|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. januára 2011
Polícia vyšetruje možné sfalšovanie analýzy PPP projektov
Polícia začala trestné stíhanie pre podozrenie zo sfalšovania analýzy výstavby diaľnic cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP). Ako uvádza denník ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Rastislav OvšonkaBRATISLAVA 26. januára (WEBNOVINY) - Polícia začala trestné stíhanie pre podozrenie zo sfalšovania analýzy výstavby diaľnic cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP). Ako uvádza denník Sme, falšovanie analýzy PPP projektov, ktoré mohlo nastať za minulej vlády na ministerstve dopravy, už Úrad boja proti korupcii vyšetruje ako pokus o podvod. Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie 13. januára. Trestné oznámenie podalo ministerstvo dopravy pod vedením Jána Figeľa (KDH). Ministerstvo už predtým potvrdilo podozrenia, že v analýze PPP projektov došlo k úmyselným zmenám, ktoré ukazovali výstavbu diaľnic cez PPP výhodnejšiu ako použitie tradičného modelu.
Podvod podľa denníka Sme potvrdzuje aj spoločnosť Wood & Company, ktorá pre ministerstvo vytvárala analýzy výhodnosti PPP. Tvrdí, že jej čísla boli iné ako tie, ktoré šli nakoniec na vládu. "Bol predkladaný iný materiál, jeho autorom sme neboli,“ povedal podľa denníka Sme pred niekoľkými týždňami Roman Čmelík z Wood&Company. Na základe pozmenenej analýzy ministerstvo financií odporučilo vláde PPP projekty. Na vládu sa dostala analýza, podľa ktorej je PPP diaľnica o 29 miliónov eur drahšia než tradičná cesta. Pôvodná analýza pritom podľa denníka Sme hovorila o oveľa väčšom rozdiele. Stavať cez PPP, a nie klasickým obstarávaním za peniaze z rozpočtu, malo byť pre štát podľa Wood & Company až o pol miliardy eur nevýhodnejšie. Polícia vyšetruje prípad iba ako pokus, keďže v auguste minister dopravy Figeľ nepredĺžil šiesty termín na uzavretie projektu a PPP zmluva tak prestala platiť.
Polícia zatiaľ začala len stíhanie vo veci a hovorí o "dosiaľ nestotožnenom pracovníkovi ministerstva dopravy“. Podozrivým je podľa denníka Sme bývalý šéf sekcie PPP Peter Havrila. Ten v minulosti hovoril, že analýzu, ktorá išla do vlády, spracovala Wood&Company. Tentoraz sa odmietol vyjadriť. Nevylúčil, že sa vyjadrí v najbližších dňoch.
Podvod podľa denníka Sme potvrdzuje aj spoločnosť Wood & Company, ktorá pre ministerstvo vytvárala analýzy výhodnosti PPP. Tvrdí, že jej čísla boli iné ako tie, ktoré šli nakoniec na vládu. "Bol predkladaný iný materiál, jeho autorom sme neboli,“ povedal podľa denníka Sme pred niekoľkými týždňami Roman Čmelík z Wood&Company. Na základe pozmenenej analýzy ministerstvo financií odporučilo vláde PPP projekty. Na vládu sa dostala analýza, podľa ktorej je PPP diaľnica o 29 miliónov eur drahšia než tradičná cesta. Pôvodná analýza pritom podľa denníka Sme hovorila o oveľa väčšom rozdiele. Stavať cez PPP, a nie klasickým obstarávaním za peniaze z rozpočtu, malo byť pre štát podľa Wood & Company až o pol miliardy eur nevýhodnejšie. Polícia vyšetruje prípad iba ako pokus, keďže v auguste minister dopravy Figeľ nepredĺžil šiesty termín na uzavretie projektu a PPP zmluva tak prestala platiť.
Polícia zatiaľ začala len stíhanie vo veci a hovorí o "dosiaľ nestotožnenom pracovníkovi ministerstva dopravy“. Podozrivým je podľa denníka Sme bývalý šéf sekcie PPP Peter Havrila. Ten v minulosti hovoril, že analýzu, ktorá išla do vlády, spracovala Wood&Company. Tentoraz sa odmietol vyjadriť. Nevylúčil, že sa vyjadrí v najbližších dňoch.