|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. augusta 2015
Pokles nákupných cien mlieka by sa dal zmierniť aj zvýšením spotreby
Súčasný problém v sektore mlieka, a to jeho klesajúce nákupné ceny, by sa dal zmierniť aj zvýšením jeho spotreby. Uviedla to pre TASR riaditeľka Slovenského zväzu ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 16. augusta (TASR) - Súčasný problém v sektore mlieka, a to jeho klesajúce nákupné ceny, by sa dal zmierniť aj zvýšením jeho spotreby. Uviedla to pre TASR riaditeľka Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka (SZPM) Margita Štefániková.Z aktuálnej správy Agrárnych trhových informácií Slovenska vyplýva, že pokles priemernej nákupnej ceny mlieka v SR pokračoval aj v júni 2015. Jeho cena sa medzimesačne znížila o 3,2 % na úroveň 27 eur/100 kilogramu (kg) surového mlieka.
Podľa Štefánikovej je všeobecne známe, že na Slovensku je veľmi nízka spotreba mlieka. "Dosahuje len 158,5 kg mlieka na osobu a rok. Ak ju porovnáme s priemerom EÚ, ktorý je na úrovni asi 270 kg, alebo s odporúčanou spotrebou podľa WHO (Svetovej zdravotníckej organizácie) - 220 kg, tak musíme uznať, že v tejto oblasti naozaj vážne zaostávame za vyspelými krajinami," upozornila.
"V tomto smere by som chcela apelovať na slovenských spotrebiteľov, pretože oni majú vo svojich rukách veľkú silu ako pomôcť nášmu sektoru. Oni sa rozhodujú, či skončí v ich nákupnom košíku slovenský alebo zahraničný mliečny výrobok," zdôraznila.
Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka podľa nej dlhodobo spolupracuje v otázke osvety a podpory spotreby mlieka so Slovenským mliekarenským zväzom. "Spoločne realizujeme propagačné a informačné aktivity na zvýšenie spotreby mlieka z domácej výroby. Vsadili sme hlavne na kvalitu a čerstvosť slovenského mlieka a mliečnych výrobkov. Učíme spotrebiteľov čítať informácie na obale a prostredníctvom tzv. oválu s označením skratky krajiny rozoznávať označenie slovenských výrobkov od zahraničných. Momentálne sme rozbehli propagačnú kampaň pod názvom Slovenská mliečna rodina," dodala.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR