Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

11. júna 2016

Polovica Slovákov chodí do nákupných centier aspoň raz za týždeň



Približne polovica Slovákov zavíta aspoň raz týždenne do nákupných centier. Pritom zhruba dve pätiny, čiže 39 % ľudí považuje nakupovanie za obľúbenú ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta
Bratislava 11. júna (TASR) - Približne polovica Slovákov zavíta aspoň raz týždenne do nákupných centier. Pritom zhruba dve pätiny, čiže 39 % ľudí považuje nakupovanie za obľúbenú voľnočasovú aktivitu. Ide najmä o ženy a mladých ľudí do 30 rokov.


Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť TNS Slovakia. Zároveň prieskum ukázal, že rovnako 39 % Slovákov chodí do nákupných centier bez predchádzajúceho zámeru a nakupuje spontánne.

Pre mnohých Slovákov je pritom návšteva nákupného centra spôsobom využitia voľného času alebo spojenia príjemného s užitočným. Ľudia tam chodia do reštaurácií a kaviarní, využívajú atrakcie pre deti či navštevujú kiná.

Čo sa týka zliav, ktoré striehnu na spotrebiteľov v nákupných centrách, podľa prieskumu si polovica, čiže 49 % respondentov myslí, že všetky zľavy sú len "hra" a tovar v akcii v skutočnosti nie je cenovo výhodný. Napriek tomu 41 % ľudí zľavnený tovar nakupuje, aj keď ho momentálne nepotrebuje.

Zároveň dve tretiny, čiže 66 % spotrebiteľov síce akcie vopred nevyhľadáva, ale v obchode ich pri rozhodovaní sa o kúpe zvažuje. A štvrtina, teda 26 % ľudí sa domnieva, že tovar, ktorý je v akcii, stráca záruku kvality. Prieskum sa realizoval v roku 2015 na vzorke 4533 respondentov vo veku 15 až 65 rokov.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pri dvoch výbuchoch na predmestí Damasku zahynulo najmenej deväť ľudí
<< predchádzajúci článok
Ceny ropy výrazne klesli,americká WTI padla hlboko pod 50 USD za barel