Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

19. septembra 2023

Politici podľa podnikateľov riešia v kampani pseudoproblémy, miesto reforiem vytvárajú nové dlhy a míňajú peniaze



Riešiť skutočné problémy slovenských podnikateľov a odvaha prichádzať so zásadnými reformami je výrazne menšia v porovnaní s chuťou politikov míňať peniaze daňových poplatníkov a tvoriť nové ...



Zdieľať
jan solik 676x416 19.9.2023 (SITA.sk) - Riešiť skutočné problémy slovenských podnikateľov a odvaha prichádzať so zásadnými reformami je výrazne menšia v porovnaní s chuťou politikov míňať peniaze daňových poplatníkov a tvoriť nové dlhy.

Takto pre agentúru SITA okomentoval postoj politických strán k podnikateľskému sektoru pred nadchádzajúcimi parlamentnými voľbami prezident Združenia podnikateľov Slovenska (ZPS) Ján Solík.

Firmy trápia vysoké dane a odvody


Ako zdôraznil, firmy pritom najviac trápia vysoké dane a odvody, komplikovaná legislatíva, ktorá sa často mení, nízka vymožiteľnosť práva ako aj zlý stav vzdelávacieho systému.

V poslednom období pribudla inflácia a nestabilné ceny energií. Slovensko sa podľa Solíka postupne stáva najrýchlejšie starnúcou ekonomikou Európskej únie, rekordérom v počte študentov odchádzajúcich do zahraničia, či krajinou, kde každoročne pribúda zamestnancov vo verejnom sektore.

„Slovensko sa vzďaľuje krajinám únie namiesto ich dobiehania. Na zlepšenie je potrebné do tvorby legislatívy vrátiť elementárnu predvídateľnosť a odbornú diskusiu a prijať opatrenia, ktoré pomôžu naštartovať ekonomiku a uvoľnia ruky tým, ktorí tvoria hodnoty. Či už ide o opätovné zavedenie rovnej dane, nulovú daň na investície, uvoľnenie odpisovania, zníženie daňovo-odvodového zaťaženia práce," myslí si prezident združenia.



Reforma školstva a sociálneho systému


Zároveň je podľa neho nevyhnutné venovať náležitú pozornosť reforme školstva, sociálneho systému a zefektívňovaniu štátneho aparátu, namiesto riešenia pseudoproblémov, ktoré vidíme v kampani.



„Miera, do akej programy reflektujú skutočné problémy podnikateľského prostredia, zodpovedá tomu, koľko námahy si ich tvorbou vôbec politické strany dali – od niekoľkých strán marketingových hesiel a toho, čo chcú voliči počuť, po niekoľko stoviek strán z dát vychádzajúcich zámerov," zhodnotil Solík.


Predstavené programy tiež podľa neho obsahujú množstvo návrhov, ktoré nefungujú alebo spôsobia opak toho, čo je ich zámer. Či už ide o cenové regulácie, obmedzovanie súkromného vlastníctva a konkurencie alebo nové úrady a štátne firmy.


Treba tiež zdôrazniť, že tak ako v podnikaní nestačí na úspech dobrý nápad, ale dôležitá je najmä schopnosť zrealizovať ho, rovnako je to aj v politike. Akýkoľvek nápad môže zostať iba na papieri, ak chýba ochota a schopnosť politikov presadzovať ho aj po voľbách," uzavrel.




Zdroj: SITA.sk - Politici podľa podnikateľov riešia v kampani pseudoproblémy, miesto reforiem vytvárajú nové dlhy a míňajú peniaze © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
MSV 2023 v Brne sa zameria na efektívny a udržateľný priemysel
<< predchádzajúci článok
Koncertnú sien Klarisky naplnila hudba klaviristu Mroceka