sú spotrebiteľom poskytované žiadne nadštandardné služby, ktoré by boli nejakým spôsobom charakterizované," uviedol Antoňak.
Za konanie v rozpore so zákonom podľa Antoňaka možno považovať aj to, že poskytovateľ služieb nedáva spotrebiteľovi možnosť výberu.
"Teda spotrebiteľ si nemôže vybrať, či poskytovanú nadštandardnú službu využije alebo dostane len “štandardnú službu”, ktorá je hradená z verejného zdravotného poistenia,“ vyslovil svoj právny názor Antoňak.
Ako dodal, poskytovateľ služieb vyberaním tohto administratívneho poplatku vážne porušuje práva spotrebiteľov, preto Spotrebiteľské centrum vec postupuje na prešetrenie orgánom kontroly a dozoru, pričom o tomto konaní chce informovať poisťovne.
Vedenie spoločnosti Nemocnica Košice-Šaca a.s. 1. súkromná nemocnica uviedlo, že nemocnica zaviedla paušálny administratívny poplatok v súlade s právnym poriadkom SR, čo podľa nej potvrdili kontroly kompetentných orgánov.
"Nemocnica vyzvala Spotrebiteľské centrum (založeného v roku 2012), aby sa zdržalo oficiálnych vyjadrení o porušovaní zákona v súvislosti s vyberaním predmetného poplatku. Toto vyjadrenie vychádza z nepravdivých a skreslených skutočností, ktoré závažným spôsobom zasahujú do zákonom chránených práv zdravotníckeho zariadenia. V závislosti od reakcie Spotrebiteľského centra budeme zvažovať ďalšie právne kroky,“ uvádza vedenie nemocnice vo svojom stanovisku.