Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

05. novembra 2006

Politická reklama k obecným voľbám v STV a SRo



Verejnoprávne médiá a vysielatelia s licenciou sa podľa zákona môžu zapojiť do volebnej kampane k decembrovým voľbám do orgánov obecných samospráv, ktorá sa začne 15. novembra a potrvá do 30. ...



Zdieľať

BRATISLAVA 5. novembra (WEBNOVINY) - Verejnoprávne médiá a vysielatelia s licenciou sa podľa zákona môžu zapojiť do volebnej kampane k decembrovým voľbám do orgánov obecných samospráv, ktorá sa začne 15. novembra a potrvá do 30. novembra do 7:00. Záujemcovia o nákup vysielacieho času na politickú reklamu v Slovenskej televízii (STV) sa môžu prihlásiť ešte do 7. novembra. Politické strany a nezávislí kandidáti, ktorí chceli politickú reklamu v Slovenskom rozhlase (SRo) museli svoj záujem potvrdiť do 25. októbra.

Ako agentúru SITA informoval Peter Kavecký z Komunikačného centra STV, poskytovanie vysielacieho času na vysielanie politickej reklamy patrí podľa zákona o STV medzi hlavné činnosti verejnoprávnej televízie. STV podľa Kaveckého, v záujme rovnomerného rozdelenia časov vysielania počas predvolebnej kampane pred decembrovými komunálnymi voľbami, zabezpečuje rovnaké podmienky pre všetkých kandidátov. Na svojom druhom programovom okruhu - Dvojka vyhradí najviac po 30 minút vysielacieho času pre politickú stranu alebo nezávislého kandidáta, dovedna však najviac päť hodín vysielacieho času na vysielanie politickej reklamy. STV bude politickú reklamu vysielať od začiatku kampane, od 15. novembra až do 29. novembra. Cena za odvysielanie jedného pol minútového reklamného spotu v STV, bez ohľadu na poradie v bloku, bude v čase od 19:00 do 22:00 h 30 000 korún bez DPH a za vysielanie spotu v inom čase to bude polovica tejto sumy, informoval Kavecký. Pripomenul, že politická strana alebo nezávislý kandidát sa môžu slobodne rozhodnúť, či využijú všetok vysielací čas, na ktorý majú nárok. Zodpovednosť za obsah politickej reklamy nesú politické strany alebo nezávislý kandidáti. Jej obsah, forma a spôsob stvárnenia však musia byť v súlade s právnymi predpismi, internými normami televízneho vysielania a predpismi STV, ktoré sa týkajú televízneho vysielania, dodal Kavecký.

Slovenský rozhlas (SRo) prinesie k obecným voľbám politickú reklamu na svojom regionálnom okruhu - Rádiu Regina. Vysielať ju budú všetky tri štúdiá Rádia Regina - v Bratislave, Banskej Bystrici a v Košiciach. Z informácií zverejnených na internetovej stránke SRo - http://www.slovakradio.sk vyplýva, že SRo vyhradí maximálne polhodinu vysielacieho času na kampaň pre jednu politickú stranu alebo nezávislého kandidáta, spolu však najviac päť hodín vysielacieho času. Jeden spot bude dlhý najviac pol minúty. Jednotná cena za odvysielanie jedného spotu, bez ohľadu na jeho dĺžku, je 12 500 korún bez DPH. Kampaň bude, rovnako ako v STV, na Rádiu Regina prebiehať od 15. do 29. novembra. SRo zabezpečí záujemcom o politickú reklamu rovnaké podmienky nákupu vysielacieho času, rovnaké cenové a platobné podmienky. Náklady na kampaň hradia politické strany a nezávislí kandidáti.

Po skončení kampane začne 48-hodinové predvolebné informačné moratórium, ktoré platí aj počas volieb. Moratórium na predvolebné prieskumy verejnej mienky však začne už sedem dní pred voľbami. Voľby budú v sobotu 2. decembra od 7:00 do 20:00. V prípade potreby, môže obec určiť začiatok volieb na skoršiu hodinu.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Republikánom hrozí strata väčšiny v Kongrese
<< predchádzajúci článok
Tisíce ľudí si uctilo pamiatku zavraždeného Jicchaka Rabina