|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. júna 2016
Polovica Slovákov chodí do nákupných centier aspoň raz za týždeň
Približne polovica Slovákov zavíta aspoň raz týždenne do nákupných centier. Pritom zhruba dve pätiny, čiže 39 % ľudí považuje nakupovanie za obľúbenú ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta
Bratislava 11. júna (TASR) - Približne polovica Slovákov zavíta aspoň raz týždenne do nákupných centier. Pritom zhruba dve pätiny, čiže 39 % ľudí považuje nakupovanie za obľúbenú voľnočasovú aktivitu. Ide najmä o ženy a mladých ľudí do 30 rokov.Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť TNS Slovakia. Zároveň prieskum ukázal, že rovnako 39 % Slovákov chodí do nákupných centier bez predchádzajúceho zámeru a nakupuje spontánne.
Pre mnohých Slovákov je pritom návšteva nákupného centra spôsobom využitia voľného času alebo spojenia príjemného s užitočným. Ľudia tam chodia do reštaurácií a kaviarní, využívajú atrakcie pre deti či navštevujú kiná.
Čo sa týka zliav, ktoré striehnu na spotrebiteľov v nákupných centrách, podľa prieskumu si polovica, čiže 49 % respondentov myslí, že všetky zľavy sú len "hra" a tovar v akcii v skutočnosti nie je cenovo výhodný. Napriek tomu 41 % ľudí zľavnený tovar nakupuje, aj keď ho momentálne nepotrebuje.
Zároveň dve tretiny, čiže 66 % spotrebiteľov síce akcie vopred nevyhľadáva, ale v obchode ich pri rozhodovaní sa o kúpe zvažuje. A štvrtina, teda 26 % ľudí sa domnieva, že tovar, ktorý je v akcii, stráca záruku kvality. Prieskum sa realizoval v roku 2015 na vzorke 4533 respondentov vo veku 15 až 65 rokov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR