|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Polovica Slovákov pri financiách oceňuje osobný prístup
Osobný prístup (50%) a ústretovosť v ...
Zdieľať
Ako sme spokojní s prístupom inštitúcii, kde máme peniaze? Čo je pre Slovákov ústretovosť a aké inovácie sú najobľúbenejšie?
BRATISLAVA 13. januára (WBN/PR) - Osobný prístup (50%) a ústretovosť v podobe tých najvýhodnejších produktov (33%) vnímajú Slováci pozitívne v rámci skúseností s finančnými inštitúciami. Väčšina z opýtaných (82%) nereklamovala žiadny finančný produkt, pričom približne rovnaké percento (86%) tento rok nemalo pri pôžičke problémy s jej splácaním.
Štvrtina respondentov však bez problémov vyhľadá radu odborníka, ak ju potrebuje. Polovica z oslovených najčastejšie využíva internet banking, no na platbu cez telefón si ešte len zvykáme. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý v októbri pre Provident Financial realizovala agentúra FOCUS.
Oceňujeme osobný prístup a radu
Z prieskumu vyplynulo, že pokiaľ ide o skúsenosti s prístupom personálu finančných inštitúcií, prevažujú u Slovákov tie pozitívne. Najčastejšie respondenti uvádzali, že sa stretli s ústretovým (25%) alebo s kompetentným personálom (21%). 14% uviedlo, že majú skúsenosti skôr s neutrálnym personálom, alebo že sa im personál snaží ponúkať produkty, ktoré nepotrebujú. Osobný prístup u pracovníka finančnej inštitúcie oceňuje až polovica respondentov zväčša vo veku 45 – 54 rokov s vyšším príjmom. Viac ako štvrtina (26%) oslovených, najmä "single", vyhľadáva osobnú radu, keď ju potrebujú. "Osobný prístup a radu odborníka oceníme najviac vtedy, ak si nevieme s niečím rady, nerozumieme napríklad výpisu z účtu alebo máme nejaký problém. Pôsobí to určite aj ako prevencia pred nepríjemnosťami , ktoré by mohli nastať , ak by sme ich včas neriešili, nerozprávali o nich, napríklad v situácii, keď nevládzeme splácať úver alebo pri dočasnom výpadku príjmu. Aj tu platí, že košeľa je bližšia ako kabát. Rovnako je to aj v prípadoch, keď sa rozhodujeme napríklad pre pôžičku a profesionál nám dôkladne a zrozumiteľne jej náležitosti vysvetlí," uvádza Marián Kolembus zo spoločnosti Provident Financial. Na osobnom prístupe pracovníka finančnej inštitúcie nezáleží 10% oslovených.
Keď sa povie "ústretová"
"Ústretová" finančná inštitúcia najčastejšie, najmä u žien, evokuje ponuku najvýhodnejších produktov pre klienta (uviedlo 33% respondentov). Ústretovosť pri riešení problémov si s týmto vyjadrením spája takmer štvrtina (24%) respondentov. Rovnaká skupina opýtaných (24%) si ústretovosť spája hlavne s odmeňovaním vernosti. Inovácie v tejto súvislosti uviedlo len 8%.
Služby a produkty nereklamujeme
Skúsenosť s reklamáciou nejakého finančného produktu alebo služby potvrdilo iba 8% Slovákov a vyriešila sa k ich spokojnosti. V takýchto prípadoch sa najčastejšie stávalo, že finančná inštitúcia svoju chybu uviedla v krátkom čase na správnu mieru (3%). Prevažná väčšina (92%) skúsenosť s takouto reklamáciou zatiaľ nemala.
Problémy so splácaním pôžičiek údajne nemáme
Problémy so splácaním pôžičiek v tomto roku väčšinu (86%) Slovákov, podľa výsledkov prieskumu, obchádzali. Zvyšných 14% bolo na tom opačne. Pokiaľ ide o hodnotenie spokojnosti s prístupom veriteľa, prevažuje to pozitívne. 7% opýtaných veriteľ vyšiel v ústrety a problém sa podarilo preklenúť . Ďalšie 3 % respondentov deklarujú spokojnosť, hoci sa problém vyriešil len načas. Negatívne skúsenosti potvrdilo 5%.
Radi platíme cez internet a kartou
Polovica Slovákov, žijúcich najmä v mestách a vo veku 25 – 44 rokov s príjmom nad 900 eur, z portfólia inovácií finančných inštitúcií využíva internet a takmer rovnaká časť opýtaných obľubuje možnosť bezkontaktnej platby kartou (45%). Mobilné aplikácie pre platby využíva 10% a pre správu rozpočtu 7% oslovených. Využívanie platby v obchodoch cez telefón deklarujú 2% respondentov. Inovácie využívajú vo všeobecnosti najmä ľudia z miest v produktívnom veku a vyšším príjmom i vzdelaním.
O prieskume
Agentúra FOCUS pre spoločnosť Provident Financial s.r.o. uskutočnila v dňoch 7. – 13.októbra 2014 prieskum verejnej mienky. Výberovú vzorku, ktorá bola vyberaná metódou kvótneho výberu, tvorilo 1031 respondentov, ktorí reprezentujú populáciu SR vo veku nad 18 rokov z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, národnosti.
BRATISLAVA 13. januára (WBN/PR) - Osobný prístup (50%) a ústretovosť v podobe tých najvýhodnejších produktov (33%) vnímajú Slováci pozitívne v rámci skúseností s finančnými inštitúciami. Väčšina z opýtaných (82%) nereklamovala žiadny finančný produkt, pričom približne rovnaké percento (86%) tento rok nemalo pri pôžičke problémy s jej splácaním.
Štvrtina respondentov však bez problémov vyhľadá radu odborníka, ak ju potrebuje. Polovica z oslovených najčastejšie využíva internet banking, no na platbu cez telefón si ešte len zvykáme. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý v októbri pre Provident Financial realizovala agentúra FOCUS.
Oceňujeme osobný prístup a radu
Z prieskumu vyplynulo, že pokiaľ ide o skúsenosti s prístupom personálu finančných inštitúcií, prevažujú u Slovákov tie pozitívne. Najčastejšie respondenti uvádzali, že sa stretli s ústretovým (25%) alebo s kompetentným personálom (21%). 14% uviedlo, že majú skúsenosti skôr s neutrálnym personálom, alebo že sa im personál snaží ponúkať produkty, ktoré nepotrebujú. Osobný prístup u pracovníka finančnej inštitúcie oceňuje až polovica respondentov zväčša vo veku 45 – 54 rokov s vyšším príjmom. Viac ako štvrtina (26%) oslovených, najmä "single", vyhľadáva osobnú radu, keď ju potrebujú. "Osobný prístup a radu odborníka oceníme najviac vtedy, ak si nevieme s niečím rady, nerozumieme napríklad výpisu z účtu alebo máme nejaký problém. Pôsobí to určite aj ako prevencia pred nepríjemnosťami , ktoré by mohli nastať , ak by sme ich včas neriešili, nerozprávali o nich, napríklad v situácii, keď nevládzeme splácať úver alebo pri dočasnom výpadku príjmu. Aj tu platí, že košeľa je bližšia ako kabát. Rovnako je to aj v prípadoch, keď sa rozhodujeme napríklad pre pôžičku a profesionál nám dôkladne a zrozumiteľne jej náležitosti vysvetlí," uvádza Marián Kolembus zo spoločnosti Provident Financial. Na osobnom prístupe pracovníka finančnej inštitúcie nezáleží 10% oslovených.
Keď sa povie "ústretová"
"Ústretová" finančná inštitúcia najčastejšie, najmä u žien, evokuje ponuku najvýhodnejších produktov pre klienta (uviedlo 33% respondentov). Ústretovosť pri riešení problémov si s týmto vyjadrením spája takmer štvrtina (24%) respondentov. Rovnaká skupina opýtaných (24%) si ústretovosť spája hlavne s odmeňovaním vernosti. Inovácie v tejto súvislosti uviedlo len 8%.
Služby a produkty nereklamujeme
Skúsenosť s reklamáciou nejakého finančného produktu alebo služby potvrdilo iba 8% Slovákov a vyriešila sa k ich spokojnosti. V takýchto prípadoch sa najčastejšie stávalo, že finančná inštitúcia svoju chybu uviedla v krátkom čase na správnu mieru (3%). Prevažná väčšina (92%) skúsenosť s takouto reklamáciou zatiaľ nemala.
Problémy so splácaním pôžičiek údajne nemáme
Problémy so splácaním pôžičiek v tomto roku väčšinu (86%) Slovákov, podľa výsledkov prieskumu, obchádzali. Zvyšných 14% bolo na tom opačne. Pokiaľ ide o hodnotenie spokojnosti s prístupom veriteľa, prevažuje to pozitívne. 7% opýtaných veriteľ vyšiel v ústrety a problém sa podarilo preklenúť . Ďalšie 3 % respondentov deklarujú spokojnosť, hoci sa problém vyriešil len načas. Negatívne skúsenosti potvrdilo 5%.
Radi platíme cez internet a kartou
Polovica Slovákov, žijúcich najmä v mestách a vo veku 25 – 44 rokov s príjmom nad 900 eur, z portfólia inovácií finančných inštitúcií využíva internet a takmer rovnaká časť opýtaných obľubuje možnosť bezkontaktnej platby kartou (45%). Mobilné aplikácie pre platby využíva 10% a pre správu rozpočtu 7% oslovených. Využívanie platby v obchodoch cez telefón deklarujú 2% respondentov. Inovácie využívajú vo všeobecnosti najmä ľudia z miest v produktívnom veku a vyšším príjmom i vzdelaním.
O prieskume
Agentúra FOCUS pre spoločnosť Provident Financial s.r.o. uskutočnila v dňoch 7. – 13.októbra 2014 prieskum verejnej mienky. Výberovú vzorku, ktorá bola vyberaná metódou kvótneho výberu, tvorilo 1031 respondentov, ktorí reprezentujú populáciu SR vo veku nad 18 rokov z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, národnosti.